Tijd synchronisatie 2 siemens ovens / apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:28

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Druk bezig met de renovatie komt er het moment dat er ook keuken apparatuur gekozen dient te worden.
We gaan voor een setup van 2 ovens (1 stoom 1 conventioneel don't ask WAF heeft dit afgedwongen).
Deze units komen naast elkaar te hangen, en onlangs was ik op bezoek waar een soortgelijke setup hing.

En daar viel mij op dat beide apparaten (Siemens) mooi van design, zelfde uiterlijk / display prachtig echter de tijd niet gelijk liep.
Dit gaat 1 grote bron van ergernis worden van me, want de OCD in mij zal telkens opnieuw de klokken synchroon (tot op de seconde) willen laten lopen.

Nu lijkt het mij (hedentendage) niet zo moelijk om 2 apparaten met elkaar ofwel een NTP module te syncen. De vraag alleen is ziet Siemens dit ook zo ?

Kan niet anders dan dat er genoeg nerds op dit forum zijn die hetzelfde manco hebben als ik en hier hopelijk al een oplossing voor gevonden hebben.
Een snelle google gaf mij alleen weinig hoop. Kortom ik hoop hier de oplossing / tips te vinden (apparatuur dient nog te worden aangekocht dus alle opties staan nog open) maar voorlopig wel een voorkeur voor Siemens.

[Edit]
OPGELOST voor iedereen die dit ook wil TL;DR versie,
Home-Connect fixed deze issue voor u.

[ Voor 4% gewijzigd door cyclone op 26-07-2023 22:32 ]

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deze apparaten komen altijd met super simpele klokjes en na een uur lopen die al scheef. Wellicht heb je een luxe variant maar zelfs dan is het wachten op verschuiven.

Tip: zet van de onderste oven het klokje uit. Is meestal wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:30:
Deze apparaten komen altijd met super simpele klokjes en na een uur lopen die al scheef. Wellicht heb je een luxe variant maar zelfs dan is het wachten op verschuiven.

Tip: zet van de onderste oven het klokje uit. Is meestal wel een optie.
Ik ben er bang voor maar vooralsnog weiger ik het te geloven dat ik potdomme dikke euro's voor zo'n ding moet aftikken en ik overal die shit dubbel zie hangen en NIEMAND er over na heeft gedacht om die dingen middels radio / serieel /BLE te syncen met elkaar.
Boeit me niet heul veul of dat accurate tijd is .. als beide klokjes maar wel hetzelfde staan.

Nahja u snapt mijn punt wel neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

J27

Ik meen dat ik bij mijn Bosch oven geen tijd in hoefde te stellen, wel beschikt ie over wifi en heb hem toegang gegeven tot het netwerk, dus ik neem aan dat ie regelmatig synced. Zomertijd ging ook vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17
Ik heb bij mijn Siemens ovens inderdaad op één van de apparaten gewoon de klok uitgeschakeld. :+

Maar de nieuwere / duurdere series hebben WiFi en kunnen de klok toch gewoon online synchroniseren?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Maar de nieuwere / duurdere series hebben WiFi en kunnen de klok toch gewoon online synchroniseren?
Dat is dus de grote vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

cyclone schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Dat is dus de grote vraag
Dat doen ze wel, maar niet heel nauwkeurig. Er zit een tien seconden verschil in hier.

Als je echt OCD hebt raad ik therapie aan. Als het alleen beeldspraak is, wen er dan aan.

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 26-07-2023 19:41 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cyclone schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:34:
[...]

Ik ben er bang voor maar vooralsnog weiger ik het te geloven dat ik potdomme dikke euro's voor zo'n ding moet aftikken en ik overal die shit dubbel zie hangen en NIEMAND er over na heeft gedacht om die dingen middels radio / serieel /BLE te syncen met elkaar.
Boeit me niet heul veul of dat accurate tijd is .. als beide klokjes maar wel hetzelfde staan.

Nahja u snapt mijn punt wel neem ik aan.
Jij gelooft dat je dure geld naar de ontwikkeling van die apparaten gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Hier 3 siemens apparaten naast elkaar. Lopen op de milliseconde gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:39:

Als je echt OCD hebt raad ik therapie aan. Als het alleen beeldspraak is, wen er dan aan.
Euh nou zeg .. :?
lonehitman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:24:
En wilt u ook delen hoe u dat voorelkaar heeft gekregen ?

[ Voor 32% gewijzigd door cyclone op 26-07-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

OCD is een dwangstoornis. Dan heb je therapie en
misschien wel medicatie nodig.

Als het alleen maar beeldspraak is, wen er dan aan. Als in, genoeg om je druk over te maken als je een nieuwe keuken koopt behalve of de klokjes al dan niet gelijk lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je het niet uitzetten op één van de apparaten?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:09
Mijn Siemens CS936GAB1 Stoomoven sync inderdaad met de Siemens HomeConnect servers. Daar lijkt ook NTP overheen te gaan. Klok stond gelijk gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
FirePuma142 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:20:
[...]

OCD is een dwangstoornis. Dan heb je therapie en
misschien wel medicatie nodig.

Als het alleen maar beeldspraak is, wen er dan aan. Als in, genoeg om je druk over te maken als je een nieuwe keuken koopt behalve of de klokjes al dan niet gelijk lopen.
Pffff lastig om netjes te blijven tegen mensen zoals u. Denkt u nou echt dat ik dit zelf niet ook had kunnen bedenken. Ik zoek een oplossing voor een technisch probleem op een site voor Tweakers

Weet niet wat u drijft om u zich te mengen met uw antwoorden (die ik dus zelf ook allang had bedacht) die niet echt bijdragen aan een constructieve denkwijze zoals een ieder zou mogen verwachten op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Lejavh schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:24:
Mijn Siemens CS936GAB1 Stoomoven sync inderdaad met de Siemens HomeConnect servers. Daar lijkt ook NTP overheen te gaan. Klok stond gelijk gelijk.
Even snel naar de specs gekeken, ik geloof dat bij Siemens Home Connect the magic words zijn :-)
Met ditto prijskaartje dat wel, maar wel het antwoord op mijn vraag.

DANK ! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 17:20
Wij hebben ook een combi oven - stoomoven en daarnaast een oven - magnetron combi van Siemens.

Stoomoven leek leuk.. Maar zou het niet nogmaals doen. Gebruiken het nooit meer na de eerste nieuwigheid..om ons verlies niet te laten merken zeggen we natuurlijk tegen alle gasten wat voor goede aankoop het wel niet was, hoe gezond het is voor de groentes en dat het echt een aanrader is 😜.

2 ovens hebben is overigens wel heel fijn.

Onze Siemens ovens zijn overigens verschrikkelijk irritant met biebjes als je niet op de juiste knop gedrukt hebt nadat hij klaar is.. En die biebjes komen precies op het moment dat je met bord met eten naar de bank bent gegaan en voor de tv bent gaan zitten..

[ Voor 15% gewijzigd door Devian op 26-07-2023 21:48 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 20:09
Devian schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:47:
Wij hebben ook een combi oven - stoomoven en daarnaast een oven - magnetron combi van Siemens.

Stoomoven leek leuk.. Maar zou het niet nogmaals doen. Gebruiken het nooit meer na de eerste nieuwigheid..om ons verlies niet te laten merken zeggen we natuurlijk tegen alle gasten wat voor goede aankoop het wel niet was, hoe gezond het is voor de groentes en dat het echt een aanrader is 😜.

2 ovens hebben is overigens wel heel fijn.

Onze Siemens ovens zijn overigens verschrikkelijk irritant met biebjes als je niet op de juiste knop gedrukt hebt nadat hij klaar is.. En die biebjes komen precies op het moment dat je met bord met eten naar de bank bent gegaan en voor de tv bent gaan zitten..
Hmmmm ben het niet helemaal met je eens. Wij hebben deze oven sinds ongeveer 5 maanden, en vind het nog steeds de beste oven die ik ooit heb gebruikt. Vooral de regeneratiefunctie voor het opwarmen van een bord eten is geniaal. Pasta en rijstgerechten zijn NOOIT meer uitgedroogd. Niet te vergelijken met een magnetron.

Daarnaast zijn vis en groentegerechten uit de stoomoven ook heerlijk, en het laten rijzen van brood met stoom is ook super!

....... Het zou overigens ook kunnen dat wij nog in de ontkenningsfase zitten, maar vooralsnog is het een topaankoop. Voor slechts 1450 euro.... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
cyclone schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Euh nou zeg .. :?

[...]

En wilt u ook delen hoe u dat voorelkaar heeft gekregen ?
Via home connect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Yes thanks !
_/-\o_

Dank een ieder voor het meedenken !
En tja die stoomoven ik heb er ook mijn twijfels over, maar gezien het om een gehele renovatie gaat en ik op andere punten mijn zin ga krijgen heb ik deze maar als verloren beschouwd en toegegeven.

Feit dat ik ze nu in connected vorm kan fixen maakt dat ik maar eens snel ga kijken of er een Home Assistant intergratie is ..
(2 seconden later na 1 googletje)

Jip die is er :
https://www.home-assistant.io/integrations/home_connect/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

cyclone schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 21:41:
[...]

Pffff lastig om netjes te blijven tegen mensen zoals u. Denkt u nou echt dat ik dit zelf niet ook had kunnen bedenken. Ik zoek een oplossing voor een technisch probleem op een site voor Tweakers
Het lukt best aardig, dat vriendelijk blijven. Geen idee wat je bedoelt met mensen zoals u. Dat lijkt me niet nodig, toch?

Maar je hebt geen OCD begrijp ik? Dan heeft een oplossingsrichting in die hoek geen zin. Wellicht was het dan ook wat overbodige beeldspraak, die OCD?
Weet niet wat u drijft om u zich te mengen met uw antwoorden (die ik dus zelf ook allang had bedacht) die niet echt bijdragen aan een constructieve denkwijze zoals een ieder zou mogen verwachten op Tweakers.
Ik geef heel helder aan dat bij mij de Siemens apparatuur niet synchroon loopt. Dat lijkt me prima constructief. Ook Home Connect helpt daar niet bij overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
FirePuma142 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:47:
Ik geef heel helder aan dat bij mij de Siemens apparatuur niet synchroon loopt. Dat lijkt me prima constructief. Ook Home Connect helpt daar niet bij overigens.
lonehitman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:24:
Blijkbaar verschillen de ervaringen met Home Connect ovens van Siemens dus. ;)

Waarschijnlijk is de ene oven de andere niet, misschien zijn er in de loop der tijd verbeteringen doorgevoerd? @cyclone het lijkt me dus wijs om te zoeken naar ervaringen met het specifieke model wat je wilt gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-10 04:31
Ik heb 1 oven met homeconnect/wifi en eentje zonder, allebei Siemens.
Die met homeconnect gaat dus vanzelf, die zonder moet ik steeds handmatig instellen en je raadt het al, die loopt nooit gelijk met de ander...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Aomi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:34:
Ik heb 1 oven met homeconnect/wifi en eentje zonder, allebei Siemens.
Die met homeconnect gaat dus vanzelf, die zonder moet ik steeds handmatig instellen en je raadt het al, die loopt nooit gelijk met de ander...
De horror !
@cyclone het lijkt me dus wijs om te zoeken naar ervaringen met het specifieke model wat je wilt gaan kopen.
Ja ik hoopte dat dus hier op TweakForum te kunnen vinden maar gezien,reacties die totaal niet ingaan op de materie en stug zichzelf blijven herhalen demotiveert mij daar dan weer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit is precies de reden dat ik 150 euro uitgegeven heb aan een vrij nutteloze Miele Communicatiemodule... :X

Was hetzelfde scenario als @Aomi

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2023 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
cyclone schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:54:
[...]

Ja ik hoopte dat dus hier op TweakForum te kunnen vinden maar gezien,reacties die totaal niet ingaan op de materie en stug zichzelf blijven herhalen demotiveert mij daar dan weer in.
Ervaringen met het specifieke model wat jij wilt gaan aanschaffen zul je natuurlijk ook niet snel krijgen als je niet noemt welk model dat dan is. ;)

Nu krijg je ervaringen met verschillende ovens met Home Connect die variëren van "er zit een tien seconden verschil in" tot "lopen op de milliseconde gelijk". Beide ervaringen zullen vast kloppen maar je wordt daar natuurlijk niet veel wijzer van, als je niet weet welke van de 2 van toepassing is op de oven die jij aanschaft.

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 27-07-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
MikeyMan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:58:
Dit is precies de reden dat ik 150 euro uitgegeven heb aan een vrij nutteloze Miele Communicatiemodule... :X

Was hetzelfde scenario als @Aomi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVOUHNZ4XJiYck4xf4-uzysURJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoF3EEeDxb0TAHJ8XJVlYR72.jpg?f=fotoalbum_large

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

The Horror...

En dan heb ik ook nog een secondenwijzer in beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Nou precies dat! je snapt toch niet dat er NIEMAND bij Siemens daar even over na heeft gedacht ?
Want qua design vind ik het echt prima smoelen .. maar die KLOKKIES !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
OMG !
En allebei van StudioLine dus HomeConnect aanwezig ...
Zou ik echt heul bedroeft van raken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:22
Je kan de klok ook op analoog zetten, dan is het minder zichtbaar op afstand als je een model hebt zonder HomeConnect.

Wel leuk dat er ook HA integratie is, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
cyclone schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 17:40:
[...]

OMG !
En allebei van StudioLine dus HomeConnect aanwezig ...
Zou ik echt heul bedroeft van raken ..
Nee, de rechter heeft geen HomeConnect. Enkel de linker (te zien aan het mini symbooltje in de hoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Aomi schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:21:
[...]

Nee, de rechter heeft geen HomeConnect. Enkel de linker (te zien aan het mini symbooltje in de hoek)
Oei .. I stand corrected.
Thanks voor delen man !

Pagina: 1