Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,

Een familielid heeft onlangs een scheiding doorgemaakt, waarbij zijn ex-partner zijn aandeel in hun gezamenlijke huis heeft overgenomen. Als gevolg daarvan leidt hij momenteel een nomadisch bestaan, verblijvend bij verschillende mensen. Het vinden van een nieuw permanent woonadres is erg uitdagend momenteel.

Wat nu een frustrerende situatie is, is dat zijn huidige woonadres in de BRP nog steeds het adres van zijn ex-partner is. En dat moet veranderen.

Ons plan is om mijn woonadres (samen met mijn gezin) als briefadres voor hem te gebruiken. Vervolgens kan hij zich laten uitschrijven als woonadres bij zijn ex-partner. Op deze manier heeft hij een vast briefadres en niet langer meer verbonden is met het adres van zijn ex-partner. Dit zou hem kunnen helpen bij het stabiliseren van zijn situatie terwijl hij zoekt naar een nieuw vast woonadres.

Maar is dit iets wat vaak gebeurt? Wat zijn de consequenties (ik begreep voor ons als gezin niet omdat hij niet bij ons komt inwonen). En kan iemand zich in de BRP inschrijven met briefadres zonder woonadres?

Bij ons inwonen (op papier) is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Als jij koophuis hebt, en eigen inkomen hebt (geen uitkering of Wajong) dan kan je hem bij jou in laten schrijven.

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het makkelijkste is gewoon even bellen met de gemeente, die kunnen het vast het beste uitleggen:
https://www.rijksoverheid...k-geen-vast-woonadres-heb

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN