Diskettestation werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 21:41
Ik heb al sinds ik m'n comp heb problemen met het lezen van floppy's en nu leest 'ie ze dus gewoon niet meer.
Windows zoekt heel lang naar een diskette en vind 'm dan niet en dos zegt bij elke diskette (ong. 30 geprobeerd)
"Het medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd. De schijf is onbruikbaar. Het formatteren is beëindigd."
Wat kan hiervan de oorzaak zijn, lijkt me sterk dat al me diskettes gewoon verrot zijn

Config
AMD Thunderbird 850@893
2x128MB 100 mhz
mobo: DFI Ak74-EC
standaard FDD van 37 piek

edit:
zou een modje ff de titel willen aanpassen?

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:07

Killjoy

Klingon lawn products

Als je nou om te beginnen eens een andere FDD zou proberen.......

Mocht dat niet werken, dan praten we verder

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Verwijderd

kabeltje een paar keer op een andere manier of ander stuk vd kabel proberen
bij mij werkt et ook niet als ik em er opnieuw insteek omdat ik hem verkeert om doe ofzow

Verwijderd

Mijn oude floppy drive had op een gegeven ogenblik ook moeite met het lezen van floppies. En als ie, ze al kon lezen, wilde die ze formatteren.
Bios nagekeken, kabeltjes gecheckt,bus lucht erin gespoten,
bracht helaas geen soelaas :(
Heb inmiddels dus een nieuwe floppy drive :)

Verwijderd

koop gewoon een ander voor een paar tientjes.

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-04 21:41
Heb net ff 2 andere fdd geprobeerd, doet 'ie het nog steeds niet.
de originele was net 3 maanden oud en de andere 2 waren al uit wat oudere pc's p1 en 486.
Kabeltje zit er goed in (kan maar op 1 manier), is de aansluiting op me mobo nou verrot ofzo?

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:07
werkt je originele ook in een andere machine? is je FDD-controller misschien gaar?

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 22:49

sus

is druk :+

zit je kabel wel goed op je mobo?

Let op he, rode draad = pin1. Veel mensen (waaronder ik) vergeten dat wel eens, en dan snappen ze niet waarom het niet werkt. En je moet ook de connector hebben NA het twisted gedeelte (dus helemaal op het einde van de kabel) Anders wordt hij aangestuurd als B:\ (of /dev/fd1)

Ik zou dus je kabels nog maar eens bekijken, en kijken of je die FDD wel op een ander mobo werkend krijgt.

Anders denk ik dat je FDD-controller kaduuk is...

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> O&IO

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1