[WP] Foutmelding ch14 op LG Therma V warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle114433
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-01-2024
Mijn vraag
...

Heb deze warmtepomp (monoblock 7kw therma v) geinstalleerd en start deze voor het eerst op.

Nu krijg ik vrij snel al ee ch14 melding. Na enig speurwerk op internet leek het er op dat er lucht in het systeem zou zitten. Dit was niet het geval, wel voor de zekerheid alles nog een keer ontlucht. Geen bijzonderheden.
Dus weer verder speuren en iemand geeft aan dat de pomp snelheid beter naar 80% kan ivm die storing. Dit ook gedaan. Maar helaas voor mij is dit nog geen oplossing.

Iemand een idee of tips?

mvg Jelle
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Hier een topic vol met mogelijkheden:

https://gathering.tweaker...5Bfilter_keywords%5D=ch14

ch14 is een flow error, kan dus ook zijn dat al je radiatoren/vloerverwarming dichtstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43
wat is je systeemdruk?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle114433
systeem druk is 1,4 bar. Vloerverwarming staat helmaal open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dat is te laag

Voer die eens op naar 1.9 - 2.0. Stroom moet wel even van de wp waarschijnlijk om te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle114433
druk nu op 2.0 ingesteld, we proberen het opnieuw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle114433
Nope, weer zelfde melding ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Kan je wat meer vertellen over de warmteafgifte systeem waar de warmtepomp op is aangesloten? Een tekening zou hierbij helpen. Als het andere zaken niet zijn, lijkt het toch de iets de flow beperkt.

Mogelijk dat de flow verhoogd kan worden door alle radiatoren en eventueel vloerverwarming verdelers verder "open" te zetten. Denk ook aan de voetventiel van CV radiatoren.

Een ander iets om te proberen is om de pompsturing te wijzigen naar "Pump Capacity" en de pompsnelheid te verhogen naar 90% of 100%. Als de CH14 error niet meer voorkomt, is er een werkende situatie waar vanuit geoptimaliseerd kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eeju_41ADNkD6vVYYj4y44gWAH0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2Y2KKuQcN3V0Phvl9TJH73bb.png?f=fotoalbum_large

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dan ben ik benieuwd naar je huidige waterdebiet instelling (Water flow control in geval van Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle114433
de warmtepomp is recht streeks aangesloten op de vloerverwarming. verder zit er niks tussen alles is open. Ik denk nu zelf dat het volume in de leidingen te klein is. Misschien is er toch een buffervat nodig .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 23:24
Jelle114433 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:14:
systeem druk is 1,4 bar. Vloerverwarming staat helmaal open
Vloerverwarming helemaal open is niet per definitie ook het hebben van flow. Zie bijvoorbeeld mijn uitdaging die ik had na het vervangen van de verdelers: The-Source in "Panasonic monoblock warmtepompen topic deel 2"
Dus is er zeker flow bij je verdeler(s)? (ps vul slang tussen bovenste en onderste balk kan je dat uitsluiten)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evangrondelle
Ik heb hetzelfde probleem nu, ook een LG Therma V 7kw monoblock warmtepomp, direct op de vloerverwarming met een 10 groeps open verdeler zonder pomp en aanvoerleidingen van 32mm.

Toch blijft hij de storing ch 14 geven of in ieder geval bij debiet de melding LO.

Iemand suggesties wat te doen ?
Pagina: 1