Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vereiste computerspel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• anthonyschrader
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 28-07-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn buurjongen is wielrenfan. Hij speelt graag het spel pro Cycling manager. Nu heeft zijn oude pc kuren (circa 10 jaar oud) en wil ik hem graag een nieuwe kado doen met de rest van de buren. De ontwikkelaar adviseert aan de volgende eisen te voldoen:

OS

Windows 10 (64-bit)

Processor

Intel Core i5 or AMD Ryzen 5 3600

Memory

Between 2 GB RAM & 8 GB

Graphics

NVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB

Storage

15 GB

DirectX

DirectX 11

Wat verwacht je van ons?[
Ik als computerleek heb geen idee wat voor pc of laptop aan deze eisen voldoet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alle reacties

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-11 02:22
heb je zelf al wat opgezocht of proberen uit te zoeken? een beetje eigen inzet wordt erg gewaardeerd.

verder kan je een van de BBG's op tweakers eens af gaan, deze specs stellen tegenwoordig bijna niks meer voor.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 19:42
En wil je zelf bouwen, of kant klaar, zonder zelf iets te hoeven doen?

Dat laatste is vaak de duurdere optie, maar wel het makkelijkste..

Wat is je budget?
Moet de pc net dat spel aankunnen of moet hij wat meer kunnen voor de toekomst?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een pc of een laptop of ook een wereld van verschil.

Stap 1 is budget bepalen,
Stap 2 is laptop of pc
En indien laptop of pc, welke wensen verder? Moet er ook nog randapparatuur bij voorbeeld zoals een beeldscherm? En hoeveel inch dan?

Dit is echt extreem veel te weinig info om goed advies te geven.

Hoi!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:57

g0tanks

Moderator CSA
Die minimumeisen zijn echt heel licht. Bijvoorbeeld de videokaart is al ruim 10 jaar oud. Zo'n beetje elke moderne pc of laptop kan dat spel draaien.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• anthonyschrader
energydrank schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:34:
heb je zelf al wat opgezocht of proberen uit te zoeken? een beetje eigen inzet wordt erg gewaardeerd.

verder kan je een van de BBG's op tweakers eens af gaan, deze specs stellen tegenwoordig bijna niks meer voor.
Ja ik heb bij coolblue en bol proberen die specs op te zoeken, maar ik kan bijvoorbeeld de videokaart nergens vinden. Ik weet dus niet of deze separaat zou moeten worden gekocht of dat de huidige videokaarten al een stuk beter zijn. Ik hoopte hier een beetje hulp / handvatten te vinden, zodat ik van daaruit de juiste aankoop kan doen.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

Cyphax

Moderator LNX
anthonyschrader schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:33:
[...]

Ja ik heb bij coolblue en bol proberen die specs op te zoeken, maar ik kan bijvoorbeeld de videokaart nergens vinden.
De genoemde videokaarten uit de specs van de ontwikkelaar bedoel je? Die stammen uit 2012, vandaar dat je die niet vindt bij webshops (wel verwarrend dat ze veel recentere processoren aanbevelen maar niet een wat recentere videokaart). :)
Ik weet dus niet of deze separaat zou moeten worden gekocht of dat de huidige videokaarten al een stuk beter zijn.
Huidige videokaarten zijn een heel stuk beter geworden. Wil je per se nieuwe spullen of is een gebruikte videokaart een optie? :)

Saved by the buoyancy of citrus

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43
die videokaart is te oud. die vind je niet meer. Ik weet niet wat jouw budget is, maar ik verwacht niet dat het rond de 1500 euro zal zijn. ik zou als ik jou was op tweakers een bestaande PC kopen.

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-11 12:50
anthonyschrader schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:33:
[...]

Ja ik heb bij coolblue en bol proberen die specs op te zoeken, maar ik kan bijvoorbeeld de videokaart nergens vinden. Ik weet dus niet of deze separaat zou moeten worden gekocht of dat de huidige videokaarten al een stuk beter zijn. Ik hoopte hier een beetje hulp / handvatten te vinden, zodat ik van daaruit de juiste aankoop kan doen.
Je moet niet deze exacte componenten kopen. Die zijn inmiddels enorm verouderd. De videokaarten zijn 10 jaar oud en worden niet meer verkocht. En veel moderne laptops hebben nu geïntegreerde videokaarten die veel sneller zijn dan de videokaarten hier genoemd.

Trouwens, bol.com/coolblue zijn niet de juiste adressen voor pc componenten zoals videokaarten of processors. Die verkopen vooral laptops en in mindere mate kant en klare pc systemen. Gebruik de pricewatch in tweakers

Maar eerst moeten we even duidelijk hebben wat je (buurman) wil. Want dat moet eerst wel even duidelijk zijn.

Is het echt alleen voor deze game of wil die buurman ook andere games/dingen doen? Wil je een laptop, zelfbouw pc, of kant en klaar pc kopen? Ik denk niet dat enkel een videokaart upgraden realistisch is met zo'n oud systeem.

Als je een nieuw systeem zelf bouwt zit je al snel tegen de 600 euro aan incl aparte videokaart. Dat kan wel wat naar beneden nog, maar hou dat wel in je hoofdbals richtprijs voor een basis game systeem.

Tweedehands is misschien ook een goede optie als het budget beperkt is zoals @107mb al noemde. Er is redelijk wat aanbod. Wat je zoekt is iets met een GTX 1060 (of beter) en een ryzen 3600 (of beter).

[ Voor 14% gewijzigd door Raphire op 26-07-2023 06:41 ]

• anthonyschrader
Dankjewel voor jullie hulp, vooral de opmerking dat de pc/laptop niet 1 op 1 hoeft te voldoen heeft al voor een hoop opheldering gezorgd. Ik ga een mooie pc uitzoeken hier op tweakers, thanks voor jullie hulp!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-11 12:50
anthonyschrader schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:57:
Dankjewel voor jullie hulp, vooral de opmerking dat de pc/laptop niet 1 op 1 hoeft te voldoen heeft al voor een hoop opheldering gezorgd. Ik ga een mooie pc uitzoeken hier op tweakers, thanks voor jullie hulp!
Wees niet bang om hier op het forum weer even na te vragen als je een opzetje hebt van een zelfbouw systeem, of een kant en klaar systeem op het oog hebt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

g0tanks schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:53:
Die minimumeisen zijn echt heel licht. Bijvoorbeeld de videokaart is al ruim 10 jaar oud. Zo'n beetje elke moderne pc of laptop kan dat spel draaien.
Nou ja, "i5" kan een CPU uit 2023 zijn of een CPU uit 2009. :+ Bij AMD zijn ze met de 3600 dan weer wel akelig specifiek, al is die CPU veel sneller dan een verouderde i5...

De eis "between 2GB and 8GB" is ook een rare. Is de minimum-spec dan dus 2GB? Of 8GB? Of ligt de minimumspec daar letterlijk ergens tussenin en mogen we het niet weten? :P

Maar het ziet er naar uit dat dit spel nog op een aardappel draait, dus als het enkel hierom gaat zou je ook een tweedehandsje met een GTX1050 kunnen uitzoeken of zo. Betaal er dan vooral niet te veel voor want zodra je naar de 500 euro gaat kun je beter voor een kleine meerprijs iets nieuws nemen wat weer vele malen sneller is, en wat weer 10 jaar mee gaat.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1