hulp nodig bij mijn 2.1 speaker st op smart monitor aansluit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 27-07-2023
ok, mijn eerste tweakers post.
ik heb een probleem.
ik heb een samsung m7 smart monitor.
en ik heb gister mijn nieuwe 2,1 speaker setje binnen gekregen. deze: Speedlink Gravity Carbon RGB 2.1
ik ben niet super kieskeurig ofzo, maar dit is het probleem;

ik kan mijn speakers op mijn monitor via bluetooth aansluiten. maar dan doet het losse volumeknopje wat op mijn bureau licht het niet. dan moet ik het volume via de knoppen op de subwoofer doen. en dat is irritant.
ik wil dus via 3,5 mm audio jack hem op mijn monitor aansluiten. nou had ik een verloop kabeltje liggen nog van een eerdere aankoop; usb-a naar 3,5mm audio.
en via die werkt het. soort van. dus ik dacht dat na een hoop geklungel mijn probleem opgelost was.
maar nu heb ik het probleem dat als ik dat kabeltje/verloopstukje gebruik er een elektrisch gezoem is.

als ik het 3,5mm plugje van mijn speakers zonder verloop stukje op mijn pc aan sluit wer5rkt alles perfect.
maar als ik hem met verloopstukje op mijn monitor of ps5 aansluit dan heb ik dat gezoem.
ik wil graag de audio via 3,5mm en een verloopstukje op mijn smart monitor aansluiten.
want dan kan ik ook de audio van mijn ps5 zonder gedoe met steeds stekkertje erin/ stekkertje eruit via mijn nieuw 2.1 setje doen.
maar hoe los ik die storing op ?

als ik aanvullende info moet geven, zeg dat dan aub. ik weet niet hoe ik hier moet posten.
ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben gewest. en alvast bedankt voor het lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Dat lezen was nog even een dingetje. Ooit van hoofdletters gehoord? :)
No offence, maar dit las voor geen meter :X
Dus graag je post even aanpassen :)

Ontopic:
Ik heb het idee dat dat verloopje dat je hebt ergens bij een headset met microfoon hoorde, kan dat kloppen? Zo ja: das intern een net iets andere 3,5mm dan een standaard hoofdtelefoon plug, en dan kun je idd een brom krijgen.

Wat je zou kunnen doen is
1) een andere usb(c?) dac kopen
Of
2) een zgn hdmi audio extractor op de HDMI ARC (audio return channel) van je monitor aansluiten. Daar kun je dan, al dan niet met een verloopje van tulp naar 3,5mm je speakerset op aansluiten.

Mocht je in geval 2 een hdmi aansluiting tekort komen, kun je je pc ook met USB-C aansluiten, hou je de andere voor de ps5 :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 25-07-2023 22:20 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
sorry voor het gebrek aan hoofdletters en andere belangerijke dingen, maar mijn brein is als gatenkaas en ik heb nooit goed kunnen leren. ik heb autisme. ik haat het om dat te moeten zeggen want ik ben bang dat mensen het als excuus zien, maar ze kwamen te laat achter mijn autisme en ik heb dus nooit een fatsoenlijke educatie gehad. bovendien is nederlands niet mijn sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:19:
Wat je zou kunnen doen is
1) een andere usb(c?) dac kopen
Of
2) een zgn hdmi audio extractor op de HDMI ARC (audio return channel) van je monitor aansluiten. Daar kun je dan, al dan niet met een verloopje van tulp naar 3,5mm je speakerset op aansluiten.

Mocht je in geval 2 een hdmi aansluiting tekort komen, kun je je pc ook met USB-C aansluiten, hou je de andere voor de ps5 :)
ok, ik weet niet wat een dac is lol. ik weet hier echt niks vanaf. praat dus aub tegen me alsof ik iemand van 7 ben. ik ben heus niet beledigd.

en ik kan dus zo een hdmi audio extractor op de arc hdmi aansluiting doen en daar het 3,5mm plugje van mijn speakersetje doen en dan is alles goed ? maaakt het uit of dat een dure extractor is of is een van 20 euro ook goed ipv 50+ ?

ik heb mijn derde hdmi aansluiting nog niet gebruikt geloof ik en dat is toevallig een arc. maar ik wil juist de audio van mijn pc en mijn ps5 via de monitor aansluiten zodat ik die 2,1 set erop aan kan sluiten en alles zo loopt dus alleen mijn pc via usb-c aansluiten heeft hier geen nut. of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:19:
ok, ik heb twee hdmi aansluitingen. eentje is aan arc aansluiting. probleem is dat die al in gebruik is. bedoelde je daarmee "mocht je een hdmi tekort komen" ? kan ik de audio en video van mijn pc via usb-c laten lopen dan ? ik heb een oude potato pc. en ik heb volgens mij geen usb c aansluitingen dus hoe doe ik dat dan ? is daar ook een converteer snufje voor ? een hdmi naar usb-c kabel ofzo ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb autisme: no sweat, dat hebben er hier meer. Schijnt vrij regelmatig onder IT'ers voor te komen ;) Niks om je voor te schamen iig. Maar je hoeft jezelf er ook niet achter te verstoppen natuurlijk :)

In voorkomend geval qua hdmi denk ik dat je inderdaad beter een usb dac kunt kopen. Is eigenlijk een kabeltje wat je nu al hebt, maar dan zonder de optie voor een microfoon :)

Linkje: https://www.bol.com/nl/nl...dio-jack/9300000110456797

Zou gewoon moeten werken, doet het dat niet stuur je hem gewoon terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Overigens is er een topic over autisme en aanverwanten hier: Ervaringen met autisme

Dat is echter in de zogenaamde huiskamer (HK), en daarvoor gelden wat toegangseisen. Praktisch gezegd moet je voor hk-access wat langer meedraaien hierzo, zie verder de faq van GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:43:
Vwb autisme: no sweat, dat hebben er hier meer. Schijnt vrij regelmatig onder IT'ers voor te komen ;) Niks om je voor te schamen iig. Maar je hoeft jezelf er ook niet achter te verstoppen natuurlijk :)

In voorkomend geval qua hdmi denk ik dat je inderdaad beter een usb dac kunt kopen. Is eigenlijk een kabeltje wat je nu al hebt, maar dan zonder de optie voor een microfoon :)

Linkje: https://www.bol.com/nl/nl...dio-jack/9300000110456797

Zou gewoon moeten werken, doet het dat niet stuur je hem gewoon terug :)
ok cool bedankt voor alle hulp. dus ipv het nu van usb-a naar 3,5 mm te doen doe ik het gewoon op mijn usb-c poort aansluiten en die naar 3,5mm audio jack te doen ?

ik schaam me ook totaal niet, en ik verschuil me ook niet, ik leg alleen uit waarom ik geen hoofdletters gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door petertje101 op 25-07-2023 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zou verwachten dat je die in je monitor kunt prikken en gaan met die banaan ja.

Maar ga maar bestellen en testen, ben je snel genoeg achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:52:
Ik zou verwachten dat je die in je monitor kunt prikken en gaan met die banaan ja.

Maar ga maar bestellen en testen, ben je snel genoeg achter :)
ok dan. awesome. bedankt man. ik had al iets anders besteld. een ander usb-a naar audio jack ding. en als die het niet doet koop ik dat dingetje wat jij me stuurde.
echt een belachelijk probleem om te hebben vind ik. een ps5 kost 400-500 euro geen audio jack.
die smart monitor van 340 euro met allerlij snufjes, geen audio jack.
en dan een speakerset van bijna honderd euro en de externe volumeregeling doet het niet als je hem via bluetooth aansluit.

ik had trouwens VOOR dat ik mijn speakers binnen kreeg bij de action (daar was ik toevallig) een usb-c verloopje gekocht van 4 euro. die gaat van usb-c naar audio jack en nog een usb-c
en die werkte niet. maar volgens mij is die voor mobieltjes ofzo. klopt het dat die niet werkt ?
en heeft dat invloed op de werking van jouw aangeraadde usb-c naar audio kabeltje ?

sorry dat ik zoveel vragen stel. ik ga altijd vreselijk piekeren en malen. ik weet niet of dat autisme is, maar het heeft wel degelijk met mijn aangststoornis te maken. ik heb echt de loterij gewonnen wat dat betreft. kan niet eens een baan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
maar ik heb nu wel een hoop vette spullen (lang sparen helpt lol) dus het is niet alleen maar negatief gedoe. je moet je ook focussen op de goede dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje101
ik had het kabeltje wat ik in dde bestelling had voor de speakers binnen kwamen trouwens besteld voordat ik hier om advies vroeg. dus ik wil niet de indruk wekken dat ik niet luister. sterker nog, het aangeraadde usbc adaptertje heb ik nu besteld en probeer ik eerst uit. dan kan ik die andere als het goed gaat gewoon terug sturen en bespaart het me nog geld. ook.
Pagina: 1