Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een LG CX tv en wil met de nieuwe desktop er vlot 4K kunnen op gamen. Ik speel voornamelijk single player (action-)RPG's (hallo, Starfield). Diablo IV, Cyberpunk, Dead Island 2, ...
Ik speel geen (multiplayer) shooters of dergelijke, dus hoge fps @1080p/1440p is geen noodzaak.
In mindere mate: Surfen, Illustrator, Indesign en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 Euro, assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 1440p/144hz scherm, toetsenbord en muis.
Eventueel be quiet! Dark Rock 4 (non-pro)
2x be quiet! Silent Wings 3 140 mm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor en videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Low profile RAM, want de clearance met de Dark Rock is niet geweldig.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem in balans? Prijs/kwaliteit oké?
Neem ik een 7600X omdat 4K GPU-gebonden is ... Of is het in verhouding te idioot om te besparen op de CPU?
De Dynamic X2 front fans zijn degelijk? Zou ik één silent wing boven achteraan monteren als outtake?
Laat ik de Dark Rock 4 in mijn oude pc zitten en koop ik een (superieure) Peerless Assassin voor in het nieuw systeem?
Ik heb een LG CX tv en wil met de nieuwe desktop er vlot 4K kunnen op gamen. Ik speel voornamelijk single player (action-)RPG's (hallo, Starfield). Diablo IV, Cyberpunk, Dead Island 2, ...
Ik speel geen (multiplayer) shooters of dergelijke, dus hoge fps @1080p/1440p is geen noodzaak.
In mindere mate: Surfen, Illustrator, Indesign en Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000 Euro, assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LG 1440p/144hz scherm, toetsenbord en muis.
Eventueel be quiet! Dark Rock 4 (non-pro)
2x be quiet! Silent Wings 3 140 mm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD processor en videokaart
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Low profile RAM, want de clearance met de Dark Rock is niet geweldig.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem in balans? Prijs/kwaliteit oké?
Neem ik een 7600X omdat 4K GPU-gebonden is ... Of is het in verhouding te idioot om te besparen op de CPU?
De Dynamic X2 front fans zijn degelijk? Zou ik één silent wing boven achteraan monteren als outtake?
Laat ik de Dark Rock 4 in mijn oude pc zitten en koop ik een (superieure) Peerless Assassin voor in het nieuw systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 246,- | € 246,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 217,- | € 217,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Black Solid | € 116,31 | € 116,31 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 101,92 | € 101,92 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 135,81 | € 135,81 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 1.945,04 | |||