Mijn vraag
Mijn nieuwe Chromecast 4K (nieuw uit de doos) wil niet samenwerken met een Ziggo ConnectBox
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chromecast
Ziggo ConnectBox
De Ziggo ConnectBox is de modem, router en AP van dit netwerk. En zijn geen andere netwerk apparaten, zoals switches.
Wifi werkt prima op een laptop en een telefoon
Bekabeld werkt ook prima op een laptop
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chromecast direct koppelen aan wifi van Ziggo ConnectBox.
De WPA handshake lijkt wel te werken, maar daarna krijg ik een melding van Chromecast dat er geen internet verbinding mogelijk is.
Ik had initieel een verkeerd SSID wachtwoord ingevoerd, maar dan krijg ik een andere foutmelding.
Dus ik weet dat het wachtwoord goed is.
In een 2e poging heb ik een laptop bekabeld op ditzelfde netwerk een hotspot gestart.
Dan zie ik de Chromecast verbinding maken met de laptop (inclusief IP adres vermelding in Win10 bij de hotspot settings), maar weer de melding: "geen internet verbinding".
In een 3e poging via mijn telefoon een hotspot (over 4G).
Dan werkt de Chromecast wel.
Het probleem lijkt te zitten in een samenwerking tussen de Chromecast en de Ziggo ConnectBox, want zowel bekabeld als draadloos krijg ik dezelfde foutmelding.
Nu gaat het om de Ziggo ConnectBox bij mijn schoonouders.
Die doen hier helemaal niets mee.'
Het ding staat echt nog in de "default" settings.
Maar...de helft van NL heeft Ziggo.
Dit probleem zou toch bij veel meer mensen moeten optreden?
Heeft iemand nog tips of ideeen om dit probleem aan te vliegen?
Is dit een probleem waar Google zijn eigen DNS per se moet hebben en Ziggo wellicht probeert zijn eigen DNS af te dwingen?!?
Of wil Google een server bereiken die door Ziggo wordt geweigerd?
Edit:
Het ligt niet puur aan de Chromecast, want hij werkt wel over telefoon hotspot 4G.
Het ligt niet puur aan de Ziggo ConnectBox, want andere apparaten werken wel bedraad en draadloos (televisie, laptop, telefoon)
Het moet ergens in de samenwerking liggen...
Mijn nieuwe Chromecast 4K (nieuw uit de doos) wil niet samenwerken met een Ziggo ConnectBox
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chromecast
Ziggo ConnectBox
De Ziggo ConnectBox is de modem, router en AP van dit netwerk. En zijn geen andere netwerk apparaten, zoals switches.
Wifi werkt prima op een laptop en een telefoon
Bekabeld werkt ook prima op een laptop
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Chromecast direct koppelen aan wifi van Ziggo ConnectBox.
De WPA handshake lijkt wel te werken, maar daarna krijg ik een melding van Chromecast dat er geen internet verbinding mogelijk is.
Ik had initieel een verkeerd SSID wachtwoord ingevoerd, maar dan krijg ik een andere foutmelding.
Dus ik weet dat het wachtwoord goed is.
In een 2e poging heb ik een laptop bekabeld op ditzelfde netwerk een hotspot gestart.
Dan zie ik de Chromecast verbinding maken met de laptop (inclusief IP adres vermelding in Win10 bij de hotspot settings), maar weer de melding: "geen internet verbinding".
In een 3e poging via mijn telefoon een hotspot (over 4G).
Dan werkt de Chromecast wel.
Het probleem lijkt te zitten in een samenwerking tussen de Chromecast en de Ziggo ConnectBox, want zowel bekabeld als draadloos krijg ik dezelfde foutmelding.
Nu gaat het om de Ziggo ConnectBox bij mijn schoonouders.
Die doen hier helemaal niets mee.'
Het ding staat echt nog in de "default" settings.
Maar...de helft van NL heeft Ziggo.
Dit probleem zou toch bij veel meer mensen moeten optreden?
Heeft iemand nog tips of ideeen om dit probleem aan te vliegen?
Is dit een probleem waar Google zijn eigen DNS per se moet hebben en Ziggo wellicht probeert zijn eigen DNS af te dwingen?!?
Of wil Google een server bereiken die door Ziggo wordt geweigerd?
Edit:
Het ligt niet puur aan de Chromecast, want hij werkt wel over telefoon hotspot 4G.
Het ligt niet puur aan de Ziggo ConnectBox, want andere apparaten werken wel bedraad en draadloos (televisie, laptop, telefoon)
Het moet ergens in de samenwerking liggen...
[ Voor 6% gewijzigd door GarBaGe op 25-07-2023 19:46 ]
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD