VBA code UserForm verwijderen MS Word

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeeder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb in MS Word een UserForm, maar ik wil dat als ik op een commandbutton (de gereed knop) klik. De gehele UserForm samen met de code uit het document wordt verwijderd. Ik wil het bestand namelijk opslaan als template en wil dat het zo klein mogelijk is als ik het bestand op sla. Ik gebruik nu al 'Unload UserForm1' waardoor de UserForm sluit maar nog steeds blijft dit in het document staan.

Weet iemand daarom hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik op de knop klik de gehele code en de UserForm uit het document wordt verwijderd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom :)

Ik heb het nooit geprobeerd, maar zoeken bij google naar 'word vba remove itself' suggereert o.a. https://www.mrexcel.com/b...-is-this-possible.115438/ en kort samengevat ActiveWorkbook.VBProject.VBComponents(VBComp.Name).CodeModule gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:25
Dus je steekt veel moeite in het maken van een UserForm en bijbehorende code die daarna moet verdwijnen? Wil je niet dat die code in een brondocument blijft bestaan?

In dat geval kan je simpel het document opslaan als .docx in plaats van .docm en je code en userform zijn foetsie in het nieuwe document! In je oude .docm staat alles nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meeeder
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-12-2024
Hat gaat over een offerte dat ik automatisch wil laten maken doormiddel van de UserForm. Ik wil alleen dat de offerte natuurlijk qua bestand grootte zo klein mogelijk is om op te slaan. Daarom wil ik graag dat het VBA gedeelte met alle codes worden verwijderd, zodat de bestand grootte zo klein mogelijk is. Ik heb al even zitten kijken maar kan niks vinden, weet iemand hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De werkwijze die ik noemde gaat niet? Waar loopt het vast?

Maar beter is de code simpelweg nooit in het document hebben gehad: laat die los van de xlsx die je gebruikt. Of laat vanuit je hoofddocument een nieuw document aanmaken met de juiste data en opmaak.

offtopic:
Sowieso zou ik nooit een XLSX als offerte sturen, tenzij de klant er expliciet om vraagt. PDF.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)