Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickzor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09 22:31
Hi,

Is er iets wat ik kan doen om de statische monitor standby op te lossen?

Ik heb een 3x ASUS VG27AQ monitor + PC setup allemaal aangesloten op 1 geaard verlengsnoer in een geaard stopcontact. Regelmatig heb ik statische electriciteit van mijn stoel welke ik meestal weet te ontladen door de deurklink of de zijkant van mijn metalen toetsenbord (Corsair K70) aan te raken.

Nu is het niet een groot probleem dat ik licht geelectrocuteerd word, maar dat 1 van mijn monitoren steeds volledig op standby gaat door 1 van deze schokken is vervelend. Hij knipperde al een paar jaar met schokken, maar ging nooit altijd direct op standby bij het kleinste schokje.
  • Het zijn exact dezelfde monitoren, allemaal aangesloten met Displayport.
  • Verlengsnoer kan het wattage makkelijk aan (gebruikt maximaal 40% van het maximum wat het verlengsnoer aan kan)
  • De monitor die het probleem is was eerder aangesloten met HDMI en toen was er hetzelfde tijdelijk uit-aan knipper probleem, destijds was deze aangesloten op een laptop (~3 seconden uit en dan weer aan). De laatste 2 weken blijft hij standaard op standby bij het kleinste schokje (geen veranderingen doorgevoerd in de setup de laatste maanden).
  • Ook heeft de monitor direct in het stopcontact gezeten op 2 compleet verschillende plekken en in het geaarde verlengsnoer, zelfde knipper probleem.
  • De monitoren staan allemaal op het bureau zelf op de originele stand
  • De andere monitoren hebben nergens last van op een kleine knippering na (soort van screen tearing als een schok zich voordoet).
Het probleem was eerder niet zo erg, maar nu het erger wordt vrees ik dat mijn monitor het kan gaan begeven als dit blijft gebeuren.

Alvast bedankt voor de reacties.