Beste allen,
We zijn toe aan het maken van het plafond op de begane grond. We willen dit doen door rachels
te plaatsen en daarop gipsplaten te bevestigen, tot zover niks spannends. De uitdaging zit alleen in de holle bakstenen waar ik denk ik niet zomaar pluggen in kan vastzetten. Wellicht dat jullie ideeën hebben?
Situatie
Mijn idee is om iets dikkere rachels te plaatsen zodat de gipsplaat net over de witte plaat van de stalen balk heen valt. Uiteindelijk wil ik een strak plafond tot aan de 2e stalen bovenligger die je in de verte ziet.
Opties die ik zelf zie
:strip_exif()/f/image/LpNXw92ubgQcu3im4aeaTwic.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4vT6a3AKsLI7jHzDpNiD3gt4.jpg?f=fotoalbum_large)
We zijn toe aan het maken van het plafond op de begane grond. We willen dit doen door rachels
te plaatsen en daarop gipsplaten te bevestigen, tot zover niks spannends. De uitdaging zit alleen in de holle bakstenen waar ik denk ik niet zomaar pluggen in kan vastzetten. Wellicht dat jullie ideeën hebben?
Situatie
- De uitbouw heeft een dak met houten balken waarop makkelijk rachels gemonteerd kunnen worden
- Het 'oude' gedeelte heeft holle bakstenen.
- Daartussen zit een stalen balk (witte beplating) waarop geen rachels geplaatst kunnen worden.
- Op de holle bakstenen zitten nog wel oude dunne latjes gemonteerd die gebruikt zijn voor de houten schrootjes.
Mijn idee is om iets dikkere rachels te plaatsen zodat de gipsplaat net over de witte plaat van de stalen balk heen valt. Uiteindelijk wil ik een strak plafond tot aan de 2e stalen bovenligger die je in de verte ziet.
Opties die ik zelf zie
- Pluggen gebruiken die in de baksteen vast kunnen zitten. Bijvoorbeeld de duopower plug. Ik twijfel alleen of het goed blijft zitten in een holle baksteen aangezien de stenen wand maar dun is.
- Tussen sommige bakstenen zitten een betonnen voeg, hier zou ik meer stevig in kunnen vinden. Alleen die voegen zijn niet heel breed en ook niet overal aanwezig.
- De huidige latjes gebruiken om rachels op te monteren. Maar die latjes zijn heel dun en er zijn ook niet voldoende van.
:strip_exif()/f/image/LpNXw92ubgQcu3im4aeaTwic.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4vT6a3AKsLI7jHzDpNiD3gt4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wlR0i2w3nj7Ttisb2CpmLdcy.jpg?f=fotoalbum_large)