Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer vooral gebruiken om schietspellen te spelen zoals Counter-Strike 2, Call of Duty en dergelijken, waarbij het mij vooral gaat om hoge FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De losse componenten bij elkaar mogen zo'n 1700-2000 euro kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat onderzoek (ik ben zelf een leek) lijkt mij als processor AMD en Videokaart NVIDIA een goede optie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag in de toekomst mijn videokaart en evt. processor kunnen upgraden als dat nodig is. Mijn vraag is dan ook of dat met dit voorbeeldsysteem die ik heb gemaakt mogelijk is. Of dat ik dan ook moederbord en andere onderdelen moet gaan vervangen.
Wat verwacht je van ons?
• Ik twijfel over of ik moet kiezen voor een betere videokaart en welke versie van de 4070 het beste is.
• Kan ik besparen op andere onderdelen en heb ik een koeler nodig voor de processor?
• Daarnaast hoor ik graag jullie mening over dit systeem en of jullie denken dat deze voor de komende 5 jaar goed is om schietspellen mee te spelen boven de 150fps (native resolutie, niet perse hoogste kwaliteit).
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Lijst met componenten:
Ik wil mijn computer vooral gebruiken om schietspellen te spelen zoals Counter-Strike 2, Call of Duty en dergelijken, waarbij het mij vooral gaat om hoge FPS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De losse componenten bij elkaar mogen zo'n 1700-2000 euro kosten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat onderzoek (ik ben zelf een leek) lijkt mij als processor AMD en Videokaart NVIDIA een goede optie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag in de toekomst mijn videokaart en evt. processor kunnen upgraden als dat nodig is. Mijn vraag is dan ook of dat met dit voorbeeldsysteem die ik heb gemaakt mogelijk is. Of dat ik dan ook moederbord en andere onderdelen moet gaan vervangen.
Wat verwacht je van ons?
• Ik twijfel over of ik moet kiezen voor een betere videokaart en welke versie van de 4070 het beste is.
• Kan ik besparen op andere onderdelen en heb ik een koeler nodig voor de processor?
• Daarnaast hoor ik graag jullie mening over dit systeem en of jullie denken dat deze voor de komende 5 jaar goed is om schietspellen mee te spelen boven de 150fps (native resolutie, niet perse hoogste kwaliteit).
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Lijst met componenten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 334,90 | € 334,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 204,- | € 204,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X | € 619,- | € 619,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2D6000Z36 | € 102,90 | € 102,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850e V2 | € 131,06 | € 131,06 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 134,22 | € 134,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.700,60 | ||