Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 09:43
Ik zie door de bomen het bos niet meer, we willen een video deurbel aanschaffen maar weten niet welke.

Onze eisen :
Draadloos.
Geen vaste voeding (drukknop moet wel een lange tijd op een batterij kunnen werken)
Geen Abonnement

Het zou mooi zijn als hij gekoppeld kan worden aan KAKU Smartbridge, we hebben namelijk een ACS gong en de zoals we het nu hebben schakelt deze ook automatisch de verlichting in de gang aan als de deurbel wordt ingedrukt dmv een Kaku ontvanger.(misschien ook mogelijk via Google Home?)

Als het een type is waarbij een separate gong aanwezig is zou dit natuurlijk ook goed zijn

Er zijn tig goede merken (Nest, Eufy, Ring etc) maar welke is nu het beste en geschikt voor ons?

Alvast bedankt voor de info!

[ Voor 11% gewijzigd door Activate op 25-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:23
Hier zijn we erg blij met de Ezviz DB2.
Draadloos (accu gaat echte heel lang mee, maar afhankelijk hoe druk het is bij je voordeur), kan wel bedraad gevoed worden.
SD-card er in en gaan. Abbo wordt wel aangeboden, maar absoluut niet nodig.
Ondertussen meerdere camera's van Ezviz, bevalt erg goed.

Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Zonder voeding is echt wel een dingetje hoor, Eufy voldoet aan al je eisen en als enige in je lijstje aan de 'zonder abonnement' eis, maar die zul je goed moeten instellen zodat hij niet de accu teveel belast. Standaard zal hij ook melden wanneer er iemand langsloopt en dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:23
Afhankelijk van de plaatsing en wat je deurbel allemaal "ziet" natuurlijk, maar bij ons gaat de accu van de Ezviz met gemak 3 maanden mee.

Opladen doe ik snachts, meestal als de accu rond de 20% is.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

ouweklimgeit schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:31:
Zonder voeding is echt wel een dingetje hoor, Eufy voldoet aan al je eisen en als enige in je lijstje aan de 'zonder abonnement' eis, maar die zul je goed moeten instellen zodat hij niet de accu teveel belast. Standaard zal hij ook melden wanneer er iemand langsloopt en dat wil je niet.
Ik ben best tevreden met de Eufy camera. Je kan standaard het gedrag instellen, bijvoorbeeld of hij ook bij beweging moet opnemen. In dat geval kan je ook gebieden afbakenen waarin gereageerd moet worden met een opname. Je kan de gevoeligheid instellen en of hij alleen op mensen mag reageren of ook op andere bewegende objecten of dieren. Daarnaast kan je motion detection ook in zijn geheel uitzetten en instellen dat hij alleen na een druk op de knop moet opnemen.

De mijne neemt alles beweging en druk op de bel op, vooral mijzelf en de buren en een paar keer per week een (post)bezorger. Na 42 dagen geleden voor het laatst opladen met 1573 gebeurtenissen en 797 opnames heb ik nog 79% batterij capaciteit.

In de tuin hangt bij mij een Eufycam 2c, ook daar ben ik tevreden over, ook 42 dagen sinds laatste keer opladen op 70%, slechts 3 gebeurtenissen (Deze neemt alleen op wanneer het alarm is ingeschakeld om te voorkomen dat hij mij de hele dag opneemt).

Verder heb ik ook het alarm systeem, ook draadloos en alles met elkaar geintegreerd. Ik mis hier alleen een luide sirene omdat de sirene op de homebase gewoon te zacht is. Daarnaast verwijst deze de inbreker naar de plek waar deze staat zodat hij of zij simpel het alarm kapot kan meppen.

[ Voor 21% gewijzigd door klaaz op 27-07-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Dank je, klinkt allemaal goed, @klaaz welk type Eufy bedoel je met of zonder Homebase ivm geen abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 21:38
Ik heb zelf ook al enkele jaren de Eufy welke "gewoon" de stroom pakt van de standaard beltrafo. Zit ook een accu in die als het goed is enkele maanden mee moet kunnen gaan.

Reageert snel, homebase houd lang opnames vast, app werkt altijd overal, en mijn bestaande deurbel is gewoon blijven werken wat ik fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Activate schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:08:
Dank je, klinkt allemaal goed, @klaaz welk type Eufy bedoel je met of zonder Homebase ivm geen abbo?
Ik heb mijn bericht ondertussen aangepast. Met Homebase zonder abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Activate schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:08:
Opnemen staat niet in de eisen in je startpost. Dus eigenlijk voldoet een Ring zonder abonnement dan ook.

Als je wilt opnemen met homebase.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Opnemen is inderdaad niet het belangrijkste, het is wel leuk om bijvoorbeeld een week terug te kunnen kijken zonder dat daar kosten aan verbonden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 06:39
Ik ben zeer tevreden over de Eufy Videodoorbell, gaat bij mij ongeveer een maand mee op een accu lading. Hiervoor heb ik wel gekozen om ook op te nemen wanneer er iemand langs loopt omdat onze auto daarbij in het zicht staat.
Ik heb geen abonnement en gebruik de Homebase 3 erbij.
Ik heb er in het verleden ook een review over geschreven. Echter toen nog icm de Homebase 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Dank je het verschil tussen de Homebase 2 en 3 is alleen het intern geheugen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Nee, belangrijkste is (voor mij) de AI herkenning. De HB3 kan mensen herkennen. Zo krijg ik geen melding als mijn vriendin, ik of de postbode voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Activate
Duidelijk, nog 1 vraagje over de Eufy met Homebase, werkt de Homebase als gong of moet er een aparte Chime bijgekocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
ouweklimgeit schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:31:
Zonder voeding is echt wel een dingetje hoor,
Idd.
Zonder die eis zou je ook meer keuze hebben.
Bijv. ook Reolink.

Alles met wifi is verder voor beveiliging ongeschikt.
Toen ik nog een Ring had merkte ik dat er in de nachtelijke uurtjes wel eens beelden misten, terwijl er wel een 'event' was geregistreerd.
Hoewel dat natuurlijk ook een normale storing geweest kan zijn, is de kans dat mensen met slechte bedoelingen een wifi jammer bij zich hebben zeker aanwezig.
Met PoE geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03 19:51
Activate schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:59:
Duidelijk, nog 1 vraagje over de Eufy met Homebase, werkt de Homebase als gong of moet er een aparte Chime bijgekocht worden?
De homebase functioneert inderdaad als gong, een extra chime kan handig zijn als je elders in de woning nog een extra gong wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_achternaam
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
<knip> Je weet dat dit niet de bedoeling is

[ Voor 88% gewijzigd door Septillion op 01-08-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ouweklimgeit schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:13:
Nee, belangrijkste is (voor mij) de AI herkenning. De HB3 kan mensen herkennen. Zo krijg ik geen melding als mijn vriendin, ik of de postbode voor de deur staat.
Mijn issue met Eufy's Video Doorbell Dual 2 Pro is vooral de enorme traagheid ervan. Om de video feed te openen duurt al snel 10-20 seconden. Daarnaast is het remote benaderen al helemaal hit & miss. (Homebase staat direct achter de deur en is via LAN aangesloten, camera gevoed)
Ik had gehoopt dat de dual cam versie al wat zou verbeteren maar dat maakte weinig uit, mogelijk duurt het juist nog langer doordat ie 2 camera-feeds moet laden. Is de snelheid met de HB3 nog verbeterd in jouw ervaring?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
fsfikke schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:56:
[...]

Mijn issue met Eufy's Video Doorbell Dual 2 Pro is vooral de enorme traagheid ervan. Om de video feed te openen duurt al snel 10-20 seconden. Daarnaast is het remote benaderen al helemaal hit & miss. (Homebase staat direct achter de deur en is via LAN aangesloten, camera gevoed)
Ik had gehoopt dat de dual cam versie al wat zou verbeteren maar dat maakte weinig uit, mogelijk duurt het juist nog langer doordat ie 2 camera-feeds moet laden. Is de snelheid met de HB3 nog verbeterd in jouw ervaring?
Ik heb dezelfde ervaring en ben aan het kijken voor een vervanger die wel snel reageert. Die 10-20 seconde is zo lang, dat als je opneemt degene die voor je deur staat al lang weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

klaaz schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:04:
[...]

Ik ben best tevreden met de Eufy camera. Je kan standaard het gedrag instellen, bijvoorbeeld of hij ook bij beweging moet opnemen. In dat geval kan je ook gebieden afbakenen waarin gereageerd moet worden met een opname. Je kan de gevoeligheid instellen en of hij alleen op mensen mag reageren of ook op andere bewegende objecten of dieren. Daarnaast kan je motion detection ook in zijn geheel uitzetten en instellen dat hij alleen na een druk op de knop moet opnemen.

De mijne neemt alles beweging en druk op de bel op, vooral mijzelf en de buren en een paar keer per week een (post)bezorger. Na 42 dagen geleden voor het laatst opladen met 1573 gebeurtenissen en 797 opnames heb ik nog 79% batterij capaciteit.

In de tuin hangt bij mij een Eufycam 2c, ook daar ben ik tevreden over, ook 42 dagen sinds laatste keer opladen op 70%, slechts 3 gebeurtenissen (Deze neemt alleen op wanneer het alarm is ingeschakeld om te voorkomen dat hij mij de hele dag opneemt).

Verder heb ik ook het alarm systeem, ook draadloos en alles met elkaar geintegreerd. Ik mis hier alleen een luide sirene omdat de sirene op de homebase gewoon te zacht is. Daarnaast verwijst deze de inbreker naar de plek waar deze staat zodat hij of zij simpel het alarm kapot kan meppen.
toon volledige bericht
Wat zijn jouw instellingen? hier doet hij geen opname meer of screenshot als er iemand aanbelt. Heeft altijd gewoon gewerkt tot een maand geleden, dan is het gestopt met werken en krijg ik enkel de text notificatie zonder thumbnail :( :(

Eufy support: dit is normaal, je krijgt enkel bij motion detection een screenshot, wat leugens zijn want ik heb altijd al screenshots gehad zonder motion detection...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matdriks41
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-04 09:15
Reolink doorbell wifi version.
Je kan deze ook bedraad aansluiten als je dat nog als wilt met ethernet.
Deurbeel reageert sneller dan Eufy.

Eventueel kan je de beelden laten backupen in hun cloud voor klein bedrag, of zelfs gratis voor een aantal uren.
Maar wat het nog beter maakt, je kan het ook koppelen aan andere diensten zoals onedrive, je eigen FTP server of gewoon storage.
Als je de moeite niet doet, doe je een SSD kaartje te minste in de bel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 23:08
SadisticPanda schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:56:
[...]

Wat zijn jouw instellingen? hier doet hij geen opname meer of screenshot als er iemand aanbelt. Heeft altijd gewoon gewerkt tot een maand geleden, dan is het gestopt met werken en krajg ik enkel de text notificatie zonder thumbnail :( :(

Eufy support: dit is normaal, je krijgt enkel bij motion detection een screenshot, wat leugens zijn want ik heb altijd al screenshots gehad zonder motion detection...
Maar ze hebben een tijdje terug een hoop aanpassingen gedaan vanwege beveiligingsproblemen. Mogelijk dat het daarom nu anders werkt.
Pagina: 1