Tv voor PS5 optimaal te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 22:38
Ik zoek een?
Tv 50 tot maximaal 55 inch voor optimaal gebruik te kunnen maken van de PS5.
Zit ongeveer een 3 tal meter van men tv, denk dus beter 50inch dan 55inch al blijft dit gokken voor mij.

Wat is je budget?
Vooral bang for buck, gebruik nu nog een oude Full HD tv waar ik op een manier nog tevreden van ben.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op PS5 gamen, netflix en prime kijken via PS5 en moest ik zonder chromecast ofzo Anime kunnen casten is dat ook een plus punt. Pc zal ook aangesloten worden maar daar maak ik weinig tot geen gebruik van.
AmbiLight lijkt me ook wel fijn maar is geen must, aangezien iedereen hier wel zeer positief over is en ik zelf de korte keren dat ik het gezien heb het ook aangenaam vond.

Wat heb je zelf al gevonden?
Was aan het kijken naar
https://tweakers.net/pric...-12-zilver/specificaties/

Welke vragen heb je hier nog over?
Aangezien er slechte reviews op tweakers staan vraag ik wat algemeen advies of dit wel een goeie keuze is en of er betere keuzes zijn voor mijn wensen.
De reviews op de site waar hij te bestellen is zijn wel zo goed als allemaal positief dus weet het daardoor niet goed en te weinig verstand van eerlijk gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Lagoyaz op 25-07-2023 06:41 ]

Beste antwoord (via Lagoyaz op 26-07-2023 01:56)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 15:29

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Och jee, het inbrandspook. De inbrandkwestie is al lang gereduceerd tot iets dat enkel speelt bij extreem gebruik en ik heb sowieso heel weinig verhalen gezien van HP-balken die ingebrand zijn, dat waren vooral kwestie van Youtube-logo's of zenderlogo's. Elke dag dezelfde zender komt wel eens voor, maar dag-in dag-uit hetzelfde spel deden weinigen. En ook een LCD-televisie wordt oud. Dus nee, moet je je beslist niet door laten leiden, spelfanaten wereldwijd zweren bij OLED-televisies.

De CS en C1 zijn technisch erg vergelijkbaar, ik zou daartussen de portemonnee laten spreken. De CS is wel veel beter verkrijgbaar.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat als je naar een 55" tv gaat kijken, je met betere specs goedkoper uit gaat zijn. Veel meer standaard beeldformaat, meer aanbod en aanbieders, meer massaproductie, lagere prijzen.

Per saldo zou ik LG, Samsung en evt Sony tegen elkaar afzetten. De rest gebruikt vziw panelen van een van hen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 22:57:
Ik denk dat als je naar een 55" tv gaat kijken, je met betere specs goedkoper uit gaat zijn. Veel meer standaard beeldformaat, meer aanbod en aanbieders, meer massaproductie, lagere prijzen.

Per saldo zou ik LG, Samsung en evt Sony tegen elkaar afzetten. De rest gebruikt vziw panelen van een van hen.
Twijfel of 55inch niet te groot gaat zijn op 3m afstand, voor films enzo prima maar voor gaming?

Geen Philips dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De PUS8807 heeft geen bijzondere speleigenschappen. Voor spelplezier is OLED het beste vanwege de snelle reactietijden. De LG C-serie en hoger is speciaal voor spelamusement geoptimaliseerd. Als OLED geen optie is wil je een LCD-televisie met snelle reactietijden. IPS-panelen zijn daarbij iets sneller dan VA-panelen (maar nog altijd véél trager dan OLED-panelen). IPS-panelen zijn tevens de betere keus als je met meerdere mensen rond de televisie zit. Dat moet je afzetten tegen de betere prestaties van VA-panelen in het donker, de beste LCD-televisies hebben om die reden allemaal een VA-paneel.

Wat je verder wilt uitzoeken is de ingangsvertraging van de televisie, al is daar de laatste jaren veel vooruitgang geboekt en presteren de meeste televisies op dit punt tegenwoordig redelijk.

55" is niet te groot op 3m afstand, dat gaat uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
dmantione schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:14:
De PUS8807 heeft geen bijzondere speleigenschappen. Voor spelplezier is OLED het beste vanwege de snelle reactietijden. De LG C-serie en hoger is speciaal voor spelamusement geoptimaliseerd. Als OLED geen optie is wil je een LCD-televisie met snelle reactietijden. IPS-panelen zijn daarbij iets sneller dan VA-panelen (maar nog altijd véél trager dan OLED-panelen). IPS-panelen zijn tevens de betere keus als je met meerdere mensen rond de televisie zit. Dat moet je afzetten tegen de betere prestaties van VA-panelen in het donker, de beste LCD-televisies hebben om die reden allemaal een VA-paneel.

Wat je verder wilt uitzoeken is de ingangsvertraging van de televisie, al is daar de laatste jaren veel vooruitgang geboekt en presteren de meeste televisies op dit punt tegenwoordig redelijk.

55" is niet te groot op 3m afstand, dat gaat uitstekend.
Dan zou ik toch voor 55inch gaan.

Hebben OLed tv's geen last meer van inbranden?
Kan me voorstellen dat dit wel een probleem kan zijn bij gamen dan aangezien de hp bar enzo altijd op een zelfde locatie staan?

Dan zie ik 2 LG tv's die zowat binnen jouw advies vallen
De https://tweakers.net/pric...inch-zwart/specificaties/
En
https://tweakers.net/pric...lg-oled55c16la-zwart.html

De CS is het nieuwer model dus lijkt me dat ergens de betere keuze?

De C16 heeft recent wel is een goeie korting gehad naar 750€ wat wel beter binnen mijn budget past maar wie weet wanneer zo een korting nog eens terug komt...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Och jee, het inbrandspook. De inbrandkwestie is al lang gereduceerd tot iets dat enkel speelt bij extreem gebruik en ik heb sowieso heel weinig verhalen gezien van HP-balken die ingebrand zijn, dat waren vooral kwestie van Youtube-logo's of zenderlogo's. Elke dag dezelfde zender komt wel eens voor, maar dag-in dag-uit hetzelfde spel deden weinigen. En ook een LCD-televisie wordt oud. Dus nee, moet je je beslist niet door laten leiden, spelfanaten wereldwijd zweren bij OLED-televisies.

De CS en C1 zijn technisch erg vergelijkbaar, ik zou daartussen de portemonnee laten spreken. De CS is wel veel beter verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
dmantione schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 01:44:

Bedankt voor mij uitgebreid te informeren!
Nu is het juist nadenken of ik nu al ga kopen of wachten tot een grotere prijsdaling, was normaal de bedoeling tussen de 600 en 700 euro te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik acht de kans klein dat je een C-serie tussen de 600 en 700 zult kunnen kopen, televisies uit de A-serie zijn wel incidenteel voor dat soort bedragen verkocht. Die missen alle spelamusementfuncties maar zou ik nog steeds boven een standaard LCD als de PUS8807 verkiezen. In het algemeen zou mijn insteek zijn om door te sparen en liever een echt goede televisie te kopen, want een televisie is een aankoop die lang mee gaat, je bepaalt voor 10 jaar of langer waar je naar gaat kijken. Onder de 700 kom je altijd in de budgethoek terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagoyaz
dmantione schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:12:
Ik acht de kans klein dat je een C-serie tussen de 600 en 700 zult kunnen kopen, televisies uit de A-serie zijn wel incidenteel voor dat soort bedragen verkocht. Die missen alle spelamusementfuncties maar zou ik nog steeds boven een standaard LCD als de PUS8807 verkiezen. In het algemeen zou mijn insteek zijn om door te sparen en liever een echt goede televisie te kopen, want een televisie is een aankoop die lang mee gaat, je bepaalt voor 10 jaar of langer waar je naar gaat kijken. Onder de 700 kom je altijd in de budgethoek terecht.
Denk dat mijn twijfel komt aangezien de C1 750 euro stond op 10 juli, voor die prijs zou ik niet getwijfeld hebben.
150 euro goedkoper is al eens de moeite, al heb ik geen idee of deze van een betrouwbare winkel kwam wat ook wel geld waard is.
De CS stond 850 euro 6 dagen geleden maar 50 euro gaat het verschil niet zo maken.

Ga er is over nadenken, zoals je zegt is voor een hele tijd, waarschijnlijk zolang de tv blijft meegaan eigenlijk 😅
Pagina: 1