Vuurwerkschade tegel herstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 21:34
Hallo!

Tijdens oudjaar is er schade ontstaan aan een tegel. Ik heb het geprobeerd eraf te schrobben, maar tot nu toe tevergeefs. Tegel eruithalen is eigenlijk geen optie omdat de tegels enorm zwaar zijn en deze tegel ergens middenin mijn oprit zit.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaVcqEibLlY_K2KIA3E_dFkPFbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMrBcjKgFwQraGwyr73UKdi3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:28
Van welk materiaal zijn die tegels?
Het lijkt een roestvlek. Daar kan je wel e.o.a. reiniger voor vinden als het beton is.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is dat gewoon beton? Probeer eens oxaalzuur (ontweringswater), te koop bij elke bouwmarkt. Daarmee kreeg ik roestplekken uit de tegels. Let wel: op een houten schutting laat je oxaalzuur minstens vier uur intrekken; bij mijn aanzienlijk duurdere tuintegels was het een kwestie aanbrengen en binnen tien minuten wegvegen :+ Desalniettemin waren de vlekken volledig verdwenen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
zoveel mogelijk proberen te schrobben en daarna betonverf mengen (2 kleuren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisserC
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-05 21:34
Bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad betonsteen. Het is 100% door vuurwerk gebeurd helaas.
Schrobben heb ik al geprobeerd, maar dan enkel met water omdat ik bang was de tegel alleen maar meer te beschadigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:26
Schuren?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:43
VisserC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:41:
Bedankt voor de reacties!

Het is inderdaad betonsteen. Het is 100% door vuurwerk gebeurd helaas.
Schrobben heb ik al geprobeerd, maar dan enkel met water omdat ik bang was de tegel alleen maar meer te beschadigen
Vuurwerk zitten toch heel veel metaalpoeders in die juist zorgen voor de kleurtjes van het vuur. Blijft roest/oxidatie dus nog steeds een mogelijkheid.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:56
Soortgelijke schade op de auto gehad. Ook door vuurwerk veroorzaakt. Uiteindelijk hielp Non ferro iron remover. https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Ik heb het later ook nog eens gebruikt op een plastic ondergrond en het werkte toen ook heel goed. Met beton geen ervaring. Na aanbrengen zal het ijzer verkleuren naar paars en je ruikt een enorme rotte eieren lucht. Na een paar minuten kun je het met ruim water wegspoelen. Eventueel herhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:35
VisserC schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:35:
Tegel eruithalen is eigenlijk geen optie omdat de tegels enorm zwaar zijn en deze tegel ergens middenin mijn oprit zit.
Daar hebben ze deze dingen voor uitgevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iDMUvYtAuFnHYl7fNBuvcS7XPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fi59UnZHIs5GjlXqONXr3y1i.jpg?f=fotoalbum_large

Die zijn er zelfs in een elektrische uitvoering

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:41
Altijd handig een kannetje roest en kalk verwijderaar te hebben staan bij beton tegels in de tuin. (dit is een zuur) krijg je het mooi schoon mee.

En anders een klein gedeelte met wat schuurpapier natmaken en wegschuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43

D4NG3R

kiwi

:)

Dat lijkt mij 'gewoon' roest, wat prima van vuurwerk kan komen gezien het gebruik van ijzeroxide in vrijwel alle mengsels.

De laatste keer dat ik roest van beton afgehaald heb was met azijn. 10 minuutjes intrekken en daarna wegspoelen/borstelen. :)

Edit: Dat was echter wel vrij kort (lees: dagen) nadat het er op was gekomen, en niet meer dan een half jaar dus geen idee hoe veel resultaat dat gaat boeken. :P

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 25-07-2023 09:47 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:26
Als je het niet wegkrijgt dan zou ik 'm gewoon wisselen met een tegel die helemaal aan de zijkant zit en dan ook nog helemaal aan het begin of eind van de oprit, waar het iets minder opvalt. Zal geen licht klusje zijn, maar ook verre van onmogelijk natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
Die tegel heb je er in een paar minuten uit. Dan schoonmaken en omdraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
Omdraaien kan vaak niet, 99/100 keer zitten de afgeronde kanten maar aan 1 kant.

Geen reserve meer? anders ff omwisselen en aan een minder opvallende kant leggen. Klusje van een uurtje...

Volgens mij is het ook een kwestie van tijd. over 1 a 2 jaar zie je er niets meer van

[ Voor 18% gewijzigd door BlueSS50 op 25-07-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33
BrainCrash schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Daar hebben ze deze dingen voor uitgevonden :)

[Afbeelding]

Die zijn er zelfs in een elektrische uitvoering
Compleet offtopic, maar hoe heet zoiets, dit zoek ik voor mijn straatwerk en wist niet dat het bestond. :D

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:15
Hari-Bo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Compleet offtopic, maar hoe heet zoiets, dit zoek ik voor mijn straatwerk en wist niet dat het bestond. :D
Tegellichter of Vacuüm tegeltiller

te huur bij oa Boels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33
@BlueSS50 Thanks!

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Hari-Bo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:14:
[...]

Als je echt groot formaat tegels hebt, is een tegeldonkey ook erg handig ;)
Pagina: 1