Camera plaatsen in schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekimov
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste forumleden,

Graag zou ik wat meer info ontvangen betreffende het plaatsen van een camera in een schuurtje.

Ik heb iig 1 stroompunt in mijn schuur, echter is de afstand van mijn woning tot mijn schuur +- 50 meter.

Hoe krijg ik hier een stabiele wifi verbinding, en is dit überhaupt wel mogelijk?

Ik heb al een aantal camera's rondom mijn woning hangen van het merk Imou, ben daar zeer tevreden over.

Maar ik zou dus ook graag een camera in mijn schuur willen plaatsen van hetzelfde merk.

Welke ik dan live via mijn desktop kan uitkijken (dit heeft echt mijn voorkeur) Dit doe ik nl ook al met mijn andere camera's.

Graag hoor ik van jullie of bovenstaande mogelijk is..

Mvg,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
Een grondkabel?

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:32
wifi gaat zeer waarschijnlijk niet werken over die afstand, en kun je natuurlijk uitproberen door 1 van die andere camera's tijdelijk even in de schuur te zetten en dan kijken of het werkt.

Maar zeer waarschijnlijk zul je inderdaad een ethernetkabel in de grond moeten leggen om die afstand te overbruggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:27
Powerline oplossing (devolo) om de afstand te overbruggen. Scheelt het graven van een kabel.
Ik gebruik dat in ons appartement om internet im de kelder te krijgen, dat is meer dan 50 meter kabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:18
Wifi over 50 meter is best te doen zolang er geen obstakels tussen staan. Maar je zal toch voornamelijk naar de situatie ter plekke moeten kijken. Wellicht werkt het al en ben je klaar, mischien heb je een extra accespoint aan de achterkant van je huis nodig (kan binnen of eventueel buiten), in het ergste geval is er een nieuwe point to point verbinding nodig (zoiets)

Om je verder te helpen is er toch meer informatie nodig. Zoals wat is er al aanwezig, welke kennis heb je zelf, welk budget is beschikbaar, ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Je hebt al een stroompunt, ik heb dat opgelost door ethernet over stroom netwerk.
Mijn modem staat in de meterkast en heb een TP-link powerline adapter met wifi.

Ene kastje in de meterkast op het stroom waar een ethernet kabel van de modem naar de adapter in gaat.
In de schuur (mijn geval garage) andere adapter in een stroompunt en wifi ingesteld als extender van het huidige netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:36
Ik zie eigenlijk 2 opties hier. Of een point to point wifi verbinding. Of powerline adapters. Die laatste zal wat goedkoper zin dan een point to poiint op lossing.

Hou er wel rekening mee dat er weinig snelheid over blijft met powerline als je een beetje pech hebt. Echter verbruik een camera niet zoveel data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou een AP onder de dakgoot van je huis hangen, heb je meteen wifi in de tuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:57
Beekimov schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 02:38:
Beste forumleden,

Graag zou ik wat meer info ontvangen betreffende het plaatsen van een camera in een schuurtje.

Ik heb iig 1 stroompunt in mijn schuur, echter is de afstand van mijn woning tot mijn schuur +- 50 meter.

Hoe krijg ik hier een stabiele wifi verbinding, en is dit überhaupt wel mogelijk?

Ik heb al een aantal camera's rondom mijn woning hangen van het merk Imou, ben daar zeer tevreden over.

Maar ik zou dus ook graag een camera in mijn schuur willen plaatsen van hetzelfde merk.

Welke ik dan live via mijn desktop kan uitkijken (dit heeft echt mijn voorkeur) Dit doe ik nl ook al met mijn andere camera's.

Graag hoor ik van jullie of bovenstaande mogelijk is..

Mvg,
Ik heb ook Imou camera's in/om huis en in/om de garage, maar daarvoor zal je toch eerst je wifi moeten uitbreiden. Het beste is een kabel trekken naar de garage en daar dan een 2e accesspoint ophangen, of als je geluk hebt lukt het draadloos met een mesh-setje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:53
Ik heb voor exact hetzelfde vraagstuk een hoop plezier gehad van een setje powerline adapters.
Eentje in de schuur bij de camera, ethernetkabel van camera in de powerline adapter.
Eentje in de meterkast bij de router, ethernetkabel van de powerline adapter in de router.

Stabiele verbinding.

Ik heb daarvoor ook veel geprutst met wifi, maar het was altijd 'net niet' qua stabiliteit.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:39
Wat ik je aan wil raden MAG NIET officieel, maar ik benoem die mogelijkheid wel want "veel mensen doen het";

Ethernet kabel door bestaande stroomgoot? (dan raad ik wel aan om ondanks de afstand, een zo dun mogelijke te pakken ivm hitte)

Maar dan zou ik wel voor mijn rustig hart aan het begin en einde wat temperatuurmeters erin steken om te kijken of de draden niet te heet worden, want als je de buizen te veel vult dan kunnen de stroomdraden niet hun warmte kwijt.

Indien het gewoon een grondkabel is en geen buis, ja dan raad ik aan graven of powerline adapters. Wil je het goed doen gewoon die ethernet kabel trekken, en anders eventueel draadloos twee richtingsgevoellige WiFi AP's / straalverbinding:

uitvoering: Ubiquiti airMAX GigaBeam Plus 60 GHz

Met een line-of-sight kunnen de ubiquiti straalverbinding dingen denk ik zelfs 20+ km overbruggen, dus 50m is prima te halen met de goedkopere versies. Moet je wel zorgen dat ze altijd goed gericht blijven en nooit verstellen (bv bij zware wind, storm, regen etc). Heb je er een boom of takken tussen dan kan je dit idee vergeten.. die dingen moeten elkaar "zien" - ongehinderd. anders werken ze niet of niet optimaal (maar waarschijnlijk he-le-maal niet).

[ Voor 23% gewijzigd door grasmanek94 op 27-07-2023 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
1) Beste oplossing: glas of ethernet kabel leggen naar de schuur. Kost een dag maar dan heb je het voor altijd goed.

2) Prima werkbaar: WiFi point to point - mits je vanuit huis een zichtlijn naar de schuur hebt. Kabels naar buiten trekken en dan 2 Access points aan de buiten gevel ophangen.

3) Kan werken maar meestal teleurstelling: Powerline
grasmanek94 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:51:
Wat ik je aan wil raden MAG NIET officieel, maar ik benoem die mogelijkheid wel want "veel mensen doen het";

Ethernet kabel door bestaande stroomgoot? (dan raad ik wel aan om ondanks de afstand, een zo dun mogelijke te pakken ivm hitte)

Maar dan zou ik wel voor mijn rustig hart aan het begin en einde wat temperatuurmeters erin steken om te kijken of de draden niet te heet worden, want als je de buizen te veel vult dan kunnen de stroomdraden niet hun warmte kwijt.
Naast dat dit een verschrikkelijk slecht advies is ben ik ook wel benieuwd hoe je het voor elkaar gaat krijgen om over afstand van 50m een ethernet kabel naast bestaande stroomdraden te trekken in pvc buis.

[ Voor 53% gewijzigd door Sethro op 27-07-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:05
Allemaal mogelijke oplossingen maar ik mis een situatieschets.

Staat het schuurtje op eigen grond of gaat het om een appartement met een schuurtje buiten het complex op gemeente grond (in dat geval kun je een kabel vergeten en zullen powerline adapters ook geen nut hebben)?

Wifi op 50 meter zou in ideale omstandigheden prima kunnen werken maar als er veel netwerken in je omgeving zitten wordt het als snel minder (net als andere storende factoren). Ik zou, zoals iemand eerder al aangaf, een van de bestaande camera's eens inm de schuur plaatsen om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:39
Sethro schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:59:
Naast dat dit een verschrikkelijk slecht advies is ben ik ook wel benieuwd hoe je het voor elkaar gaat krijgen om over afstand van 50m een ethernet kabel naast bestaande stroomdraden te trekken in pvc buis.
Dit vereist wel dat de huidige kabels eerst eruit worden getrokken (en een trekveer achterlaten natuurlijk), om dan vervolgens alles er weer in te trekken, met een extra ethernet kabel eraan. Over het algemeen geen probleem als de buis schoon is en men wat goede glijmiddel toepast. Zwaar werk? Zeker. Onmogelijk? Absoluut niet.
Helpt als 1 iemand trekt en een ander iemand aan de andere kant ook nog duwt, maar eigenwijze koppen kunnen het misschien ook zelf :P

[ Voor 9% gewijzigd door grasmanek94 op 27-07-2023 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 09:46
Scoor een setje powerline adapters op MP en check of dat werkt.
Heb hier een lengte van router tot schuur van ongeveer 30 meter mee overbrugt.

De stroomkabel naar de schuur heeft nog 2 onderbrekingen er tussen zitten voor tuinverlichting e.d. en zit op verschillende groepen.

Ik haal 30Mb/s in de schuur en de powerline set maakt meteen wifi mogelijk achter in de tuin

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Wonen >> Netwerken

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-09 10:43

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
wat is het idee achter deze camera?

is dit een camera met de gedachten leuk om in de schuur te kunnen kijken.
of is dit een bewakingscamera?

is het de eerste, modder dan wat aan met powerline of vergelijkbare troep (mijn mening)
is het een beveiligingscamera, dan wil je een kabel...

persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben deze naast een stroom kabel te trekken.
heb ik hier ook op meerdere punten onder de grond, maar goed ik heb stroom in 75mm matelbuizen liggen. dus dat was erg gemakkelijk

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Dat gaat hem niet worden, de Homebase gaat bij lange na niet de afstand van 50m redden.
Daarnaast is er een voorkeur qua merk uitgesproken. Dit is een heel ander eco systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ik gebruik de camera's bij de voordeur heb ik er een.
En moet een nog in de tuin of achterdeur zetten

Camera is in standby en als er beweging is spint die snel op en dan slaat die beeld op op de nas.

is best duur spul maar werkt goed

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Als je Wifi in je tuin of schuur heb geen probleem.
Heb accespoint in me woonkamer en het signaal komt tot de schuur.

YouTube: Dit is 'm: de beste slimme beveiligingscamera

[ Voor 24% gewijzigd door Raoul.TLS op 27-07-2023 11:29 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Eufy is best goed spul raad het vaak aan.
Ouders aan de ander kant van de wereld hebben er 6 om hun huis geplaats en kan altijd een kijkje nemen als alles daar goed gaat.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Als je Wifi alleen naar je schuur wil hebben kijk of je een range extender in je schuur kan plaatsen die het wifi signaal van je huis oppakt / versterkt.

Of tegels uit je tuin halen en onder de grond ene buis met kabel naar je schuur trekken.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 25-09 11:11
50M door een open tuin kan prima met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
gebruik Aruba indoor / outdoor Accespoints 3 series kan send en ontvangst signaal instellen in sterkte.
En Kan bij sommige acces points externe attente plaatsen die je buiten je huis kan zetten

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekimov
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-12-2023
Beste forumleden,

Super bedankt voor het meedenken!

Wat ik was vergeten te melden is dat het gaat om een schuurtje op gemeentegrond (appartementencomplex), een vaste kabel trekken is dus geen optie.

Als ik bovenstaande lees dan denk ik dat powerline adapters toch de beste optie zijn.

Ik wil het beeld live kunnen uitkijken, het gaat dus idd om het beveiligen van de spullen in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Succes je kan ook via appartementen complex vragen of meer mensen dat willen dat er een camera in de gang komt. En dat mensen weten dat er bewaking beveiliging is.

Kijk of vereniging van eigenaren ook wat voor voelt. Wellicht kunnen jullie het collectief dan aanpakken

<GOT>DrOPje #2516

Pagina: 1