Hoe werkt 'Goldcruise' op een 2008 Daihatsu Cuore?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 14:51
Ter overbrugging van een paar maanden wil ik een simpel goedkoop oud koekblik kopen. Heb nu een Daihatsu Cuore op het oog, van 1e eigenaar geweest, dealeronderhouden, ziet er goed uit, rijdt goed, etc.
Het ding heeft ook cruise control maar die kreeg ik tijdens de testrit niet aan de gang.
Het is zo'n unit:
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.vwe.nl/Images/121600476?templateid=&overlay=&bgc=f5f5f5

Heeft iemand ervaring met deze dingen? Heb met de handelaar al besproken dat ik nog even overleg en waarschijnlijk terugkom voor nog een kort testritje en, als die bevalt, de auto koop. Maar bij dat volgende testritje zou ik het liefst even bevestigen dat die cruise control nog werkt :)

Beste antwoord (via Daffie op 26-07-2023 14:09)

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is aftermarket spul. Ik zie met snel Googlen bijvoorbeeld bij deze webshop wel een handleiding om te downloaden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is aftermarket spul. Ik zie met snel Googlen bijvoorbeeld bij deze webshop wel een handleiding om te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Dit is inderdaad zoals Tralapo al aangaf een aftermarket unit die in meerdere autos kan ingebouwd worden > zie de handleiding
controleer of de zekering goed is etc etc

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 14:42

SeatRider

Hips don't lie

Als er geen lampjes op gaan branden kan het zomaar zijn dat ie kapot is gegaan/de basisunit al weg is en dat ze de hendel hebben laten zitten om geen gat over te houden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Thanks voor de snelle reacties! Wist niet dat dit een aftermarket oplossing betrof

Ik heb er wat mee zitten spelen en drukken (maar tijdens het rijden kun je daar niet zo veel aandacht aan besteden...), ik zag uiteindelijk wel een oranje LEDje gaan branden dus er is teken van leven :P
Zal het met deze handleiding nog eens proberen de volgende keer dat ik er ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 14:42

SeatRider

Hips don't lie

Ik geloof ook niet dat bij een 15 jaar oude auto in dit segment het ontbreken of kapot zijn van cruise control een dealbreaker zou moeten zijn.

je zegt zelf:
Ter overbrugging van een paar maanden wil ik een simpel goedkoop oud koekblik kopen.
Als ie start en stopt en niet volledig weggeroest is, is het toch prima voor het doel waar je hem voor nodig hebt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik geloof ook niet dat ik ergens heb gezegd dat een niet-werkende cruise control een dealbreaker is :)
Maar het kan geen kwaad om alles wat de auto zou moeten hebben, ook te controleren op juiste werking, at worst zodat je weet wat je koopt en at best in je voordeel bij onderhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:26
Ik heb bij de vorige auto van mijn vrouw een jaar of 10 geleden ook zo'n goldcruise unit laten inbouwen, werkt prima als je eenmaal weet hoe hij werkt :)
Helaas wel de handleiding met de auto ingeleverd toen we 'm gingen inruilen, anders had ik 'm even ingescand voor je.
Pagina: 1