Wifi printer op Mesh netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviooms
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04 18:21
Ik heb een mesh netwerk opgezet door middel van 2 Linksys AE8300 routers waarvan 1 in bridge modus staat, beide gebruiken hetzelfde SSID en wachtwoord dus de draadloze verbinding loopt netjes in elkaar over.
Ik probeer nu te printen vanaf de main router maar hierop lukt me dat niet meer doordat de printer verbinding heeft met de router die in bridge modus staat.
Is hier een oplossing voor, had niet verwacht dat dit een probleem zou opleveren :(.
Ik kan wel printen als ik zelf ook verbinding heb met de andere router.
De printer is een Epson Tank ET-2500

[ Voor 3% gewijzigd door Leviooms op 26-07-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat bedoel je met een "mesh netwerk"?

'Mesh' betekent het gebruiken van draadloze of een combi van bedrade en draadloze verbinding tussen AP's. Heb je de tweede AE8300 draadloos met de eerste verbonden? Of is het bedraad? In dat laatste geval is er geen sprake van mesh en zou het helpen als je duidelijker uitlegt hoe je netwerk in elkaar steekt.

Idem voor 'bridge mode' - normaliter kan een WiFi router in drie modussen werken:
- router mode
- access point mode (geen router, wel WiFi toegang voor clients)
- wireless bridge mode (geen router, WiFi verbinding wordt gebruikt voor draadloze verbinding met een ander apparaat, en is niet beschikbaar voor clients)

In welke staat het exact?

Als ik je probleemomschrijving hoor klinkt het alsof je twee WiFi-routers alsnog beide in router mode hebt staan dus beide hebben aparte IP netwerken, en je kunt alleen met de printer verbinden als je met dezelfde router verbonden bent als de printer...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07 15:46
Leviooms schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:34:
Ik heb een mesh netwerk opgezet door middel van 2 Linksys AE8300 routers waarvan 1 in bridge modus staat, beide gebruiken hetzelfde SSID en wachtwoord dus de draadloze verbinding loopt netjes in elkaar over.
Ik probeer nu te printen vanaf de main router maar hierop lukt me dat niet meer doordat de printer verbinding heeft met de router die in bridge modus staat.
Is hier een oplossing voor, had niet verwacht dat dit een probleem zou opleveren :(.
Ik kan wel printen als ik zelf ook verbinding heb met de andere router.
De printer is een Epson Tank ET-2500
Wat voor een IP-Adres krijgt de printer?
Zit dit adres in de zelfde range als je "main router"?
Zodra je dit weet kun je dit adres "Pingen"?
dion_b schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 23:35:

Als ik je probleemomschrijving hoor klinkt het alsof je twee WiFi-routers alsnog beide in router mode hebt staan dus beide hebben aparte IP netwerken, en je kunt alleen met de printer verbinden als je met dezelfde router verbonden bent als de printer...
dit verwacht ik ook, als je de informatie deelt die je uit het stappenplan naar voren krijgt kunnen wij makkelijker een conclusie trekken