compaq 5650 Updaten met een andere proc ?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
hej

zou het mogelijk zijn een compRaq 5650 up te daten met een nieuwe proc?

Er zit nu een P2 400 100mhz FSB in.

Ik was van plan om daar dan een celly 800 (100mhz FSB) met een slotconverter in te doen.
Of zou dat niet compatible zijn?
(miss is het voltage niet gelijk ofzo :?

En ik was dan van plan om er een 40GB HDD bijin te zetten.
Eerst dacht ik aan een IBM, maar het bios zal wel gaan zeuren bij 8GB, en anders bij 32GB wel.. :(

Maar als ik een MAXTOR neem , kan ik toch met een speciaal maxtor proggie die limiet "opheffen" ?

En er komt ook extra geheugen bij, maar dat gaat wel goed.
(ben ik nu eindelijk achter :D )

dus zou A. een celly 800 met een converter werken, en B. een 40GB maxtor hd? (welk proggie heb ik nodig?)

alvast bedankt
Cutebrit

Verwijderd

ik ben ook wel benieuwd :)

/me heeft ook nog een compaq 5650 op zolder staan :)

• Xandrios
niemand die een Compaq 5650 wel eens van een andere proc heeft voorzien?

Of weet iemand miss op hoeveel Volt een p2 400 loopt?
en een celly? hoeveel V gebruikt die ?

thnx already
Cutebrit

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

iig eerst even de bios updaten, had ik ook met een ouder aopen bios die kon tot 32GB en met update gewoon 40+

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
Op maandag 03 september 2001 21:34 schreef Cutebritney het volgende:
niemand die een Compaq 5650 wel eens van een andere proc heeft voorzien?

Of weet iemand miss op hoeveel Volt een p2 400 loopt?
en een celly? hoeveel V gebruikt die ?

thnx already
Cutebrit
P-II draait op 2V corespanning.. Jouw nieuwe celly geloof ik op 1.75 ofzo..

Ik weet niet of compaq de nieuwe coppermine-cores detecteerd in de bios, dat zou je uit moeten proberen.. En anders koop je gewoon een converter waar je de spanning op kunt instellen (Ik heb er zelf eentje van Asus, en die kan dat in ieder geval!) Dat gaat wel gewoon werken..

Ik heb vroeger wel compaq-pc's die standaard met een P-II waren uitgerust van een PIII voorzien, maarja dat was de 500MHz slot 1 versie, die op dezelfde corespanning draait..

• Xandrios
Op dinsdag 04 september 2001 10:42 schreef Twynn het volgende:

[..]

P-II draait op 2V corespanning.. Jouw nieuwe celly geloof ik op 1.75 ofzo..

Ik weet niet of compaq de nieuwe coppermine-cores detecteerd in de bios, dat zou je uit moeten proberen.. En anders koop je gewoon een converter waar je de spanning op kunt instellen (Ik heb er zelf eentje van Asus, en die kan dat in ieder geval!) Dat gaat wel gewoon werken..

Ik heb vroeger wel compaq-pc's die standaard met een P-II waren uitgerust van een PIII voorzien, maarja dat was de 500MHz slot 1 versie, die op dezelfde corespanning draait..
oke, ik haal dus zo'n converter, van asus.
Maar om te proberen, ik heb alleen een celeron 466 hier liggen...66 mhz fsb dus.....

Zou ik de FSB wel naar 66 mhz kunnen downgraden?
(om te proberen met die 466, als dat werkt komt er dan een celly 800 in)
Op maandag 03 september 2001 22:42 schreef FerryHeibrink het volgende:
iig eerst even de bios updaten, had ik ook met een ouder aopen bios die kon tot 32GB en met update gewoon 40+
Het probleem is dat Compaq voor zover ik weet GEEN nieuwe biossen uitbrengt.....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

offtopic:
Eej cute is mis je de hele dag al op ICQ !

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op zaterdag 08 september 2001 17:31 schreef Cutebritney het volgende:
...(om te proberen met die 466, als dat werkt komt er dan een celly 800 in)
Een 466Mhz is een Celeron1 (core = Mendocino) en werkt op 2.0 Volt. Een 800Mhz is een Celeron2 (core = Coppermine) en gebruikt idd een lagere Voltage. Dus..., als de Celeron1 werkt betekent dat niet automatisch dat de Celeron2 in jouw systeem werkt.

PS: had jij deze vraag al niet een keer gesteld? Het komt me namelijk zo bekend voor...

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zaterdag 08 september 2001 17:31 schreef Cutebritney het volgende:
Het probleem is dat Compaq voor zover ik weet GEEN nieuwe biossen uitbrengt.....
Dat doet Compaq wel hoor. Het verbaast mij altijd weer dat zoveel mensen die een Compaq hebben niet de weg naar de COmpaq support site weten te vinden, die toch een prima dienst levert. Kijk maar eens hier (link in 3 seconden gevonden) voor de nieuwste BIOS van jouw computer. Daar staat o.a. bij als verbetering:
Added latest CPU patches from Intel for new versions of the processors.
Dus kennelijk gebeurt daar echt wel iets mee.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Xandrios
Op zaterdag 08 september 2001 18:38 schreef FerryHeibrink het volgende:
offtopic:
Eej cute is mis je de hele dag al op ICQ !
I'm back...But now your'e gone :+
Op zaterdag 08 september 2001 19:23 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Een 466Mhz is een Celeron1 (core = Mendocino) en werkt op 2.0 Volt. Een 800Mhz is een Celeron2 (core = Coppermine) en gebruikt idd een lagere Voltage. Dus..., als de Celeron1 werkt betekent dat niet automatisch dat de Celeron2 in jouw systeem werkt.

PS: had jij deze vraag al niet een keer gesteld? Het komt me namelijk zo bekend voor...
ik had hem een sin een ander topic ertussendoor gesteld, maar daar kwamen nauwlijks replys op. :(
Op zaterdag 08 september 2001 19:44 schreef AVL het volgende:

[..]

Dat doet Compaq wel hoor. Het verbaast mij altijd weer dat zoveel mensen die een Compaq hebben niet de weg naar de COmpaq support site weten te vinden, die toch een prima dienst levert. Kijk maar eens hier (link in 3 seconden gevonden) voor de nieuwste BIOS van jouw computer. Daar staat o.a. bij als verbetering:
[..]
THNX !!!!
Dit zal zeker wel helpen !!
maar alleen heeft compaq er niet duidelijk bijstaan WELKE procs ze nu extra suporten :(

maar ik zou er dus wel vanuit kunnen gaan dat de 800MHZ gaat werken?
(met een converterkaart, dus op 1.75V )
Pagina: 1