BSOD tijdens het spelen van games.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-07 17:47
Ik heb nu sinds een paar dagen het bekende BSOD. Als ik wat games of programmas gebruik waar wat power voor nodig is sluit mijn pc af met BSOD en soms kan dat 10 minuten maar kan ook 1 uur duren voordat het het probleem zich voordoet. Ik begin me hier echt aan te irriteren omdat het uit het niets kan gebeuren. Ik had mijn pc licht geoverklokt en dacht dat het daaraan zou liggen, dus ik heb alles naar fabrieksinstellingen gezet maar geen resultaat. Ik heb in het windows logboek gekeken en daar kom ik telkens kritieke fout code 292 event 41 tegen. Geen idee wat dat betekent.

Dit is wat ik verder heb geprobeerd.
MB drivers geüpdatet, CPU en GPU drivers.
CPU Stresstest voor 2 uur (geen probleem)
GPU Stresstest voor 2 uur (geen probleem)
Passmark Memtest v10.5 (geen probleem)
De ram sticks onderling gewisseld en andere slots gebruikt.

Ik hoop dat er iemand is die de energie heeft die mij kan helpen dit vervelende probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Zonder verdere info (welk systeem/voeding/CPU/GPU), ouderdom van het systeem is het natuurlijk gissen. Maar code 292 event 41 duidt meestal op een hardware probleem.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
Ja, dom van me.

CPU: 5900X
GPU: 6900XT
MB: Asus rog strix x570 e gaming
Ram: g.skill f4-3600c14d-32gvk
PSU: Corsair AX1200i

systeem nu bijna 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:58
heb je je ram ook op volledige snelheid (3600) draaien? als ik zo kijk zie ik dat de 5900X maar 3200 ondersteunt, ik heb dit probleem zelf ook gehad met dezelfde kenmerken, probeer je ram snelheid eens iets te verlagen en probeer het dan nog eens.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
Ik had hem eerst idd op 3600mhz draaien maar na de klachten heb ik alles op fabrieks instellingen gezet. Ik zal vanavond kijken waar hij standaard eigenlijk op staat.
Moet wel zeggen dat ik de jaren hiervoor gewoon op 3600mhz heb kunnen spelen zonder problemen, maar zal even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
Ik heb zojuist de 3200mhz optie een kans gegeven maar helaas, opnieuw BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:50
Staat er nog wat extra informatie in beeld tijdens de BSOD?
Dat kan nog wat aanwijzingen geven.
Wel dan het automatisch herstarten bij BSOD uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Wat je nog zou kunnen proberen is om het alle kabels en aansluitingen een keer er uit te halen en er weer in te doen, soort van hardwarematig resetten.
Het zou kunnen dat wanneer de PC warm wordt dat dan ergens een van de contacten 'los raakt' en dat je daardoor een storing krijgt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
Nou jullie raden het nooit. Ik heb amd smart access memory uit gezet en de crash is (nog) niet voor gekomen.
Ik hoop dat het zo blijft, ik dank jullie zeer voor de moeite om mij te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEasterEgg
Ik heb mijn pc de hele nacht aangelaten en is niet gecrashed. Probleem zat hem dus echt in de amd smart access memory.
Uitzetten was de oplossing.
Pagina: 1