Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sraf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo allemaal,

Mijn vraag
Ik gebruik al een tijd de Samsung Galaxy S22. Omdat deze geen 3.5 mm audio aansluiting heeft, heb ik deze week een USB-C -> 3.5 mm audio kabeltje besteld op bol.com.
Nu valt het me op dat, wanneer ik deze kabel aansluit, mijn telefoon direct mijn veilige map opent (het scherm waar je je wachtwoord in dient te vullen). (hierbij is de kabel nog niet aangesloten op een 3.5 mm aansluiting)
Dit gebeurt niet wanneer ik een normale USB-C oplaadkabel aansluit en ook niet wanneer ik mijn telefoon via usb met de computer verbind.

Ik ben niet bang dat er vreemde dingen gebeuren, maar vind dit wel apart. Ik heb er zelf geen verstand van, maar heeft iemand enig idee waarom een (audio-)kabeltje dit veroorzaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Galaxy S22, Android 13
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Via google kon ik geen mensen met dezelfde ervaring vinden.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Misschien handig in je openingspost even de exacte kabel die je bij Bol gekocht hebt te linken dat we weten over welke het gaat?

Verder heb je alle 4 de zaken allemaal up-to-date?
Google Play Store
Samsung Galaxy Store
En onder Instellingen - Beveiliging en Privacy, klik op Updates dat die open vouwt, dan zowel de Beveiligingsupdate en de Google Play-systeemupdate controleren.
Is er voor de Play Update een, moet je toestel herstarten en nogmaals controleren, soms heb je meerdere op een rij te doen.

Kijk ik even rond op internet zie ik een eerder soortgelijk probleem (audio connectie opent een app) bij Samsung op het forum terug, maar verder ook niet en geen oplossing erbij:
https://eu.community.sams...-app-to-open/td-p/1862168
Dus ik zou ook even een bug inschieten bij Samsung. Open de Samsung Members app, of installeer die eerst uit de Galaxy Store en open die dan en maak de melding. Geef daarbij ook merk/type model van de USB-C audio converter op.