Is je Whatsapp account altijd gekoppeld aan je AppleID?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain_Coin
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-07-2023
Situatie:
Mijn ouders deelden altijd samen een iPhone, maar m'n vader is onlangs overleden. Mijn moeder gebruikt nu de iPhone (waarop nog de AppleID van mijn vader staat, hun bestaande Whatsapp en adreslijst), maar heeft haar eigen PC en eigen iCloud.
Mijn vaders betaalde iCloud abonnement willen we stoppen.
Mijn vraag:
Er staan heel veel chats en adressen op de iPhone. Kan ik op de iPhone mijn vaders AppleID verwijderen en vervangen door die van mijn moeder, zonder dat dan Whatsapp het account niet meer herkent?
Ik kan nu geen backup maken van Whatsapp want die komen dan op de oude iCloud van mijn vader terecht.

Tips hoe ik dit het best kan aanpakken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ja, de backup van de WhatsApp berichten is gekoppeld aan het Apple ID van je vader. Volgens dit artikel is het mogelijk, maar ik heb het zelf nooit gedaan.

Als je een backup maakt van je iPhone terwijl je ingelogd bent met je vader’s Apple ID kan je volgens mij relatief veilig proberen uit te loggen, met je moeder’s account inloggen en kijken wat er lokaal gebeurd. Als het fout gaat kan je altijd nog de backup van je vader’s account terugzetten.

Wat staat er op je moeder’s account dat ze wilt behouden? Heeft ze abonnementen of app aankopen gedaan? Of veel foto’s in haar bibliotheek staan? Als dat niet zo is zou je ook het account van je vader kunnen aanpassen qua naam en e-mailadres.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38

Aiii

何これ

[b]Captain_Coin schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:07:[/b
Tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
In deze volgorde:
1. iCloud uitschakelen op de iPhone, als de iPhone vraagt of deze de data lokaal moet blijven bewaren dat bevestigen.
2. Uitloggen met je vader’s account.
3. Inloggen met je moeder’s (nieuwe) account.
4. iCloud weer inschakelen.