Mogelijke iPhone hack via Facebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Hi All,

Zojuist bij het scrollen door Facebook (via de app) heb ik per ongeluk een bericht aangeklikt op mijn tijdlijn, spam/reclame want ik volgde deze pagina niet. Daarna kreeg ik een melding dat mijn iPhone gehackt was vanuit de Facebook applicatie. Ik heb direct de applicatie afgesloten (dus helaas geen printscreen) en verwijderd. Maar is dit überhaupt mogelijk? Dus gehackt worden door op iets je tijdlijn te drukken (zonder verder door te klikken) en dat Facebook zo'n melding stuurt en hoe kan ik het beste controleren of dit wel/niet echt was?

Alle tips zijn welkom! Want er staan belangrijke zaken op mijn telefoon.

Alvast bedankt voor alle hulp!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DG90 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:49:
Hi All,

Zojuist bij het scrollen door Facebook (via de app) heb ik per ongeluk een bericht aangeklikt op mijn tijdlijn, spam/reclame want ik volgde deze pagina niet. Daarna kreeg ik een melding dat mijn iPhone gehackt was vanuit de Facebook applicatie. Ik heb direct de applicatie afgesloten (dus helaas geen printscreen) en verwijderd. Maar is dit überhaupt mogelijk? Dus gehackt worden door op iets je tijdlijn te drukken (zonder verder door te klikken) en dat Facebook zo'n melding stuurt en hoe kan ik het beste controleren of dit wel/niet echt was?

Alle tips zijn welkom! Want er staan belangrijke zaken op mijn telefoon.

Alvast bedankt voor alle hulp!!
Nope is niet mogelijk, wat je gezien hebt is een scareware banner.

De website waar je in uitkomt leest via de browser uit met welk OS je op die pagina komt en schotelt je daarom in dit geval een pagina voor waarin gezegd wordt dat je iPhone gehacked is.

Had je dit met een Mac gedaan dan stond er Mac, met Windows kreeg je de Windows pagina. Enz.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 24-07-2023 20:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Nope is niet mogelijk, wat je gezien hebt is een scareware banner.

De website waar je in uitkomt leest via de browser uit met welk OS je op die pagina komt en schotelt je daarom in dit geval een pagina voor waarin gezegd wordt dat je iPhone gehacked is.

Had je dit met een Mac gedaan dan stond er Mac, met Windows kreeg je de Windows pagina. Enz.
Thanks voor je snelle reactie! Dus zolang ik verder nergens op heb geklikt of wat dan ook is mijn iPhone niet “gehackt” of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DG90 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:32:
[...]

Thanks voor je snelle reactie! Dus zolang ik verder nergens op heb geklikt of wat dan ook is mijn iPhone niet “gehackt” of iets?
Nee hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DG90
  • Nu online
Dank, dat is een hele geruststelling. Ik kreeg namelijk direct een zweet aanval 😅