Wat is dit in mijn dakgoot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:19
Hallo!

Onlangs heb ik veel last gehad van kauwen die genesteld hadden in mijn schoorsteen. Dit zorgde ervoor dat ik met enige regelmaat veel schillen van walnoten vond op het dak van mijn aanbouw, maar ook wel eens stukken vond zoals weergegeven op de foto.
Vandaag met het schoonmaken van mijn dakgoot kwam ik ook enkele van deze stukken tegen. Lijkt op een korrel die verlijmt is zodra ik het uit elkaar trek.

Weet iemand wat dit is?
Toen ik vandaag richting mijn nokpannen keek, leek het alsof het hier onder heeft gezeten? Mocht dit zo zijn, kan het kwaad als dit ontbreekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l17k2vOXaDBGjIq6gICpU-Dovys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8zkCYDp4BopaEOrVl2f9d1pT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbUbG-FTKZpYQNGl5r_zMBmJmRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nk5KWPdLQg8g46S45d8N8BRJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een stuk van een plat dak?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:59
Flexim? Wordt gebruikt om pannen vast te zetten

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Nee, het lijkt ook precies de breedte van de golf van de dakpan te hebben. Lijkt alsof het zit tussen de nokpan en de pan als opvulling (isolatie?).
Maar dat is ook maar wat ik gis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:33
Stuk bitumen wat over EPS heen is geplakt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 17:48

_Arthur

blub

Exterminator schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:26:
Nee, het lijkt ook precies de breedte van de golf van de dakpan te hebben. Lijkt alsof het zit tussen de nokpan en de pan als opvulling (isolatie?).
Maar dat is ook maar wat ik gis…
Flexim om je nokvorsten mee vast te zetten. Geen isolatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTtgJHsSNs4SDjVv0HMtEzHUP0Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7pckSszCvvuTUsXMdwd8pPrn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
_Arthur schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:27:
[...]

Flexim om je nokvorsten mee vast te zetten. Geen isolatie.

[Afbeelding]
Zo lijkt het hier ook wel ongeveer inderdaad. Moet dit hersteld worden of..?
Dacht te zien dat het bij sommige delen tussen pan en nok wel nog aanwezig was en bij sommige niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Exterminator op 26-07-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Exterminator schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:28:
[...]

Zo lijkt het hier ook wel ongeveer inderdaad. Moet dit hersteld worden of..?
Dacht te zien dat het bij sommige delen tussen pan en nok wel nog aanwezig was en bij sommige niet.
Ja dit moet hersteld worden anders ben je bij een harde storm je nokpannen kwijt en een lekkage rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:35
Dit is zoals al gezegd Flexim.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:01

MLLL

Palm Treo 650

Flexim, de grootste rommel op aarde.
Verwerkt makkelijk alleen de levensduur is beperkt.
En makkelijk kom je er niet bij als het vervangen moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik hoor verschillende verhalen over Flexim. Nokvorsten zouden al vastzitten met schroeven of haken, Flexim is in dat geval niet nodig maar wordt toch vaak geadviseerd door louche dakwerkers die een extra centje willen verdienen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
XWB schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:11:
Ik hoor verschillende verhalen over Flexim. Nokvorsten zouden al vastzitten met schroeven of haken, Flexim is in dat geval niet nodig maar wordt toch vaak geadviseerd door louche dakwerkers die een extra centje willen verdienen.
Heb vandaag met een aannemer gesproken. Kan inderdaad zo zijn dat ze vast zitten met schroeven/haken, maar KAN ook zo zijn van niet. Dus theoretisch kan de nokvorst nu ‘los’ liggen en weg waaien (in de praktijk is dat volgens hem niet heel spannend). Het wordt volgens de aannemer ook als vochtwerend middel gebruikt. Denk dat een dakdekker gewoon maar even moet checken wat de situatie is 🤷🏻‍♂️
Pagina: 1