Digitaal prijzengeld met QR-code

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robutt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 13:37
Betreft een vraag rondom prijzengeld. Iemand die een prijs wint, krijgt nu een envelop met bijvoorbeeld 50 euro contant. 

Ik wil graag dat de prijswinnaar een envelop krijgt met een QR-code. 
De winnaar scant zelf de QR-code, vult een rekeningnummer in en het gekoppelde bedrag wordt van onze rekening (of Mollie-account) afgeschreven. De QR-code is éénmaal te gebruiken.

Het is een soort Cheqi.nl, maar dat wordt per post verzonden en gaat per stuk. Iets anders kan ik niet vinden.
Ik wil een Excel-sheet met de prijzen maken en daaruit een QR-code genereren. Daarvoor kan ik vast wel iets ontwikkelen. Maar ik heb nog niet helemaal door hoe de informatie in zo'n QR-code moet zitten.

Of bestaat zo'n tool/site/applicatie al?

Belangrijkst is dat we van het contante geld af zijn en dat de winnaar eenvoudig het geld kan innen. Dat de vereniging achteraf via de bank nog finaal akkoord moet geven, is geen probleem.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:55

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Een QR code kan vanalles bevatten; een link, text, whatever. Als 't maar enen en nullen zijn.

Of jij dan een applicatie ontwikkelt waarin je die QR moet scannen, of een "QR deep link" gebruikt, of een QR gebruikt die de gebruiker naar een webpagina https://mysite.com/redeem?code=123456788 stuurt of...

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 27-07-2023 12:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 12:58
Google gewoon op 'QR code generator'.

Je kunt diverse QR codes genereren, bijvoorbeeld eentje met een link er in.

Je vult het adres van de link in en de QR code wordt meteen op het scherm getoond.
Je kunt het dan zelf testen door met je telefoon een foto van die QR code te maken.

Ik neem aan dat je wel de linkjes hebt, naar een website, die het mogelijk maken dat iemand zijn rekeningnummer invult en geld krijgt.
Want de QR code regelt alleen dat iemand een link naar een webpagina krijgt, niet wat die webpagina allemaal kan.

Voorbeeldje: QR code die direct naar deze forumpost wijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCkIjPScwgRpYmn7QO_5f3C_Vtk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/npjy5phGQuWH5qnfA5E2gC8c.png?f=user_large