Bouwtechnische keuring

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen.vm
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-07-2023
Mijn vraag
Ik ben aan het kijken om een bod te doen op een huis, nu zijn er al dingen benoemd in de vragenlijst zoals scheuren in de gevels. Maar ik ben dus benieuwd of ik hierdoor nog mag afzien van het kopen als er tijden de bouwtechnische keuring bekend wordt dat dit gelijk opgelost moet worden en meer kost dan €5.000 omdat het al in de vragenlijst vernoemd is?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dat ligt er helemaal aan hoe die ontbindende voorwaarde is omschreven in voorlopige koopcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57

Onbekend

...

Je mag best andere ontbindende voorwaarden toevoegen or aanpassen.
Bijvoorbeeld dat de koop ontbonden wordt als bij de bouwtechnische keuring de reparatie van de gevel meer dan 20k gaat kosten. En dat andere kosten wat uit de bouwtechnische keuring komt niet hoger uit komt dan 5k.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Dit moet je dan duidelijk omschrijven in je bod. Een bouwtechnische keuring gaat ook om wat jij max aan directe kosten wil maken, deze directe kosten die jij moet maken bepaald de inspecteur. Directe kosten hoeven volgens de inspecteur geen scheur in de gevel te zijn als hij acht dat dat niet nodig is dat dat direct verholpen hoeft te worden.

Maar zoals gezegd als je over iets twijfeld kan je dat meenemen in je voorwaarden binnen de bouwtechnische keuring. Echter mijn advies zou ik iets lager bieden en je eisen aan bouwtechnische keuring niet te lastig maken gezien dat kan afschrikken. Wel altijd bouwtechnische keuring meenemen. Niet dat je een huis koopt waar aan de fundering iets moet gebeuren voor 50K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-05 00:32
Zelf heb ik als voorwaarde laten opnemen dat ik een bouwtechnische keuring mag laten uitvoeren vóór het aflopen van de wettelijke 3 dagen bedenktijd. Zo hoef je ook geen bedrag te laten opnemen.

Als je er voor zorgt dat je aanwezig kan zijn tijdens de keuring dan krijg je ook al een erg goed beeld van de staat van de woning. Hier was het rapport ook nog ruim op tijd binnen die drie dagen al kan ik mij voorstellen dat dat in sommige gevallen wel krap kan worden.

Fujifilm X-T5 | X-H1 | XF14mm f2.8 | XF16mm f1.4 | XF35mm f1.4 & f2.0 | XF56mm f1.2 | XF90mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Viltrox 27mm f1.2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-05 10:54
Je kan het allemaal omschrijven bij je bod, maar als je het te gek maakt dan kan het natuurlijk zijn dat de verkopende partij jouw bod niet gaat accepteren omdat de kans reëel is dat je je later alsnog terugtrekt (en waarschijnlijk voelt die de bui ook al hangen, als hij/zij weet dat er scheuren in de gevel zitten en jij stelt als voorwaarde dat het niet meer dan 1000 euro mag kosten bijvoorbeeld)

Als je denkt dat je de enige bieder bent kun je natuurlijk wel op safe spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Je kan ook gewoon een bouwkundige keuring laten uitvoeren voor het tekenen van het koopcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 14:48
Ik snap sowieso niet waarom je een bouwtechnische keuring zou doen. In een ouder huis zijn er altijd gebreken, dus kosten.

Ik ben nu zelf ook op zoek naar een starterswoning, maar alle huizen die een beetje in de buurt komen van betaalbaarheid voor mij zijn kluswoningen tussen 1950 en 1980. Deze huizen staan al minimaal 50 jaar, dus zullen niet morgen in elkaar storten.
Het feit dat als je weet dat je er veel aan moet doen, schiet je jezelf in de voet als je een tot een max van 5-10k bouwtechnische keuring met voorbehoud doet, want die kosten ga je sowieso krijgen.

Denk dat er ook een beter advies gegeven kan worden als je iets meer details geeft over het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

@jeroentje93 Ik zou het doen puur omdat ik in verleden hele nare verhalen heb gehoord, scheuren in bouw, lekkages (in beton), en asbest... verborgen vooral bij oude gebouwen > komen opeens naar voren bij verbouwing etc

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:06
@jeroentje93 Je vergeet dat veel van die huizen intussen ook verbouwd zijn. Even zonder constructieberekening een draagmuurtje slopen, een Kwaaitaal vloertje met betonrot onderpurren, knieschot weghalen, dakkapel plaatsen, etc.

Niet dat een bouwkundige keuring heilig is, die missen nog de helft van wat je later tegenkomt, maar om even aan te geven dat 50 jaar staan geen garantie is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Bouwkundige keuring is een wassen neus. Ze gaan de kruipruimte niet in, mogen niets demonteren etc etc.
Likje verf, oude CV en een scheur in de buitenmuur is hetgeen wat ze gaan zien, niet veel verder...

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1