Wij zijn momenteel bezig met de verbouwing van onze jaren '50 woning. Zo goed als alles doen we zelf. (Leidingwerk, zowel elektra als water, stuccen noem maar op).
Nu willen ook graag onze woning voorzien van airco's. Echter lopen we steeds stuk bij de offertes omdat we drie specifieke wensen en een optionele wens hebben.
1. Plafond units en het liefst een één weg cassette unit;
2. Leidingwerk loopt intern. vanaf de binnenunits naar de kelder en vandaaruit naar de buitenunit
3. Plaatsen buiten unit op de grond of net boven de grond aan een beugel.
1. optionele wens: één buiten unit.
De offertes lopen allemaal stuk op punt 1
. Steeds hetzelfde verhaal. Wij leveren uit eigen voorraad en dat zijn muurunits. We gaan dus zelf aan de slag, plaatsen de units, sluiten deze zover als mogelijk aan en laten het door een bedrijf in bedrijfstellen.
Met de airco's willen we koelen en (bij)verwarmen. Voor verwarmen hebben we ook nog een haard en de bestaande CV installatie.
De unit op de bovenverdieping is pure luxe. Wij hebben geen moeite met extreme hitte en in de winter stoken we boven nauwelijks. Alleen op de kamers van de kinderen dmv een elektrische kachel.
De unit boven is dus echt een extraatje om het op de warme dagen iets comfortabeler te maken en om in de winter de temperatuur wat constanter te houden. Airco's op de slaapkamers zelf is dus uitgesloten.
We hebben de volgende units in gedachten:
Binnenunits:
1x Mitsubishi Electric MLZ-KP50 VF - Cassette-unit - 5,0 kW (beneden verdieping - keuken)
1x Mitsubishi Electric MLZ-KP35 VF - Cassette-unit - 3,5 kW (boven verdieping overloop)
Buitenunit:
1x Mitsubishi Electric MXZ-4F80 VF
optioneel kan nog een derde unit in de woonkamer worden geplaats.
optioneel is er nog een 2,5 kW model beschikbaar: Mitsubishi Electric MLZ-KP25 VF – Cassette-unit
Momenteel is overal dubbel glas en houten kozijnen. Vloeren en plafonds zijn of worden op dit moment geïsoleerd en de spouw wordt tzt geïsoleerd .
Graag zou ik jullie willen vragen om jullie licht te schijnen op onze situatie en vraag ik jullie om advies.
Denk aan is het vermogen voldoende? En waar kan ik de unit op de beneden verdieping het beste plaatsen.
Ik heb op dit moment meer vertrouwen in mijn medetweakers dan in de "professionals".
Hoogte plafond begaande grond: 2,4 meter
Hoogte plafond bovenverdieping: 2,2 meter
/f/image/KtqWd7Znq9WlbvZTppLoPQ0S.png?f=fotoalbum_large)
Nu willen ook graag onze woning voorzien van airco's. Echter lopen we steeds stuk bij de offertes omdat we drie specifieke wensen en een optionele wens hebben.
1. Plafond units en het liefst een één weg cassette unit;
2. Leidingwerk loopt intern. vanaf de binnenunits naar de kelder en vandaaruit naar de buitenunit
3. Plaatsen buiten unit op de grond of net boven de grond aan een beugel.
1. optionele wens: één buiten unit.
De offertes lopen allemaal stuk op punt 1
Met de airco's willen we koelen en (bij)verwarmen. Voor verwarmen hebben we ook nog een haard en de bestaande CV installatie.
De unit op de bovenverdieping is pure luxe. Wij hebben geen moeite met extreme hitte en in de winter stoken we boven nauwelijks. Alleen op de kamers van de kinderen dmv een elektrische kachel.
De unit boven is dus echt een extraatje om het op de warme dagen iets comfortabeler te maken en om in de winter de temperatuur wat constanter te houden. Airco's op de slaapkamers zelf is dus uitgesloten.
We hebben de volgende units in gedachten:
Binnenunits:
1x Mitsubishi Electric MLZ-KP50 VF - Cassette-unit - 5,0 kW (beneden verdieping - keuken)
1x Mitsubishi Electric MLZ-KP35 VF - Cassette-unit - 3,5 kW (boven verdieping overloop)
Buitenunit:
1x Mitsubishi Electric MXZ-4F80 VF
optioneel kan nog een derde unit in de woonkamer worden geplaats.
optioneel is er nog een 2,5 kW model beschikbaar: Mitsubishi Electric MLZ-KP25 VF – Cassette-unit
Momenteel is overal dubbel glas en houten kozijnen. Vloeren en plafonds zijn of worden op dit moment geïsoleerd en de spouw wordt tzt geïsoleerd .
Graag zou ik jullie willen vragen om jullie licht te schijnen op onze situatie en vraag ik jullie om advies.
Denk aan is het vermogen voldoende? En waar kan ik de unit op de beneden verdieping het beste plaatsen.
Ik heb op dit moment meer vertrouwen in mijn medetweakers dan in de "professionals".
Hoogte plafond begaande grond: 2,4 meter
Hoogte plafond bovenverdieping: 2,2 meter
/f/image/KtqWd7Znq9WlbvZTppLoPQ0S.png?f=fotoalbum_large)
Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl