Audio upgrade fiat 500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-01 21:52
Mijn vraag
Dag mensen,

Ik had een vraag over het upgraden van het audiosysteem van een fiat 500. De speakers (en ik denk ook zeker de versterker) zijn echt slecht. De tweeters zijn echt enorm schel, de mids resoneren in met auto en de bass is heel ver te zoeken.

Aangezien het niet mijn auto is lijkt het me niet verstandig om zelf de speakers te vervangen, omdat ik dat nog nooit gedaan heb en het dan wel meteen netjes moet zijn. Dus mijn vraag komt eigenlijk neer op paar dingen:

- heeft iemand goede recensies of kent iemand een goede (en nog redelijk betaalbare) audio zaak waar de boel geïnstalleerd kan worden? Dan praat ik over nieuwe speakers, evt nieuwe versterker, isolatie, enz.

- aangezien de Bluetooth audiokit om te bellen ook echt bagger is, is dat dan ook meteen te vervangen icm de versterker? Eventueel iets met Apple CarPlay? Met bagger bedoel ik dat heb volume heel zacht is en de microfoon in de auto slecht is. Je hoort alles behalve de stem van iemand die in de auto zit.

-is een underseat subwoofer wat, aangezien de andere bestuurders van de auto liever geen subwoofer in de achterbak hebben (helaas🥲)?

- mocht ik het toch zelf doen, welke speakers of merken zijn dan praktisch voor deze auto? Ik weet niet wat de afmetingen en kwalificaties van de huidige speakers zijn, maar ik dacht dat ze 16,5 waren in diameter. Vermogen weet ik niet, daar heb ik ook nog niet veel over gezocht eigenlijk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb een paar bedrijven gevonden in omgeving Den Bosch, zoals carcenter hifi en carsoundcenter. Zijn die prima of heeft er iemand een betere of andere suggestie?

Misschien een beetje vaag, maar ik hoop dat jullie wat suggesties hebben voor een verdraagzamer geluid in de auto :P de audiokwaliteit hoeft echt niet je-van-het te zijn, want dat wordt allemaal veel te duur voor hoe vaak ik in de auto rijd, maar gewoon geluid wat helder is en dat de bass (met name) goed tot zijn recht komt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58
Als het niet jouw auto is, van wie is die dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En wat is je budget?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:58
Je zou eens een versterker van i-sotec kunnen proberen. Deze plaats je door middel van ISO stekkers tussen de head-unit en de speakerkabels. Ik weet niet hoe het nu is, maar de oudere series hadden ook geen eigen voedingskabel nodig.Zeker als het niet jouw auto is dan is dit een hele behoorlijke verbetering zonder de boel op de kop te zetten. Denk aan +/- 400 euro plus inbouwen.

[ Voor 15% gewijzigd door 107mb op 26-07-2023 19:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Thomaskoopman schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:20:
-is een underseat subwoofer wat, aangezien de andere bestuurders van de auto liever geen subwoofer in de achterbak hebben (helaas🥲)?
Nee :*)

Ik zou even wachten tot je straks zelf een auto hebt. Dan kan je los. Alles wat je nu besteedt, is weggegooid geld.

[ Voor 67% gewijzigd door TBTL op 26-07-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
107mb schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:36:
Als het niet jouw auto is, van wie is die dan wel?
Van m’n moeder🙃 dus ik rijd er ook vaak in, maar zij is uiteindelijk de eigenaar. Ze hoort nu ook dat het geluid echt slecht is dus ze wil ook wel het een en ander veranderen, maar niet zoals ik dat zou willen.
Ongeveer 800.
107mb schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:40:
Je zou eens een versterker van i-sotec kunnen proberen. Deze plaats je door middel van ISO stekkers tussen de head-unit en de speakerkabels. Ik weet niet hoe het nu is, maar de oudere series hadden ook geen eigen voedingskabel nodig.Zeker als het niet jouw auto is dan is dit een hele behoorlijke verbetering zonder de boel op de kop te zetten. Denk aan +/- 400 euro plus inbouwen.
Goeie! Ga ik naar kijken!
TBTL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Nee :*)

Ik zou even wachten tot je straks zelf een auto hebt. Dan kan je los. Alles wat je nu besteedt, is weggegooid geld.
Ja klopt, maar een kleine investering vond ik het wel waard, ook als ik met haar mee zou rijden bijvoorbeeld😉

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Thomaskoopman schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:37:
[...]

[...]

Ongeveer 800.

[...]

[...]

Bedankt voor jullie snelle reacties!
toon volledige bericht
Deze optie al gezien / overwogen?

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
Leuke upgrade! Zal ik toch een pleidooi moeten gaan houden voor een subwoofer🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 18:44
Ik weet niet of er nog iets vergelijkbaars bestaat, maar 20 jaar geleden hadden we bij een vriend van me een 8 inch dubbelspoels subwoofer in zijn auto gebouwd. Had een gesloten kist nodig met een volume van maar 11 liter, dus die kon zodanig ingebouwd worden dat er amper bruikbare ruimte in de kofferbak verloren ging.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15

jdwrist

En het antwoord is koekje

Welk bouwjaar is de fiat 500? Dit maakt ook nog al een verschil met welke radio er in zit. 2007 t/m 2014 modellen (waar nog een 1 din radio in zit) kopen vaak een android radio waar een dsp eq in zit. In de modellen vanaf 2015 tot aan nu vervangen vaak hun radio voor de U-Connect 7 of een aftermarket (Android ook vaak)

Wat kan helpen is de de deuren, achterpanelen en de achterklep met sound absorber (dempingsmateriaal) te bekleden. Dit verbetert ook al een en ander en ook niet zo heel erg duur. Ik heb zelf voor en achter voor de hertz dsk 13.3 speaker gekozen. Dit is een relatief goedkope oplossing om alleen het geluid al te verbeteren. Daarnaast zou je kunnen kijken voor een sub op de plek van het reservewiel. Daar zou je prima een 8" sub kwijt kunnen en geeft een beter geluid af dan underseat is de ervaring.

Mocht je op facebook zitten kan je ook eens kijken op de fiat 500 / abarth NL hier zijn ook legio voorbeelden te vinden.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05 16:14
Begin als eerste maar gewoon eens met een stel leuke speakers.

De versterkers in standaard units zijn helemaal niet zo slecht. De speakers in standaard auto's heel vaak wel.

Knal er gewoon wat nieuwe speakers in, is het dan nog niets, kan je verder gaan kijken. Goede speakers wil je toch hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 29-07-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
825 voor een versterkertje en subwoofer?

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 29-07-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die optie van 825 is een Match (aka Helix) actieve subwoofer met ingebouwde amp die ook aandrijving van de speakers overneemt (dus de eindversterking van de headunit. Heeft bovendien een DSP aan boord die afgeregeld zal zijn op de akoestiek van een Fiat 500.
Voor VW was zoiets een af-fabriek optie. Ook nog los te verkrijgen btw.

Nadeel is wel dat je zoiets niet mee kunt nemen naar een andere auto.

[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 29-07-2023 20:15 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 18:13
WEBGAMING schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:02:
Begin als eerste maar gewoon eens met een stel leuke speakers.

De versterkers in standaard units zijn helemaal niet zo slecht. De speakers in standaard auto's heel vaak wel.

Knal er gewoon wat nieuwe speakers in, is het dan nog niets, kan je verder gaan kijken. Goede speakers wil je toch hebben.
Precies andersom , de standaard versterker is juist niks .

Daar zelf een i-sotec ( heet nu JAYKS ) tussen hangen ( adapter achter je radio ) en klaar . Ook geen gedoe met voedingskabels trekken etc. stroom komt van die adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
nuffy schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:18:
[...]

Precies andersom , de standaard versterker is juist niks .

Daar zelf een i-sotec ( heet nu JAYKS ) tussen hangen ( adapter achter je radio ) en klaar . Ook geen gedoe met voedingskabels trekken etc. stroom komt van die adapter.
En de standaard speakers zijn wel goed volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
The Eagle schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:12:
Die optie van 825 is een Match (aka Helix) actieve subwoofer met ingebouwde amp die ook aandrijving van de speakers overneemt (dus de eindversterking van de headunit. Heeft bovendien een DSP aan boord die afgeregeld zal zijn op de akoestiek van een Fiat 500.

Nadeel is wel dat je zoiets niet mee kunt nemen naar een andere auto.
Kan prima, andere stekker erin en hij is geschikt voor een nieuwe auto. In principe zijn al die match units hetzelfde truukje aan het doen, je moet alleen een keuze maken uit het aantal kanalen. Ik heb ook zo'n ding in mijn auto, een MINI (nu is dat bijna BMW), en daar zit de BMW-variant in. Moest alleen een kabel losmaken en twee omwisselen aangezien een MINI geen center-speaker heeft.

Mijn vriendin heeft ook een FIAT 500 gehad, maakt niet zoveel uit of je iets met de versterking en DSP-en doet, het is echt niet best. De tweeters vervangen voor iets fatsoenlijks en de deuren dempen scheelt heel veel. Met een DSP en subwoofer kan je wel de voorste speakers ontzien en daar wordt het allemaal wel beter beheersbaar van.

[ Voor 15% gewijzigd door ConZito op 29-07-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Een equalizer en versterker die (een beetje) afgesteld is op de auto is toch zeker 500 euro waard?

Zeker niet iets wat gedaan kan worden met iemand met een beetje verstand binnen een uurtje, nee, daar heb je een specifieke versterker voor nodig. Maar laat vooral de originele speakers zitten. 8)7

Er is ook niet eens een "vaste" instelling. Audio is heel persoonlijk, het is maar net wat iemand mooi vind.

Met een paar goede speakers is het voor 90% al goed. Voor de rest van de 9% kan je er een subwoofer in gooien, de 1% die zo specifiek zijn, en het dan nog beter willen hebben, kunnen prima zelf bedenken wat ze precies beter willen.

[ Voor 9% gewijzigd door WEBGAMING op 29-07-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:12:
Heeft bovendien een DSP aan boord die afgeregeld zal zijn op de akoestiek van een Fiat 500.
Ik weet niet hoe oud de Fiat is, maar het is gebruikelijk dat ook de standaard meegeleverde radio een DSP aan boord heeft, afgeregeld op de bestaande luidsprekers. Je ziet er alleen niks van, want de gebruiker kan hem niet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
TBTL schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:32:
[...]

Ik weet niet hoe oud de Fiat is, maar het is gebruikelijk dat ook de standaard meegeleverde radio een DSP aan boord heeft, afgeregeld op de bestaande luidsprekers. Je ziet er alleen niks van, want de gebruiker kan hem niet instellen.
More ore less een DSP. er zit een frequentiecurve in en die is vaak ook nog eens volume-afhankelijk. Blijft altijd iets om rekening mee te houden. Met een fatsoenlijke aftermarket DSP kan je daar redelijk op anticiperen. Duurdere modellen kunnen dat hele gebeuren de-equalizen en heb je een soort van "schoon" signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
WEBGAMING schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:59:
[...]

En de standaard speakers zijn wel goed volgens jou?
Dat denk ik niet nee , meestal kunnen die wel net ff wat meer hebben waardoor het al anders word en worden ze standaard aangestuurd door een waardeloos vermogen .

Dus hij zou met een versterker kunnen beginnen zoals isotec voor meer power en controle over het hele gebied en dan altijd nog speakers wisselen maar als je dat al moet laten doen word het kostentechnisch gauw oninteressant .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Hoezo? Speakers installeren is super simpel. En kunnen de meeste mensen gewoon thuis. Maar ook als je het moet laten doen, moet het niet heel veel kosten.

Speakers zelf zijn ook niet zo duur.

Zo'n versterker inbouwen is veel lastiger en veel meer werk. (vooral door de kabels door de hele auto, voor de speakers liggen die er gewoon al)
Die set inbouwen vragen ze ook gewoon 225 euro voor.

Heb je 1000 euro uitgegeven, en zit je nog naar de originele speakers te luisteren. 8)7 Sorry hoor, maar dat vind ik echt gekkenwerk.

De speaker is gewoon de basis. Zonder goede speakers krijg je natuurlijk nooit een mooi geluid.

Maar goed, ik hou er nu maar over op, want ik blijf herhalen.

[ Voor 40% gewijzigd door WEBGAMING op 31-07-2023 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Een auto blijft natuurlijk een klankkast van een koekblik. Ik had zelf ooit een Punto (nieuwe model) en dat was ook niet heel best kwa klankkast, ik verwacht een 500 niet beter.

Wat is nu de geluidsbron? De kwaliteit daarvan maakt ook veel uit. Ik merk al heel veel verschil als ik schakel tussen FM en DAB.

Heel realistisch wil je een beter geluid dan je nu hebt voor een budget, dan zou ik het volgende doen:
- speakers vervangen
- headunit vervangen
- evt aanvullen met een shallow woofer (voor onder de stoel)

De standaard speakers zijn echt ruk, die vervangen voor een goede compo set is echt een must. (€100/€200)
Een headunit (after market) koop een din vervangingsframe voor je type auto en neem een goede after market unit met al jouw wensen, tegenwoordig hebben ze allemaal handsfree, bluetooth carplay etc. (€300/€500)

Zoals al eerder is gezegd gaat het vervangen van de speakers je als het meeste opleveren en een andere headunit met versterker is ook voor je gebruiksgemak een toegevoegde waarde.

Wil je verder, wat echt overdreven is voor een Fiat 500, dan moet je alles isoleren, denk hierbij aan dynamat.
Alle kabels vervangen voor minimaal 2,5mm2, andere versterker er tussen en een subwoofer om maar te beginnen. Ohjah en irriteer je maar niet alvast aan alle rammeltjes en rateltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
WEBGAMING schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:24:
Hoezo? Speakers installeren is super simpel. En kunnen de meeste mensen gewoon thuis. Maar ook als je het moet laten doen, moet het niet heel veel kosten.

Speakers zelf zijn ook niet zo duur.

Zo'n versterker inbouwen is veel lastiger en veel meer werk. (vooral door de kabels door de hele auto, voor de speakers liggen die er gewoon al)

Heb je 1000 euro uitgegeven, en zit je nog naar de originele speakers te luisteren. 8)7 Sorry hoor, maar dat vind ik echt gekkenwerk.

De speaker is gewoon de basis. Zonder goede speakers krijg je natuurlijk nooit een mooi geluid.

Maar goed, ik hou er nu maar over op, want ik blijf herhalen.
Kijk nou eerst maar eens wat een isotec versterker inhoud .... heel simpel de radio unit naar voren halen , de autospecifieke isoadapter ertussen en klaar . Niks geen draden trekken naar voren maar wel fatsoenlijke versterker power . Jij gaat dikke 300 watt composetjes voeden met de standaard 4x8 watt ?
Ja zowel versterker en speakers beide vervangen is uiteraard meest optimale maar TS wil zo min mogelijk uitgeven zeker ivm uitbesteden.

Maar goed, ik hou er nu maar over op, want ik blijf herhalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
Wat een antwoorden, bedankt iedereen!

@nuffy die JAYKS versterker ga ik zeker onthouden! Lijkt me een prima iets om mee te beginnen. Alhoewel speakers ook veel zullen uitmaken denk ik. Hoe goed je je speakers ook kan aansturen met een betere versterker, als je speakers het geluid niet kunnen produceren of zo veel correctie in de eq nodig zouden hebben heb je er nog steeds niet veel aan.

@WEBGAMING ik heb de indruk dat de speakers inderdaad echt slecht zijn. Ga binnenkort wel zoeken naar betere.
DBC87 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:59:

Wat is nu de geluidsbron? De kwaliteit daarvan maakt ook veel uit. Ik merk al heel veel verschil als ik schakel tussen FM en DAB.

De standaard speakers zijn echt ruk, die vervangen voor een goede compo set is echt een must. (€100/€200)
Een headunit (after market) koop een din vervangingsframe voor je type auto en neem een goede after market unit met al jouw wensen, tegenwoordig hebben ze allemaal handsfree, bluetooth carplay etc. (€300/€500)

Zoals al eerder is gezegd gaat het vervangen van de speakers je als het meeste opleveren en een andere headunit met versterker is ook voor je gebruiksgemak een toegevoegde waarde.

Wil je verder, wat echt overdreven is voor een Fiat 500, dan moet je alles isoleren, denk hierbij aan dynamat.
Alle kabels vervangen voor minimaal 2,5mm2, andere versterker er tussen en een subwoofer om maar te beginnen. Ohjah en irriteer je maar niet alvast aan alle rammeltjes en rateltjes ;)
Geluidsbron scheelt inderdaad veel. Enige optie voor eigen muziek is usb of aux, dus dat gebruik ik nu. Denk dat ik inderdaad een beetje de volgorde die je noemt aan wil gaan houden. Qua isolatie denk ik ook dat dat heel veel gaat helpen en volgens mij is dat meestal wel inbegrepen bij installatie van andere speakers en/of versterker. Tenminste, dat heb ik bij de zaken die ik tot nu toe heb gezien wel bij de kosten inbegrepen zien staan. Waarschijnlijk zal het dan alleen de deuren zijn, maar dat zal al veel schelen verwacht ik.

Nogmaals bedankt iedereen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Thomaskoopman schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:48:

Geluidsbron scheelt inderdaad veel. Enige optie voor eigen muziek is usb of aux, dus dat gebruik ik nu. Denk dat ik inderdaad een beetje de volgorde die je noemt aan wil gaan houden. Qua isolatie denk ik ook dat dat heel veel gaat helpen en volgens mij is dat meestal wel inbegrepen bij installatie van andere speakers en/of versterker. Tenminste, dat heb ik bij de zaken die ik tot nu toe heb gezien wel bij de kosten inbegrepen zien staan. Waarschijnlijk zal het dan alleen de deuren zijn, maar dat zal al veel schelen verwacht ik.
Waarom niet zelf installeren, is echt een fluitje van een cent.
Ik ben wel benieuwd wat voor isolatie er bij de inbouw begrepen zit, beetje kwaliteit wat het verschil uit maakt is niet goedkoop.
De deurpanelen heb je er zo af, dat zijn een paar schroefjes en de rest is klik. Genoeg instructies en video's op het internet. Voor de speakers heb je wellicht adapterringen nodig, dit omdat de standaard speakers anders bevestigd zijn en vaak ook minder diep zijn.

Je kan daar echt kosten mee besparen welke je kan gebruiken om betere componenten te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WEBGAMING schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:24:
Zo'n 'tussenamp' 225 euro is overkill, dat is werkelijk dezelfde kabel van je autoradio in je versterker, klaar. Geen extra kabels of directe lijn uit je accu. Een echte amp zal je een directe lijn vanuit je accu moeten trekken, maar de genoemde voorbeelden in dit topic pakken gewoon de acc lijn en geven denk ik op z'n best 4x35watt, wat diverse top-end 1-2 dins al gewoon kunnen. Verder zal je ook niet komen op je 12v acc lijn, denk niet dat je daar een 12-15a over zo'n dun draadje wil laten lopen :P

Ik zou eerst eens rondkijken of er niet ergens fora zijn voor dit model en of er al mensen zijn die er beter spul in hebben gedaan, niet alleen speakers, maar ook isolatie/demping rond de speakers, zeker daar kan je nog wel eens flink wat mee winnen.

Het lijkt nu eerder een compromis te worden omdat het je auto niet is, dus echt veel kan je niet doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
DBC87 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:08:
[...]

Waarom niet zelf installeren, is echt een fluitje van een cent.
Ik ben wel benieuwd wat voor isolatie er bij de inbouw begrepen zit, beetje kwaliteit wat het verschil uit maakt is niet goedkoop.
De deurpanelen heb je er zo af, dat zijn een paar schroefjes en de rest is klik. Genoeg instructies en video's op het internet. Voor de speakers heb je wellicht adapterringen nodig, dit omdat de standaard speakers anders bevestigd zijn en vaak ook minder diep zijn.

Je kan daar echt kosten mee besparen welke je kan gebruiken om betere componenten te kopen.
Ja dat klopt, dat lijkt me ook leuk om te doen, alleen t is niet mijn auto en daarom lijkt t me niet verstandig om dat te gaan doen. Als ik straks zelf de mogelijkheid heb met m’n eigen auto ga ik dat ook zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskoopman
SinergyX schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:41:
[...]

Ik zou eerst eens rondkijken of er niet ergens fora zijn voor dit model en of er al mensen zijn die er beter spul in hebben gedaan, niet alleen speakers, maar ook isolatie/demping rond de speakers, zeker daar kan je nog wel eens flink wat mee winnen.

Het lijkt nu eerder een compromis te worden omdat het je auto niet is, dus echt veel kan je niet doen.
Ja dat is een goede tip, zal ik doen. En een compromis wordt het altijd, want er “mag” geen subwoofer in. Maar in ieder geval iets beter geluid vind ik al prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Budgetmatig zou ik eerst de speakers eens vervangen. Heb ik ooit gedaan en was direct enorm verschil - tegen vrij lage kosten. Nieuwe speakers van 40 euro zijn al vele malen beter dan wat er nu inzit! Misschien hoef je dan geen honderden euro's uit te geven.
Pagina: 1