Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:11
Ik heb een aantal gesprekken gehad voor een nieuwe functie met o.a. de teamleider. Deze gesprekken liepen erg goed en uiteindelijk is daar een aanbod uitgekomen wat ik heb geaccepteerd. Nu heb ik vernomen dat de desbetreffende teamleider een andere functie gaat vervullen binnen de organisatie nog voordat ik begin.

Ik ga er per saldo fors op vooruit, zo’n 600 euro netto per maand. Daarnaast is de reistijd relatief kort en is dit een groei kwa functie die mijn huidige werkgever niet kon bieden.

Toch baal ik er een beetje van dat ik nu met een nieuwe teamleider te maken krijg, in mijn proeftijd, die mij niet heeft aangenomen. Daardoor slaat de twijfel toe. Ik neem immers ook een risico. Zijn er meer tweakers die deze situatie hebben meegemaakt en hoe heeft dat uitgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:12
Tjsa, dat kan gebeuren. Was het niet nu gebeurd dan misschien wel over een half jaar. Wel fijn dat dit in je proeftijd al gebeurd en niet bijvoorbeeld 1 maand daarna. Dan kun je kijken hoe het klikt met deze teamleider.

Is er al bekend wie die nieuwe teamleider gaat worden, en zo ja, kun je alvast een keer met hem gaan kennismaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Ik heb zelf bij mijn vorige baan ook naars te maken gehad dat na 2 maanden mijn Manager zijn ontslag indiende :+ ,,, Die gene die mij bergen beloofde etc ik heb meteen gesprek met hem aangevraagd toen ik het hoorde en bleek dat er nog 2 andere managers 1 collega hun ontslag hadden ingediend bij (dezelfde) bedrijf .... Maar goed ieder bedrijf is anders

Paint power 🖌️

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Klinkt positief. De nieuwe teamlead zal geen radicale beslissingen willen maken over de rug van zijn voorganger. Hij moet zelf ook nog wennen en inkomen. Ik verwacht dat je de proeftijd zo doorvliegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Yucon

*broem*

Misschien krijg je nog wel een betere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:14:
Klinkt positief. De nieuwe teamlead zal geen radicale beslissingen willen maken over de rug van zijn voorganger. Hij moet zelf ook nog wennen en inkomen. Ik verwacht dat je de proeftijd zo doorvliegt.
Dat, OF ... hij wilt zichzelf bewijzen ("ja maar bij ons vorige bedrijf deden we het zo type") en gaat vervolgens micro-managen :>

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Defragging schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Dat, OF ... hij wilt zichzelf bewijzen ("ja maar bij ons vorige bedrijf deden we het zo type") en gaat vervolgens micro-managen :>
Tja, alles kan. Maar dat had TS vast ook allang bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

Anoniem: 1777010 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:18:
[...]

Tja, alles kan. Maar dat had TS vast ook allang bedacht.
Voor 600,- netto erbij, hoor je mij ook niet klagen maar dan verwachten ze echt wel wat van je.
het is daarom belangrijk om te weten;
- Wat verwacht bedrijf / leidinggevende van je??
- Wat verwachten klanten van je?

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Defragging schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Voor 600,- netto erbij, hoor je mij ook niet klagen maar dan verwachten ze echt wel wat van je.
het is daarom belangrijk om te weten;
- Wat verwacht bedrijf / leidinggevende van je??
- Wat verwachten klanten van je?
Het is een overheidsinstantie, dus met “klanten” heb ik in principe niet direct te maken. Het is kwa functie vergelijkbaar met mijn huidige functie maar met meer senioriteit. Overigens is het een fors bedrag erbij maar de werkgever was niet op de hoogte van mijn huidige salaris. Dus in dat kader is die vergelijking er niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Defragging

Defragging

Azerbaijan

FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Het is een overheidsinstantie, dus met “klanten” heb ik in principe niet direct te maken. Het is kwa functie vergelijkbaar met mijn huidige functie maar met meer senioriteit. Overigens is het een fors bedrag erbij maar de werkgever was niet op de hoogte van mijn huidige salaris. Dus in dat kader is die vergelijking er niet.
overheidsinstantie :D dan is dit sowieso > win !

Paint power 🖌️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja hier gehad.

Leuk sollicitatiegesprek gehad met manager, leuk 2e gesprek gehad, collega's ontmoet, middagje meegekeken, officieel aanbod gekregen en op gereageerd.....en toe bleef het stil.

Bleek die manger op non-actief gesteld te zijn en vlak daarna ontslagen :X
Tja uiteindelijk de gok genomen en gewoon gestart en na drie ajar nog geen dag spijt gehad, opvolgende manager had ik wel minder een klik mee maargoed het was functioneel prima.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 11:32
FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:06:
Toch baal ik er een beetje van dat ik nu met een nieuwe teamleider te maken krijg, in mijn proeftijd, die mij niet heeft aangenomen. Daardoor slaat de twijfel toe. Ik neem immers ook een risico. Zijn er meer tweakers die deze situatie hebben meegemaakt en hoe heeft dat uitgepakt?
Waar twijfel je over? Iedereen die aan een nieuwe baan begint neemt een risico. Je hebt een overeenkomst getekend die ze vast niet gaan heronderhandelen. Met of zonder manager komt er een evaluatiemoment in je proeftijd. Ik begrijp je twijfel niet.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:18
Defragging schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:29:
[...]

overheidsinstantie :D dan is dit sowieso > win !
Overheid en semioverheid is YOLO! :+

Maar ik zou me er niet druk over maken. Zou zomaar eens beter kunnen bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-05 22:01
Zelf ook gehad. Tijdens 1e gesprek met een manager die kort daarna zelf overstapte. Volgende gesprekken met een interim manager, en uiteindelijk gestart bij de nieuwe manager voor die positie. Dus zal al op de 3e manager...
Een aantal besproken punten waren niet goed doorgegeven (zoals salaris indicatie), dus zorg dat je zelf alle besproken aspecten nog even doorloopt en duidelijk hebt. Maar zolang je niet onzeker bent over je kunnen of echt heb lopen bluffen, is er niks aan de hand (zeker als toekomstig ambtenaar).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ollie81
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-06 20:15
Ik zou vooraf toch wel een gesprek willen met de nieuwe manager. Als je overstapt van werkgever heb je zelf in de hand wie je manager wordt en of dat klinkt nav de gesprekken die je hebt gevoerd.
Maar als je eenmaal ergens in dienst bent en je manager vertrekt en je krijgt dan een nieuwe dan moet je het daarmee doen zonder er zelf invloed op uit te kunnen oefenen. Wat nou als het niet bevalt die nieuwe manager?

Natuurlijk, 600 euro netto is mooi meegenomen, maar als het niet klikt dan is 600 euro in mijn ogen niet genoeg om op een niet fijne werkplek met een niet matchende manager te moeten werken.

my 2 cents.

Ik zou iig vragen om alvast een kennismakingsgesprek met de nieuwe manager te hebben. Dan kun je zelf inschatten wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Apollyon schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:37:
[...]

Waar twijfel je over? Iedereen die aan een nieuwe baan begint neemt een risico. Je hebt een overeenkomst getekend die ze vast niet gaan heronderhandelen. Met of zonder manager komt er een evaluatiemoment in je proeftijd. Ik begrijp je twijfel niet.
Ja goede vraag. Misschien omdat de nieuwe manager je natuurlijk niet kent, de gesprekken niet heeft gevoerd en daarom opeens dwars gaat liggen (zo had ik voor de gesprekken reeds een vakantie geboekt voor tijdens mijn proefperiode en deze is door vorige manager akkoord bevonden) of andere verwachtingen heeft waardoor de relatie direct verstoord is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 16:23

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfregulerend team, prima toch? ;)

Leidinggevende is wat mij betreft een sta in de weg. Al heb je ook leidinggevende die simpel in dienst van het team staan en de impediments weten weg te houden en die doen de HR zaken.

Lekker aan de slag en focus je juist op je werkzaamheden en het team. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-06 16:14
Heb vertrouwen in jezelf, ik krijg de indruk dat het nieuwe iets te spannend is voor jou. Kijk naar de pluspunten qua salaris, reisafstand en nieuwe uitdagingen.

Een klik met een manager is fijn, maar een leuke baan bestaat uit veel meer dan dat.

Uit eigen ervaring: Minder leuke baan met een fantastische manager vaarwel gezegd en een veel leukere baan met een mindere manager geaccepteerd, maar na 2 jaar nog steeds geen spijt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
600 euro netto erbij, korte reistijd en groei die je huidige werkgever niet kan bieden. Klinkt mij als een risicootje waard. En met een beetje geluk is je nieuwe leidinggevende net zo goed, zo niet beter, en is het helemaal een schot in de roos.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:21
FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Ja goede vraag. Misschien omdat de nieuwe manager je natuurlijk niet kent, de gesprekken niet heeft gevoerd en daarom opeens dwars gaat liggen (zo had ik voor de gesprekken reeds een vakantie geboekt voor tijdens mijn proefperiode en deze is door vorige manager akkoord bevonden) of andere verwachtingen heeft waardoor de relatie direct verstoord is.
Ja dus? De nieuwe manager gaat dat echt niet terugdraaien. Is toch volkomen logisch dat mensen in deze periode op vakantie willen, heb dat nog nooit als een probleem gezien.

Nieuwe baan is altijd spannend. Gezond bang voor het onbekende.

Niet te druk om maken, lekker beginnen en je ziet vanzelf hoe het uitpakt met die nieuwe manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:39
als het bij de overheid is, heb je dan uberhaupt proeftijd?
(ik ben aangesteld als ambtenaar en heb niet eens een contract, laat staan proeftijd gehad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14
MisterEagle schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:14:
(ik ben aangesteld als ambtenaar en heb niet eens een contract, laat staan proeftijd gehad)
:? Niet eens een contract? Word je wel betaald? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:46
FrankoNL schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:06:
Ik heb een aantal gesprekken gehad voor een nieuwe functie met o.a. de teamleider. Deze gesprekken liepen erg goed en uiteindelijk is daar een aanbod uitgekomen wat ik heb geaccepteerd. Nu heb ik vernomen dat de desbetreffende teamleider een andere functie gaat vervullen binnen de organisatie nog voordat ik begin.

Ik ga er per saldo fors op vooruit, zo’n 600 euro netto per maand. Daarnaast is de reistijd relatief kort en is dit een groei kwa functie die mijn huidige werkgever niet kon bieden.

Hahaha, ja, been there, doen that. Liep goed af.
Ik werd aangenomen door de directeur van een Nederlandse sub van een Amerikaanse onderneming. Die NL sub was vrij zelfstandig, dus de Amerikanen hadden we weinig mee te maken. Op mijn eerste dag in het nieuwe bedrijf hoorde ik dat de directeur over twee weken afscheid nam, WTF 8)7 8)7
Klein bedrijfje destijds, 35 FTE. Directeur ging met een onderwater constructie voor de directe concurrent werken.
Nooit last van gehad, afspraken die met/voor mij gemaakt waren stonden netjes in contract/bijlage/personeelsdossier en heb nergens ook aar 1 probleem ervaren. Indertijd was de directeur mijn directe leidinggevende, middlemanagement was er alleen voor operations (productie) en ik was R&D/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Hahn schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:15:
[...]

:? Niet eens een contract? Word je wel betaald? :+
ik word zeker betaald ja haha, ja was verder voor mij ook nieuw. Ik kwam uit de semioverheid en daar wel gewoon een contract. Nu gewoon een aanstellingsbrief gekregen (En eed af moeten leggen, veiligheidsregio) met daarin van wanneer tot wanneer, salaris en nog wat onderhandelde voorwaarden.
Zelfde voor opvolgend naar onbepaalde tijd.

Overigens heb ik ook begrepen dat het met zo'n tijdelijke aanstelling dus ook niet mogelijk zou zijn om zelf eerder weg te gaan, maar ik weet niet of dat echt klopt. (niet van P&O gehoord en zelf niet aan het zoeken)

edit:
https://www.judex.nl/rech...eer-ben-ik-een-ambtenaar/
"Werknemers met een ambtelijke aanstelling. De ambtelijke aanstelling is een besluit dat eenzijdig door de werkgever wordt genomen."

[ Voor 14% gewijzigd door MisterEagle op 26-07-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ambtenaren werden vroeger aangesteld, tegenwoordig krijgen ze volgens mij gewoon een contract. Is dacht ik onderdeel geweest van een heel rataplan aan veranderingen om het HR proces bij de overheid meer te krijgen zoals in het bedrijfsleven.

Hier ook een soortgelijke ervaring; goede gesprekken gehad bij een nieuwe werkgever. Baan geaccepteerd. Maar terwijl we bezig waren met het papierwerk, werd er intern besloten dat ze mijn hulp beter bij een ander team konden gebruiken en werd ik daar naar toe verhuisd (wel even gebeld wat ik daar van vond, klonk voor mij ook wel iets beter, dus akkoord gegaan). Maar goed, ook een nieuwe manager die ik maar even had gezien en niet echt gesproken.

Uiteindelijk is het mij goed bevallen. Ik heb een goede klik met mijn manager. Op dezelfde dag als dat ik startte, startte iemand in het team waarin ik origineel zou zitten. We spreken elkaar af en toe, maar zijn team zit qua sfeer anders in elkaar, en ik ben blij dat ik in mijn team zit.

Het hoeft dus geen probleem te zijn, maar je moet het wel willen/durven, en dit is ook maar 1 geval dat het wel goed is gegaan.

edit: vind het ook helemaal geen rare suggestie om nog even met je nieuwe manager te gaan praten. Vragen kan altijd, en als het daar op stuk loopt, zegt dat wellicht ook genoeg?

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 26-07-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:28

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

MisterEagle schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:14:
Die uitspraak lijkt mijn niet helemaal te kloppen....
https://www.rijksoverheid...-rechtspositie-ambtenaren

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
dubbelpost.

[ Voor 95% gewijzigd door MisterEagle op 26-07-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
Vandaar mijn aanvulling dat ik bij een veiligheidsregio zit, die vallen nog onder de car uwo en zijn dus niet meegegaan in die slag. (Dat komt er naar verwachting op termijn wel aan)

"Sommige ambtenaren vallen niet onder de wet

Enkele groepen vallen juist niet onder de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren. Zij krijgen niet te maken met het arbeidsrecht, maar houden hun oude positie. Dit zijn onder andere:

medewerkers van politie en defensie;
rechters en officieren van justitie;
politieke ambtsdragers, zoals Kamerleden, burgemeesters en wethouders.
"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Dank allen! We gaan het maar proberen en dan zien we wel waar het schip strand ;)
Pagina: 1