Thuis server geen (bios) piepjes of beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR.Harok
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:42
Beste tweakers, een goed ander half jaar terug mijn thuis server vervangen met een nieuw exemplaar. De machine draait 24/7 maar nu na anderhalf jaar start deze niet meer op.

Wanneer ik op de power knop druk hoor en zie ik alle ventilators draaien, spinnen disks op maar zijn geen piepjes te horen. Normaal gesproken hoorde ik 5 piepjes wat aangaf dat toetsenbord/muis/beeldscherm niet waren aangesloten. Na deze piepjes start het systeem gewoon door. Daarnaast wordt ook geen video output meer weergeven als ik een scherm aansluit. Voorheen als ik een scherm aansloot zag ik gewoon bootscherm, kon in eventueel in de bios komen of zag ik de commandline van Unraid als deze eenmaal was gestart.

Mijn vraag
Klopt mijn vermoeden dat mijn moederbord is overleden? of zie ik nog iets over het hoofd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i3-10105
Corsair Vengeance LPX 16gb ddr4 2666mhz (CMK16GX4M2A2666C16)
Gigabyte B560M DS3H V2
RM550x

Hierop draait Unraid met verschillende dockers en VM's

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Troubleshoot topic doorgenomen en stappen gevolgd
- CMOS batterij verwijderd > gestart > afgesloten>
- Alle kabels ontkoppeld en gestart > geen video output of piepjes > fans ed blijven gewoon draaien
- Geheugen eruit gehaald en gestart > geen video output of piepjes > fans ed blijven gewoon draaien
- CPU koeler opnieuw geplaatst > geen video output of piepjes > fans ed blijven gewoon draaien
- CPU opnieuw geplaatst > geen video output of piepjes > fans ed blijven gewoon draaien
- Koelpasta vervangen > geen video output of piepjes > fans ed blijven gewoon draaien
- Koeler gedemonteerd > gestart > vinger op CPU > blijft koud

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Je moederbord heeft blijkbaar geen LED indicator die het probleem aangeeft?

Lijkt het moederbord / CPU te zijn dan, welke van de 2 is lastig te achterhalen.