<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
ik was laatst op een lanparty waar het best koud was en mijn pc was ook kouder (thuis = proc 54 idle en daar 45)
de vid kaart was ook kouder en ik had mijn gf2 pro 32 mb van leadtek van 400 naar 478 ge-oced
en de core van 200 naar 260 !!!
of heeft Ati zelf iets?
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Ati heeft zelf geloof ik niet zoiets. Je kunt het idd doen met Powerstrip, maar ikzelf prefereer RadeonTweakerOp dinsdag 04 september 2001 09:22 schreef ThaDude het volgende:
Doen jullie dit met Powerstrip?
of heeft Ati zelf iets?
Yields van zowel geheugen als GPU verbeteren over tijd en aangezien jij jou kaart al een hele tijd hebt is 190MHz niet zo raar. De mijne (die ik niet meer heb) ging ook niet verder dan 191MHz.Op dinsdag 04 september 2001 03:14 schreef HlpDsK het volgende:
Hmm .. de mijne (166 Mhz OEM) begint te miepen ergens rond 190.
HlpDsK ik vindt 190MHz voor jouw kaart anders heel goed voor een van de 'oudere' radeons. Ik wist dat de nieuwe zoals die van mij beter te overklokken zijn maar dat ze zo goed te overklokken zijn wist ik helemaal niet (ging van 164 naar 183, 190, 195 en toen op 200).
Ga straks als ik thuis ben per MHz proberen en eens experimenteren met RadeonTweaker (eens kijken wat ik met dat programma precies kan bewerkstellen).
En dan ga ik mij eens begeven aan mijn Athlon, beestje draait nu tijdelijk op 1,525GHz (10,5*145 CAS3) (dit overklokt toch beter dan die 486 waar ik het de eerste keer mee probeerde en die 'opeens' niet meer werkte
* Excru aait HAL
The devil is in the details.
Zal volgens mij wel niet veel uitmaken met die M64 die jij hebt (of juist wel? ik weet niet wat de standaard klok is).Op dinsdag 04 september 2001 14:38 schreef Marc00 het volgende:
Ik kan mijn TNT 2 () zelfs op 210 krijgen
alleen het geheugen kan niet hoger dan 165 (met powerstrip overgeklockt)
Ik heb deze post even gemaakt voor diegene die nog willen weten op welke kloksnelheid ik de radeon uiteindelijk heb gekregen: 209,25MHz. Hoger en ik krijg artefacts in geanimeerde textures.
Niet slecht voor een kaart die standaard op 164MHz draaide.
* Excru aait HAL
Great minds think alike!
Indien geheugen iets hoger dan gelijk artifacts. Core heeft nog wel iets rek, heb zelfs eens instabiel op 240 gedraaid
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Verwijderd
Ik heb 'm weer gewoon op 166 lopen. De winst schiet niet echt op. Op 166 is het ook een beestOp dinsdag 04 september 2001 11:08 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Yields van zowel geheugen als GPU verbeteren over tijd en aangezien jij jou kaart al een hele tijd hebt is 190MHz niet zo raar. De mijne (die ik niet meer heb) ging ook niet verder dan 191MHz.
En als ik 'm nog eens overklok ga ik denk ik niet verder dan 183 of zo. Maar ja .. wat is het nut van die paar Mhz
Naja, van 166->200 (=20 procent), leverde bij mij ook een 20% hogere 3dmark score op. Het kan net het verschil zijn tussen wel of niet vloeiend je favoriete shooter spelen.Op donderdag 06 september 2001 08:59 schreef HlpDsK het volgende:
Maar ja .. wat is het nut van die paar Mhz
Great minds think alike!
Verwijderd
3D Mark boeit me niet. En alles loopt soepeltjesOp donderdag 06 september 2001 16:30 schreef 456GT het volgende:
[..]
Naja, van 166->200 (=20 procent), leverde bij mij ook een 20% hogere 3dmark score op. Het kan net het verschil zijn tussen wel of niet vloeiend je favoriete shooter spelen.
van 3dmark 2000 score 4772 (winkel instellingen) tot 6071 (oc + getweakte bios + beetje windows tweaking, ze waren DMA vergeten aan te zetten in de winkelOp donderdag 06 september 2001 00:51 schreef Pauwl het volgende:
En wat verschilt dat nou in 3dmark als je je cpu op 1500 klokt en je videokaart op 209?
Ik stap dan gelijk ook over op mijn Raid0 array die ik atm niet gebruik. Alles wordt nu opgestart vanaf mijn backup schijf van 20gig.
En in Q3 met alles hoog (+32bit) op 1024*768 heb ik nu een fps van 89.7, een verbetering van ongeveer 20 frames. Op 1600x1200 heb ik een fps van 41,9 (was eerst een fps van 31).
Noem ik toch wel de moeite waard.
Maar de cpu heb ik atm weer op 1,4 gezet en de fsb op 133, zat ergens een instelling niet lekker in de bios waardoor hij vastliep bij het spelen van een mp3 (bij de 2de mp3 dan wel). Ik ga dit weekeinde eens zoeken naar de oorzaak.
Alleen wou ik dat de Regenboog computers eens opshoot met het leveren van de Midiland S4 7100 speakerset, een SBlive! 5.1 player met een headset is ook niet alles.
* Excru aait HAL
Had ik ook willen doen maar ja, F5000,- kwam van mijn ouders af (pc-prive) en de enige voorwaarde van hun was dat ik het spul in een winkel zou kopen. Had hem ook liever zelf gebouwd.Op vrijdag 07 september 2001 07:37 schreef HlpDsK het volgende:
Winkelinstellingen? Daar doe ik niet aan. Zelfbouw is de term
Maar zonder die F5.000,- zou ik nog steeds achter mijn oude betrouwbare maar oh zo langzame Cyrix 233MX te werken.... En dan is die keuze snel gemaakt... (zit er nu ook achter omdat ik nog niet alles heb verplaatst. ik zit met het kleine probleem dat ik mijn 80GB Raid0 array niet in partetities opgedeelt krijg...)
* Excru aait HAL