Toon posts:

Netwerk met 2 Switch-hubs en 2 netwerkk in Server!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Helpe ik heb hier een probleempje met de server (klein bedrijfje)
we hebbe een server met daarin 2 3com kaarten (ip 192.168.0.1,en 192.168.0.2)100mb op iedere kaart zit een 100mb switch 1 voor de boven verdieping en 1 voor beneden nu wil ik graag als netwerk beheerder (zit op de boven dieping!) de desktop overnemen van een pc Beneden die dus op de andere switch zit maar ik zie geen enkele pc van die andere switch(beneden dus)heb al van alles en nog wat geprobeerd maar no way werk nie pingen ook niet is hier een stukje software of zoiets voor!! server draait trouwens op win2000 draait als een lier uptime van ik denk 98% ongeveer
wordt gebruikt als email www ftp fax scheduler http server en file server

Iemand een idee :'(

Verwijderd

ooit gehoord van routing ?

dat moet je enablen indien je een NT server hebt
+ rip installeren

bij novell waarschijnlijk een nlm laden

en unix zegt me ff nix maar daar waarschijnlijk ook configueren

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
grote kans dat de server (waar de 2 netwerkaarten in zitten) niet routeerd, in dat geval

-routing aanzetten...

op je client de default gateway veranderen naar het ip adres van de server (voor zover dit alniet het geval is natuurlijk)

simpel gezegd zou het zo moeten werken

A wise man's life is based around fuck you

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 20:19 schreef heuvels het volgende:
we hebbe een server met daarin 2 3com kaarten (ip 192.168.0.1,en 192.168.0.2)100mb
Dat wil zowieso al niet echt lukken.
Maak er 2 subnets van, en laat de server dan gewoon routeren tussen de subnetten. (Zorg er dan wel voor dat de server als default-gateway bij je clients staat)

Verwijderd

Topicstarter
gedaan nu routing stond nog uitgeschakeld en een subnet gemaakt maar nog niet werken heb nu in de server 192.168.0.1 en 192.168.1.1 en op de cleint de gateway op biede netwerken in gestel boven 192.168.1.1 en beneden op 192.168.0.1 maar nie niks geen pc's te zien van het andere netwerkje en routing staat aan moet je hier nog iets aan instellen heb hier weinig kaas van gegeten Sorry :(

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
post ook eens je subnet mask erbij, mischien is het een beter idee om op je ene kaart 192.168.x.x te gebruiken en op de ander 10.x.x.x, daarna routing aanzetten op de 2k server.

Slash Care
Mementô

Verwijderd

Topicstarter
mijn subnet is 255.255.255.0

ik kan nu in middels pingen ;) vanaf de ene hub naar de ander maar in mijn netwerkomgeving zie ik ze nog niet :(
server net1 192.168.0.1
net2 192.168.1.1
heb nu hub1 pc daaar op 192.168.1.17
hub2 pc op 192.168.0.16

subnetmask alles op 255.255.255.0

Verwijderd

Topicstarter
sorry |:( gateways (client PC's )staan ook in gesteld op de netwerk adressen waar die betreffende hub op zit

Verwijderd

Topicstarter
jep het werkt wel een beetje omslachtig maar het werkt nu heb in het host bestandje het ip adres gekoppeld aan een pc naampje en nu kan ik een netwerk verbindingkje of een desktop op afstand bedienen (heb ook nog de rip geinstalleerd win software netservice en dan rip
en het is nog snel ook via netop remote merk je haast niet dat je op een andere pc zit 100 meter verder

Thanks every one im Happy now >:)

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
En waarom niet gewoon die 2 switches aan elkeer hangen ??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja beetje omslachtig nu...Nu gaat alle interne verkeer tussen die 2 switches langs je server. lijkt me niet de bedoeling...

Verwijderd

En WINS dus!

of een bridge maken.

Verwijderd

Topicstarter
Een bridge? wat mag dat weze?? :?
Pagina: 1