Mijn vraag
Ik ben een zelfbouw PC in elkaar aan het zetten, met nieuwe en deels gebruikte hardware.
Ik kom nu op het punt om de processorkoeler te installeren. Na speurwerk gekozen voor de Gelid Solutions Glacier Black RGB.
Het installeren is op zich niet het punt, echter zit ik wel met een verschil tussen de handleiding van Gelid vs. diverse installatie filmpjes.
Volgens de handleiding van Gelid moet ik de brackets en daarna de koeler zo plaatsen, zodat de luchtstroom van onder naar boven is.:strip_exif()/f/image/lwzGgDVB0ySfWjUXAim5Fstp.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter wordt bij diverse installatie filmpjes aangegeven dat de luchtstroom haaks daarop moet zijn, dus van voor naar achter of van achter naar voor.
:strip_exif()/f/image/8F5AzyEJLLulEShT7UBJ8a9G.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is in jullie ogen de beste manier?
Ik ga nog 3 stuks 120mm RGB casefans installeren, mijn idee was de standaard 120mm Antec koeler naar de voorzijde te zetten, dan 2 stuks 120 mmRGB fans bovenin, en 1 stuks 120mm RGB aan de achterzijde.
De kast betreft een Antec NX230.
Ik ben een zelfbouw PC in elkaar aan het zetten, met nieuwe en deels gebruikte hardware.
Ik kom nu op het punt om de processorkoeler te installeren. Na speurwerk gekozen voor de Gelid Solutions Glacier Black RGB.
Het installeren is op zich niet het punt, echter zit ik wel met een verschil tussen de handleiding van Gelid vs. diverse installatie filmpjes.
Volgens de handleiding van Gelid moet ik de brackets en daarna de koeler zo plaatsen, zodat de luchtstroom van onder naar boven is.
:strip_exif()/f/image/lwzGgDVB0ySfWjUXAim5Fstp.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter wordt bij diverse installatie filmpjes aangegeven dat de luchtstroom haaks daarop moet zijn, dus van voor naar achter of van achter naar voor.
:strip_exif()/f/image/8F5AzyEJLLulEShT7UBJ8a9G.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is in jullie ogen de beste manier?
Ik ga nog 3 stuks 120mm RGB casefans installeren, mijn idee was de standaard 120mm Antec koeler naar de voorzijde te zetten, dan 2 stuks 120 mmRGB fans bovenin, en 1 stuks 120mm RGB aan de achterzijde.
De kast betreft een Antec NX230.
[ Voor 5% gewijzigd door Frankentein1977 op 25-07-2023 17:19 ]