Na een upgrade van Nextcloud 25 naar Nextcloud 27.01 loop ik nu tegen een klein probleem aan tijdens het file scan. Ik krijg dan een foutmelding net uitvoeren van het volgende commando:
>sudo -u www-data php occ files:scan -vvv --all
Relevante software en hardware die ik gebruik
Debian 11 op 32 bit<!!!! i know i know, Nextcloud 27.01, PHP8.2, Apache
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Opgezocht op Nextcloud support en het zou te maken kunnen hebben met vreemde tekens in bestandsnamen. Het lijkt me vreemd want op Nextcloud 25 en tussentijds ook even op 26 gezeten te hebben kreeg ik geen enkele foutmelding. Voorheen werkte het allemaal wel met PHP 8.0 maar ik was de melding van Nextcloud zelf helemaal beu en een update naar PHP8.2 uitgevoerd.
Alles werkt verder wel naar behoren en andere occ commando's werken ook gewoon. Alleen files:scan lijkt stuk.
Downgrade naar 8.0 zie ik niet zitten. Er is een tijd geleden een hele discussie geweest of Nextcloud compleet 64 bit zou gaan worden maar dit is teruggedraaid en 32 bit gaat gewoon weer door en hier werkt Nextcloud 27 dan ook wel prima op dit kleine probleem na.
Normaal gesproken kom ik er na een halve dag puzzelen wel uit maar deze keer lukt het me niet en een downgrade zie ik even niet zitten. Wat te doen?
>sudo -u www-data php occ files:scan -vvv --all
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Starting scan for user 1 out of 6 (gebruiker1) An unhandled exception has been thrown: TypeError: OC\Files\Cache\Scanner::scanChildren(): Argument #6 ($oldSize) must be of type int, float given, called in /var/www/html/nextcloud/lib/private/Files/Cache/Scanner.php on line 347 and defined in /var/www/html/nextcloud/lib/private/Files/Cache/Scanner.php:391 Stack trace: #0 /var/www/html/nextcloud/lib/private/Files/Cache/Scanner.php(347): OC\Files\Cache\Scanner->scanChildren() #1 /var/www/html/nextcloud/lib/private/Files/Utils/Scanner.php(269): OC\Files\Cache\Scanner->scan() #2 /var/www/html/nextcloud/apps/files/lib/Command/Scan.php(164): OC\Files\Utils\Scanner->scan() #3 /var/www/html/nextcloud/apps/files/lib/Command/Scan.php(219): OCA\Files\Command\Scan->scanFiles() #4 /var/www/html/nextcloud/3rdparty/symfony/console/Command/Command.php(298): OCA\Files\Command\Scan->execute() #5 /var/www/html/nextcloud/core/Command/Base.php(177): Symfony\Component\Console\Command\Command->run() #6 /var/www/html/nextcloud/3rdparty/symfony/console/Application.php(1040): OC\Core\Command\Base->run() #7 /var/www/html/nextcloud/3rdparty/symfony/console/Application.php(301): Symfony\Component\Console\Application->doRunCommand() #8 /var/www/html/nextcloud/3rdparty/symfony/console/Application.php(171): Symfony\Component\Console\Application->doRun() #9 /var/www/html/nextcloud/lib/private/Console/Application.php(211): Symfony\Component\Console\Application->run() #10 /var/www/html/nextcloud/console.php(100): OC\Console\Application->run() #11 /var/www/html/nextcloud/occ(11): require_once('...') |
Relevante software en hardware die ik gebruik
Debian 11 op 32 bit<!!!! i know i know, Nextcloud 27.01, PHP8.2, Apache
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Opgezocht op Nextcloud support en het zou te maken kunnen hebben met vreemde tekens in bestandsnamen. Het lijkt me vreemd want op Nextcloud 25 en tussentijds ook even op 26 gezeten te hebben kreeg ik geen enkele foutmelding. Voorheen werkte het allemaal wel met PHP 8.0 maar ik was de melding van Nextcloud zelf helemaal beu en een update naar PHP8.2 uitgevoerd.
Alles werkt verder wel naar behoren en andere occ commando's werken ook gewoon. Alleen files:scan lijkt stuk.
Downgrade naar 8.0 zie ik niet zitten. Er is een tijd geleden een hele discussie geweest of Nextcloud compleet 64 bit zou gaan worden maar dit is teruggedraaid en 32 bit gaat gewoon weer door en hier werkt Nextcloud 27 dan ook wel prima op dit kleine probleem na.
Normaal gesproken kom ik er na een halve dag puzzelen wel uit maar deze keer lukt het me niet en een downgrade zie ik even niet zitten. Wat te doen?