Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slompie
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-10-2023
Mijn vraag

Ik ga de stap wagen en van 2 iPhones (zakelijk en prive) naar 1 iPhone 14 (SIM / E-SIM). Het vraagstuk over WhatsApp heb ik uit gevonden. Hiervoor moet ik naar een versie van WhatsApp voor bedrijven. Maar hoe krijg ik mijn geschiedenis van WhatsApp overgezet?

Beide werken onder een ander Apple ID. Het terug zetten van een back-up kan maar een keer denk ik. Of is dit een gevalletje helaas - pindakaas?

Jullie feedback wordt op prijs gesteld. En nee, ik kan het nog niet proberen. De iPhone is nog onderweg (verwacht hem vrijdag of zaterdag binnen te krijgen).

Groet, Ernst

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Kun je op je werk toestel uitloggen uit de iCloud account die je daar gebruikt, vervolgens inloggen op je Prive iCloud account, en nadat dat gelukt is, binnen WhatsApp handmatig een backup maken?

Op iPhone heb ik geen ervaring, maar binnen Android maakt die een backup aan gekoppeld aan het nummer, en als je dan op het nieuwe toestel dat nieuwe nummer activeert in WhatsApp Zakelijk en aangeeft backup terug te willen zetten, pakt die automatisch de juiste backup. Bij mij ging dat goed in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Weet je het zeker? Ik zou het heel fijn vinden dat als ik thuis ben, ik ook echt thuis ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Patrick22221 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:31:
Weet je het zeker? Ik zou het heel fijn vinden dat als ik thuis ben, ik ook echt thuis ben.
Nah met focus modes kan je het fijne van 1 telefoon met 2 nummers combineren met het verdrukken van de nadelen.

Vind persoonlijk twee telefoons mee nemen juist geen optie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Het is goed om te lezen dat er dus wel goed over na is gedacht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:46
Donstil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:09:
[...]

Nah met focus modes kan je het fijne van 1 telefoon met 2 nummers combineren met het verdrukken van de nadelen.

Moet mij toch eens in focussen gaan verdiepen. Ik zet smorgens en savonds de werklijn handmatig aan- en uit. Maar wil dat wel eens compleet vergeten waardoor ik een week onbereikbaar ben op dat nummer :P

Heb je dan een focus die alleen het geluid uit zet of is het al mogelijk de sim aan- en uit te laten schakelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 27-07-2023 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:10:
[...]

Moet mij toch eens in focussen gaan verdiepen. Ik zet smorgens en savonds de werklijn handmatig aan- en uit. Maar wil dat wel eens compleet vergeten waardoor ik een week onbereikbaar ben op dat nummer :P

Heb je dan een focus die alleen het geluid uit zet of is het al mogelijk de sim aan- en uit te laten schakelen?
In en uit schakelen van de lijn kan niet helaas, dat vond ik ook een gemis maar in de praktijk heb ik die sim toch altijd aan vanwege de data dus maakt het niet zoveel uit.

Binnen de focus mode “privé” heb ik nu aangegeven welke apps wel notificaties mogen geven (werk apps zitten daar uiteraard niet bij) en welke nummers mij mogen bellen. Focus gaat er dan elke dag van 17:00 tot 08:00 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Ervaring leert dat het toch niet altijd zonder trial & error gaat...

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:20:
[...]

Binnen de focus mode “privé” heb ik nu aangegeven welke apps wel notificaties mogen geven (werk apps zitten daar uiteraard niet bij) en welke nummers mij mogen bellen. Focus gaat er dan elke dag van 17:00 tot 08:00 op.
Ik ga er vanavond toch eens mee spelen, klinkt als beste alternatief.

Ik hoop echt dat Live Voicemail (snel of uberhaupt) voor ons aangezet wordt. Lijkt mij een perfecte voorselectie om zakelijke gesprekken wel of niet op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Defragging schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:24:
Ervaring leert dat het toch niet altijd zonder trial & error gaat...
Uiteraard maar dat is niet zo erg toch? Kleine overgangsperiode waarin je wat telefoontjes of notificaties “mist” maar na een paar dagen of enkele weken is dat wel uit gekristalliseerd.

Edit: Overigens vind ik gebeld worden echt vreselijk, zowel zakelijk als privé, dus als ik wat mis maakt mij dat eigenlijk geen zak uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 27-07-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Donstil schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:48:
[...]

Uiteraard maar dat is niet zo erg toch? Kleine overgangsperiode waarin je wat telefoontjes of notificaties “mist” maar na een paar dagen of enkele weken is dat wel uit gekristalliseerd.

Edit: Overigens vind ik gebeld worden echt vreselijk, zowel zakelijk als privé, dus als ik wat mis maakt mij dat eigenlijk geen zak uit :P
Jou telefoon be like: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UURzAEizpOlhqSMBbhrRZsdFgVk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QUE1dsGV9ljKOGj3SpWHIKGj.png?f=user_large

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slompie
swhnld schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:54:
Kun je op je werk toestel uitloggen uit de iCloud account die je daar gebruikt, vervolgens inloggen op je Prive iCloud account, en nadat dat gelukt is, binnen WhatsApp handmatig een backup maken?

Op iPhone heb ik geen ervaring, maar binnen Android maakt die een backup aan gekoppeld aan het nummer, en als je dan op het nieuwe toestel dat nieuwe nummer activeert in WhatsApp Zakelijk en aangeeft backup terug te willen zetten, pakt die automatisch de juiste backup. Bij mij ging dat goed in ieder geval.
Ik ga dan eerst even alle WhatsAppjes overzetten (laten zetten) naar WhatsApp voor bedrijven. Daarna met mijn ander Apple ID inloggen. Maar kijken wat er gebeurd.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slompie
Patrick22221 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:31:
Ja ik weet het echt zeker. Uiteindelijk is het altijd een keuze om wel/niet op te nemen. Ik ben het gesleep met twee toestellen zo zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:48:
[...]

Altijd fijn te lezen dat ik daar niet in de enige in ben. Een telefoontje komt gewoon nóóit uit. Je moet ineens je spullen laten vallen om diegene te bedienen. En waarvoor ze mij bellen gaat altijd om afspraken o.i.d. en dan heb ik mn laptop nodig, nooit bij de hand, dus onthouden of opschrijven. Er weer op terug moeten komen omdat er al een afspraak staat, weer terugbellen etc. Als ze gewoon mailen dan gaat het in één keer goed.

Uitzondering voor enkele collega's. We weten van elkaar wanneer we ons in de file vervelen en dan is het samen lekker klagen over alles en iedereen..... En oh ja, mn vader is een beller. Maar die heeft sowieso een uitzonderingspositie.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 27-07-2023 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:05
Donstil schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:09:
Ik doe dat juist altijd als ik naar mijn werk ga, ben er heel gelukkig mee. Werktelefoon is om bereikbaar te zijn, email en dingen als zakelijk 2fa. Als ik klaar ben met een werkdag of werkweek kan ik hem uitzetten (of gaat hij in mijn geval automatisch in een stilte profiel). Niemand die me stoort en ik kom ook niet in de verleiding mijn email te bekijken. Het geeft me meer rust. Maakt trouwens ook dat mijn werktelefoon maar twee keer per week hoeft te worden opgeladen.
Nu is het ook zo dat ik mijn werktelefoon echt zakelijk moet gebruiken en ik die wel privé mag gebruiken, maar dat dan wel bepaalde regels van toepassing zijn over het gebruik (bijvoorbeeld, ik zou er geen Tiktok op mogen zetten, niet dat ik daar erg mee zou zitten, maar het is een voorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Altijd fijn te lezen dat ik daar niet in de enige in ben. Een telefoontje komt gewoon nóóit uit. Je moet ineens je spullen laten vallen om diegene te bedienen. En waarvoor ze mij bellen gaat altijd om afspraken o.i.d. en dan heb ik mn laptop nodig, nooit bij de hand, dus onthouden of opschrijven. Er weer op terug moeten komen omdat er al een afspraak staat, weer terugbellen etc. Als ze gewoon mailen dan gaat het in één keer goed.

Uitzondering voor enkele collega's. We weten van elkaar wanneer we ons in de file vervelen en dan is het samen lekker klagen over alles en iedereen..... En oh ja, mn vader is een beller. Maar die heeft sowieso een uitzonderingspositie.
Ja joh vreselijk, vooral onder werktijd komt het nooit uit.
Gaat over klant 1 terwijl je bij klant 2 zit, enz enz.

Privé vind ik het nog wel oke maar merk ik dat het in mijn omgeving ook wel echt uitfaseerd, alleen mijn moeder en mijn opa/oma (90) doen het nog.
PrimusIP schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Ik doe dat juist altijd als ik naar mijn werk ga, ben er heel gelukkig mee. Werktelefoon is om bereikbaar te zijn, email en dingen als zakelijk 2fa. Als ik klaar ben met een werkdag of werkweek kan ik hem uitzetten (of gaat hij in mijn geval automatisch in een stilte profiel). Niemand die me stoort en ik kom ook niet in de verleiding mijn email te bekijken. Het geeft me meer rust. Maakt trouwens ook dat mijn werktelefoon maar twee keer per week hoeft te worden opgeladen.
Nu is het ook zo dat ik mijn werktelefoon echt zakelijk moet gebruiken en ik die wel privé mag gebruiken, maar dat dan wel bepaalde regels van toepassing zijn over het gebruik (bijvoorbeeld, ik zou er geen Tiktok op mogen zetten, niet dat ik daar erg mee zou zitten, maar het is een voorbeeld).
Ja dit alles doe ik dan met Focus mode, uitzetten van de sim (E-Sim in mijn geval) kan dan als extra laag daarboven op ook nog. Als ik op vakantie ga o.i.d.

Dat van de verleiding is wel een mindset inderdaad, daar heb ik gelukkig geen last van maar kan mij goed voorstellen dat mensen het doen. Zie je hier met collega's ook idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
PrimusIP schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:29:
[...]
en ik kom ook niet in de verleiding mijn email te bekijken. Het geeft me meer rust.
Ik heb zelfs recent de hele werkmail van de telefoon af gegooid. Heel rustgevend want ik liet mij altijd wel opjagen dat ik iedereen zsm wil antwoorden. In de praktijk kunnen (bij ons) alle mailtjes wel wachten tot ik de laptop open zet. Scheelde gelijk een MDM-profiel van de zaak op m'n prive-phone :)
Pagina: 1