Mijn vraag:
Ik heb een Kia Sportage '23 en gebruik bedrade Android auto met een CAT S53 telefoon. Dit werkte vanaf maart als een tierelier. Op het moment dat ik de USB stekker insteek dan start automatisch Android auto. Echter vanaf vorige maand werkte het plots niet meer automatisch. Bijgevoegde afbeeldingen verduidelijken het probleem:
Screen shot van mijn mobiele telefoon voordat ik de usb kabel insteek:
/f/image/zwWHuWHEgvNAZpJgOzAWvCwz.png?f=fotoalbum_large)
En dit is een screenshot als de usb kabel ingestoken is. Dit blijft "eeuwig" in deze toestand en op het scherm in de auto is geen Android auto zichtbaar.
/f/image/fPXlsNPfE3yfr1nal7vksnUJ.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu op mijn telefoon naar de USB verbinding ga, dan staat deze op "Geen gegevensoverdracht". Als ik nu "Bestandsoverdracht" selecteer dan gaat Android auto werken zoals het hoort en verschijnt Android auto op het scherm in de auto.
/f/image/hpS2EG91xqTZHPsbIzlxIioG.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard mijn Google skills geraadpleegd. Bergen verbindingsproblemen aangaande Android auto, echter geen van de geboden online oplossingen lossen dit probleem voor mij op:
Voor de duidelijkheid, het probleem ontstond plots toen ik op een ochtend naar het werk wilde rijden en Android auto niet meer gestart werd. Ik weet niet welke Android auto versie er toen draaide, nu draait in ieder geval de laatste uit de play store.
Ik heb een Kia Sportage '23 en gebruik bedrade Android auto met een CAT S53 telefoon. Dit werkte vanaf maart als een tierelier. Op het moment dat ik de USB stekker insteek dan start automatisch Android auto. Echter vanaf vorige maand werkte het plots niet meer automatisch. Bijgevoegde afbeeldingen verduidelijken het probleem:
Screen shot van mijn mobiele telefoon voordat ik de usb kabel insteek:
/f/image/zwWHuWHEgvNAZpJgOzAWvCwz.png?f=fotoalbum_large)
En dit is een screenshot als de usb kabel ingestoken is. Dit blijft "eeuwig" in deze toestand en op het scherm in de auto is geen Android auto zichtbaar.
/f/image/fPXlsNPfE3yfr1nal7vksnUJ.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu op mijn telefoon naar de USB verbinding ga, dan staat deze op "Geen gegevensoverdracht". Als ik nu "Bestandsoverdracht" selecteer dan gaat Android auto werken zoals het hoort en verschijnt Android auto op het scherm in de auto.
/f/image/hpS2EG91xqTZHPsbIzlxIioG.png?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard mijn Google skills geraadpleegd. Bergen verbindingsproblemen aangaande Android auto, echter geen van de geboden online oplossingen lossen dit probleem voor mij op:
- Andere USB kabel
- Auto "verwijderen" uit de Android auto applicatie op de telefoon en opnieuw toevoegen
- Telefoon"verwijderen" uit de telefoon lijst in het systeem van KIA en opnieuw toevoegen
- Bovenstaande 2 ook tegelijkertijd
- Laatste Android auto staat op de telefoon
- Software van de auto is al 3 maanden oud, maar heeft eerder wel gewerkt
- Gezocht naar een mogelijkheid dat de USB verbinding default op "Bestandsoverdracht" komt te staan, maar ik kan deze mogelijkheid niet vinden
- Alle instellingen doorlopen. Deze staan correct. o.a. Android auto automatisch starten e.d.
Voor de duidelijkheid, het probleem ontstond plots toen ik op een ochtend naar het werk wilde rijden en Android auto niet meer gestart werd. Ik weet niet welke Android auto versie er toen draaide, nu draait in ieder geval de laatste uit de play store.