Sinds enige tijd (niet geheel duidelijk wanneer, maar zeker 2 software updates geleden) heb ik een vrij specifiek probleem met mijn iOS mail app:
Regelmatig schrijf ik een e-mail (al dan niet in reactie op een ontvangen bericht), verzend ik deze e-mail maar verdwijnt vervolgens elk spoor van deze e-mail.
De status onderin de app geeft netjes aan dat de mail verzonden is, er worden geen foutmeldingen gegeven, Postvak Uit is leeg en ik krijg ook de optie om verzending ongedaan te maken (wat ik natuurlijk niet doe/heb gedaan).
Wanneer ik vervolgens in Verzonden Items kijk is het bericht daar niet terug te vinden en bij een Reply staat ook de ‘gereageerd’ indicator bij het oorspronkelijke bericht.
Het is echter compleet onduidelijk wanneer dit gebeurt en waarom, aangezien ik geen meldingen krijg in iOS. Nu wordt ik er nog weleens op geattendeerd door mensen die een bericht/reactie van mij verwachten dat ze niets krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware: iPhone 12 Mini (MGE53ZD/A)
iOS: 16.5.1 (c) - ook bij eerdere versies
App: iOS Mail
Mail provider: Ziggo (via imap), iCloud, Outlook.con
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- alle software up to date
- mail configuratie gecontroleerd
- mail accounts verwijderd en toegevoegd
- telefoon aan/uit
- telefoon soft reset
- mails verzonden vanuit andere clients (Outlook op laptop, webmail, etc)
Google levert weinig op behalve bovenstaande troubleshooting. Iemand een suggestie wat het issue zou kunnen zijn en een eventuele oplossing?
Alvast bedankt.
Regelmatig schrijf ik een e-mail (al dan niet in reactie op een ontvangen bericht), verzend ik deze e-mail maar verdwijnt vervolgens elk spoor van deze e-mail.
De status onderin de app geeft netjes aan dat de mail verzonden is, er worden geen foutmeldingen gegeven, Postvak Uit is leeg en ik krijg ook de optie om verzending ongedaan te maken (wat ik natuurlijk niet doe/heb gedaan).
Wanneer ik vervolgens in Verzonden Items kijk is het bericht daar niet terug te vinden en bij een Reply staat ook de ‘gereageerd’ indicator bij het oorspronkelijke bericht.
Het is echter compleet onduidelijk wanneer dit gebeurt en waarom, aangezien ik geen meldingen krijg in iOS. Nu wordt ik er nog weleens op geattendeerd door mensen die een bericht/reactie van mij verwachten dat ze niets krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware: iPhone 12 Mini (MGE53ZD/A)
iOS: 16.5.1 (c) - ook bij eerdere versies
App: iOS Mail
Mail provider: Ziggo (via imap), iCloud, Outlook.con
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- alle software up to date
- mail configuratie gecontroleerd
- mail accounts verwijderd en toegevoegd
- telefoon aan/uit
- telefoon soft reset
- mails verzonden vanuit andere clients (Outlook op laptop, webmail, etc)
Google levert weinig op behalve bovenstaande troubleshooting. Iemand een suggestie wat het issue zou kunnen zijn en een eventuele oplossing?
Alvast bedankt.