2 computers, 1 verbinding, 2 vaste ip adressen??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag

Wij hebben thuis 1 kpn abonnement en 2 pc’s waar wij graag op gamen. We spelen dezelfde spellen en bij een aantal spellen mag je niet 2 activiteiten hebben op hetzelfde ip adres. Vpn zoals nordvpn is ook niet toegestaan en levert problemen op.

De vraag: is er een programma of manier om binnen 1 kpn abonnement de pc’s met twee verschillende ip vaste adressen te voorzien? Het component vast vind ik in deze belangrijk omdat ik wil voorkomen dat de games het als vpn zien.

Wat ik hoop is dat er een programma is zoals nordvpn waarbij je je machine een vast ip adres kan geven. Betalen is eventueel geen probleem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Diverse vpn programma’s

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niet veel.

Bedankt voor jullie ideeen! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Ben heel benieuwd over wat voor spellen je het dan hebt?

Of heb je het over 1 account waar je hetzelfde spel wil spelen op meerdere PC's. ( want dat kan niet )

Meer uitleg is nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 27-07-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Fysiek kan je niet twee WAN adressen hebben: "een consumenten-aansluiting van KPN krijgt maar één publiek IP-adres. Wijzigen van dit IP-adres gaat niet"

Je kan eventueel kijken als je perse twee publiek IP-adressen wilt:
- investeren in een MIFI modem + abonnement van onbeperkt internet oid

Paint power 🖌️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is handig om even de spellen of het spel te benoemen, want misschien is er wel een andere oplossing voor het probleem. Ik ken geen spellen die een harde limiet van 1 actieve sessie per public IP heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

Paint power Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LW20jgIl2dQcub2MWl-E8vLn6mU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NoTxLfK5AAI6AlqbLlK3oWiW.png?f=user_large

Paint power 🖌️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Laatst online: 21:10
Leuke oplossing, maar zou eerder kijken naar het probleem.
Want als TS op 1 account probeert te spelen dan werkt dit dus niet.

@hansheem moet dus eerst met meer info komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:14
Hann1BaL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:36:
Ik ken geen spellen die een harde limiet van 1 actieve sessie per public IP heeft.
Het zou ook niet logisch zijn. Stel dat jij en je huisgenoot elk hun eigen game-licentie hebben maar samen één internet verbinding delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

peterpv schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Het zou ook niet logisch zijn. Stel dat jij en je huisgenoot elk hun eigen game-licentie hebben maar samen één internet verbinding delen.
Iets met IP banned ? :o

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:34:
Fysiek kan je niet twee WAN adressen hebben: "een consumenten-aansluiting van KPN krijgt maar één publiek IP-adres. Wijzigen van dit IP-adres gaat niet"
Tuurlijk kan dat wel. Alleen je provider gaat daar zeker niet aan meewerken. Tenzij je natuurlijk een zakelijk abonnement pakt.

Je zult het dus zelf moeten regelen. En dat is voor iemand met weinig netwerkkennis vrij ingewikkeld. Je zult een provider moeten vinden die extra IP adressen aanbiedt via een tunnel. Bekende speler is ExtraIP. Vervolgens moet je een geschikte router hebben om de juiste configuratie te maken. Vaak moet de router GRE tunnels ondersteunen en dan kom je al niet meer weg met een consumentenrouter.

Ik ben het verder eens met de mensen die meer informatie vragen. Dit lijkt me niet de meest efficiënte benadering van het probleem en de vraag is of het issue niet ergens anders ligt. Mogelijk in de uPNP / NAT / forwarding sfeer?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
Hoi allemaal,

Het gaat in dit geval voornamelijk op WC3 en soldier of fortune 2… 2 oude liefdes. Ik speel graag hellhalt samen met mijn huisgenoot en als we dat op hetzelfde ip adres spelen krijgen we foutmeldingen.

We hadden het ook met steam, maar ik vermoed na het lezen van jullie comments dat dat natuurlijk te maken heeft met dat we allebei op hetzelfde account spelen?! .. dom van ons

We hebben zeker geen ip ban, al snap ik dat die verdenking er meteen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:36
hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:30:
[...]
bij een aantal spellen mag je niet 2 activiteiten hebben op hetzelfde ip adres.
[...]
Daarmee bedoelen ze neem ik aan IPv4? Er zijn legio omgevingen, grote gebouwen waarbij iedereen achter één en hetzelfde IPv4-adres zit. In China zitten zelfs hele wijken achter hetzelfde IPv4-adres. Daarom is er ook IPv6. Daar waar je bij je internetaansluiting standaard één statisch publiek IPv4-adres krijgt krijg je een complete range IPv6-adressen toegekend. Mits je internet access provider dit aanbiedt, maar dit zou zo goed als overal ondertussen standaard moeten zijn. Of te wel, kijk of je via IPv6 kunt verbinden en iedere client zal een eigen publiek IP-adres krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:51:
Hoi allemaal,

Het gaat in dit geval voornamelijk op WC3 en soldier of fortune 2… 2 oude liefdes. Ik speel graag hellhalt samen met mijn huisgenoot en als we dat op hetzelfde ip adres spelen krijgen we foutmeldingen.

We hadden het ook met steam, maar ik vermoed na het lezen van jullie comments dat dat natuurlijk te maken heeft met dat we allebei op hetzelfde account spelen?! .. dom van ons

Dit is het probleem: Jullie spelen met hetzelfde account. Je probeert met 1 licentie hetzelfde spel tegelijk te spelen. Dat is nu net niet de bedoeling en gaat met 2 IPs ook niet werken.

Een tweede Steam account is je oplossing en ik gok dat die games ook voor een appel en een ei te koop zijn, eventueel via grijze licenties. Dus dat kost je de kop ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansheem
Hann1BaL schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Dit is het probleem: Jullie spelen met hetzelfde account. Je probeert met 1 licentie hetzelfde spel tegelijk te spelen. Dat is nu net niet de bedoeling en gaat met 2 IPs ook niet werken.

Een tweede Steam account is je oplossing en ik gok dat die games ook voor een appel en een ei te koop zijn, eventueel via grijze licenties. Dus dat kost je de kop ook niet.
Voor steam absoluut! Maar voor WC3 en Sof 2 niet, daar is echt het ip het conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:27:
[...]

Voor steam absoluut! Maar voor WC3 en Sof 2 niet, daar is echt het ip het conflict.
"Betalen is eventueel geen probleem."
Heb je al met KPN gesproken?
Zoals @DexterDee hierboven al genoemd heeft, zou je dan naar zakelijk internet moeten overstappen met twee WAN IP's of tweede MIFI routertje met abo

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Goedkope VPS (server) huren, VPN server erop installeren en met een van de PC's een VPN verbinding naar je VPS maken. Ja, je gebruikt een VPN maar voor de buitenwereld ziet het eruit alsof je IP dat van die van je VPS is. Overigens verwacht ik dat VPN gebruik voor SoF 2 sowieso geen probleem is omdat men daar zelf dedicated servers voor draait (dus niet door de uitgever van het spel), voor WC3 heb ik geen idee.

Dit is wel een vrij technisch verhaal waar je je dan in moet verdiepen maar het is een mogelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door soulcrusher op 27-07-2023 15:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Je kan kijken naar een zakelijk internet abonnement, die kunnen soms meerdere ip adressen bevatten. Consumenten abonnementen hebben dat over het algemeen niet.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27
Welke error krijg je met wc3? Dat spelen we hier ook op meerdere pc’s binnen hetzelfde netwerk.
Wel allemaal met een eigen originele cd key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:27:
[...]

zou je überhaupt 2 gelijktijdige sessies mogen op 1 account?
Kan zijn dat je na ip vervolgens daarop vastloopt.

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 29-07-2023 07:59 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toevallig een VPN van werk? Wel even toestemming vragen aan je systeembeheerder. Split tunneling uit zetten in de client en gaan. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59

Illusion

(the art of)

hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:30:

Wat ik hoop is dat er een programma is zoals nordvpn waarbij je je machine een vast ip adres kan geven. Betalen is eventueel geen probleem.
….
Niet de goedkoopste oplossing. Maar je kan overstappen op freedom internet en dan het extra subnet afnemen. Daarmee krijg je 8 eigen ip-adressen voor 17€/pm.
https://freedom.nl/diensten/subnet

Voordeel is dat je niet de extra latency/lag krijgt die je met een vpn-oplossing wel krijgt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Laatst online: 29-09 23:36
https://extraip.com/

Als je een beetje kennis hebt relatief makkelijk op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 14:26
Ben nog steeds benieuwd naar de exacte foutmelding/error. Beetje jumping to conclusies hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

Umbrah

The Incredible MapMan

WC3 (en Battle.net in het algemeen) is absoluut één user, één account. Je kan niet eens twee keer op hetzelfde account inloggen. Doe jezelf een lol, en koop dat een tweede keer als je wilt samen spelen.

Verder is in IPv4 wereld er gewoon een enorm probleem; de IP adressen zijn op. Er zijn providers die CG-NAT gebruiken, waardoor je feitelijk met een hele hoop vreemden achter één IP adres zit. Doorgaans zonder probleem totdat je letterlijk een game host als een dedicated server en portforwarding & binding moet instellen in je NAT (en er dus nog een NAT achter zit). Van WC3 weet ik echter 100% zeker dat het niet hebben van een uniek IP géén issue is, dat deed ik vroeger vaak genoeg bij vrienden in een LAN-setting.

Laten we vooral niet naar conclusies en allerlei technische oplossingen aan lopen dragen voordat we duidelijk hebben wát het probleem is, en we iets van screenshots hebben. WC3 heb ik zelf veel ervaring mee, en battle.net in het algemeen, en als TS letterlijk aangeeft: "we delen een account", dan is de conclusie hier al vrij snel: "welkom in DRM-land" -- dit was al in de tijd van CD-keys een ding; één key per actieve user, tweede user op zelfde key kan starten maar geen (public) games joinen.

[ Voor 9% gewijzigd door Umbrah op 03-08-2023 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:12
Je kunt kijken naar een GRE tunnel oplosing. Hierdoor kun je heel eenvoudig een unencrypted tunnel toevoegen en heb je weinig latency en een extra dedicated ip.

Hiervoor heb je een VM nodig van een partij met een dedicated IPV4 of 6 adres.

Hier heb je een voorbeeld van een tunnel https://wiki.buyvm.net/doku.php/gre_tunnel (werkt via alle VPS partijen die tun/tap toestaan)

[ Voor 5% gewijzigd door jongerenchaos op 03-08-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:35
hansheem schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:51:
Hoi allemaal,

Offtopic, maar wow SoF2 <3 Old school liefde
Pagina: 1