Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-06 09:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Goede mid range telefoon.

Wat is je budget?
400-500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik. Game bijna nooit op mijn telefoon. En camera vind ik ook niet het meest belangrijke. Ik heb nu een vrij langzame nokia 5.4 die echt aan vervanging toe is. Belangrijk vind ik dat de telefoon lekker snel werkt en dat ook wel minstens een jaartje of 3-4 blijft doen?

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel nu tussen de Oneplus Nord 3 16 GB ram 256 GB opslag en de Google Pixel 7a.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik globaal de verschillen bekijk heeft de oneplus als voordeel dat het allemaal net wat sneller is en wat meer opslag. De pixel heeft dan als voordeel dat het weer van google is en dus de updates wat langer mee gaan. Ook vind ik draadloos laden wel handig (ivm ervaring dat de oplaadaansluiting in het verleden kapot is gegaan bij een telefoond ie ik had. Maar daar staat weer tegenover dat de oneplus snelladen heeft en de pixel niet. Dus nu is eigenlijk mijn vraag waar jullie meer belang aan hechten? Langere updates van de pixel of hogere snelhied van de oneplus. En dan de vraag welke van de 2 telefoons over 3 jaar nog steeds lekker werkt. Of dat er misschien nog alternatieven zijn die ik over het hoofd zie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 23:18
Snel laden is iets heel persoonlijks, afhankelijk van je gedrag.

Ik leg mijn telefoon (een Samsung met daarin de accu behoud modus aan, dus maximaal de accu opladen tot 85%) om de nacht op een trage draadloze lader, en kom er prima de dag mee door. Na 2 dagen zit ik rond de 15% en gaat die op de lader in de nacht en is 3 uur bezig. Snelladen staat helemaal uit.
Nu was ik op vakantie en toen had ik wel snel wat meer nodig. Ik heb snelladen aangezet, de bekabelde Snellaad optie aangezet, en na een kwartiertje was er voldoende bij dat ik het comfort gevoel had om die avond op stap te kunnen, en uiteraard zat er bij thuiskomst nog ruim meer in dan nodig.

Een van mijn vrienden daarentegen, trekt zijn Nord twee keer per dag leeg en gooit die dan gelijk weer aan de snellader, en heeft die lader ook altijd bij zich, is altijd op zoek naar het volgende stopcontact. Dus voor hem is snelladen veel belangrijker.

Mijn verwachting is overigens dat de Pixel het over 4 jaar in vergelijking net wat beter zal doen dan de Nord omdat Google echt zijn best doet om Android relatief licht te maken en houden, terwijl de Nord steeds meet bloat krijgt nadat OnePlus met Oppo samengegaan is in de software ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-09 22:29
Ik heb de Nord-2 gekocht maand na release.
Op zich fijn toestel.
Snel zat, ben ook geen gamer.
Ik laad hem 2 soms 3 keer per week op met een gewone lader.
De warp speed lader gebruik ik alleen als ik haast heb...
Dat snelle laden is zeker fijn.

Maar ik ben juist naar t kijken voor de 7A omdat: ik kleiner wil.
Dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Dat hij goede foto's maakt vind ik ook fijn maar daar heb ik met de N2 ook geen klachten over.
Wat betreft updates en toekomst bestendigheid zit je met een Pixel (veel) beter

De enige plussen voor de N3 zijn zijn snelle laden en opslag
Ik gebruik de warp lader niet veel dus die zou ik bij een overstap maar soms missen.
En de opslag?? Ik zit nu na, ik geloof 1,5 jaar op 35% gebruikt.

Ik persoonlijk ga de 7A halen als hij wat in prijs is gezakt.
Mijn N2 is nog prima en nog niet aan vervanging toe dus heb geen haast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-08 13:57
Mijn Nord 2 is slim genoeg om 's nachts langzaam te laden aan de snellader, dat werkt erg goed. Ik neem aan dat de N3 dat ook doet. Dan is het wel fijn om de optie tot snelladen te hebben zonder continue je accu zwaar te belasten.

Ondanks dat de N2 een fijne telefoon is ga ik geen N3 halen, maar een concurrent. Ik heb nu al voor de tweede keer een brakke usb poort (misschien heb ik pech), de camera's vallen echt door de mand en de updates zijn niet om over naar huis te schrijven.