Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is voor Gamen. De spellen die hij moet gaan draaien zijn o.a. Hogwarts Legacy, Cyperpunk, Warhammer 3, Baldurs Gate 3, Starfield, Forza, Hunt Showdown, resident evil 4 ect.
Denk dat gamen op 1080p voldoende is, maar mocht het mogelijk zijn om 1440p te halen dan is dat natuurlijk ook prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag tussen de €800 en €1000 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik moet ook nog een beeldscherm, denk rond de €200. Als dit binnen de €1000 past is het mooi en anders moet het er iets overheen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zat te denken aan een AM5.
Videokaart zat ik eerst heel lang op de 3060 varianten, maar denk dat de rx 6700 xt meer kan.
CPU de R5 7600
SSD van samsung 2tb voor €100 leek mij wel goed
De kast, moederbord, geheugen en voeding kom ik niet helemaal uit.
Degelijke kast is voor mij voldoende, geheugen 16gb is wat ik kon vinden voldoende en een voeding van 650W is volgens mij ook voldoende. Moederbord vind ik lastig (hoeft geen WIFI op).
Misschien is een AM4 systeem ook prima, dit systeem moet komende 2 a 3 jaar mee.
R5 5600 met een 3060 bijvoorbeeld?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleurtjes niet nodig, beetje stil en energiezuinig is mooi meegenomen maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wil gewoon graag een budget systeem die de spellen van de afgelopen tijd goed kan spelen, moet nog even een inhaalslag maken. De spellen zoals Baldurs Gate 3 en Starfield zou ik graag goed kunnen spelen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een Pc systeem die de komende 2 á 3 jaar prima mee kan. Hoeft niet toekomst bestendigd te zijn, wil tegen die tijd gewoon een nieuwe duurdere kopen en dan is deze voor erbij, simpele spellen en schoolwerk. Kids zitten toch voornamelijk op minecraft als ze er al achter zitten.
Kom bij Megekko op €990. Kon alleen het geheugen moeilijk vinden via pricewatch hier, misschien de benaming?
Ter vergelijking van mijn huidige systeem.
Gaming Laptop met I5 9th Gen
GTX 1660
SSD 512 GB
Het is voor Gamen. De spellen die hij moet gaan draaien zijn o.a. Hogwarts Legacy, Cyperpunk, Warhammer 3, Baldurs Gate 3, Starfield, Forza, Hunt Showdown, resident evil 4 ect.
Denk dat gamen op 1080p voldoende is, maar mocht het mogelijk zijn om 1440p te halen dan is dat natuurlijk ook prima.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag tussen de €800 en €1000 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik moet ook nog een beeldscherm, denk rond de €200. Als dit binnen de €1000 past is het mooi en anders moet het er iets overheen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zat te denken aan een AM5.
Videokaart zat ik eerst heel lang op de 3060 varianten, maar denk dat de rx 6700 xt meer kan.
CPU de R5 7600
SSD van samsung 2tb voor €100 leek mij wel goed
De kast, moederbord, geheugen en voeding kom ik niet helemaal uit.
Degelijke kast is voor mij voldoende, geheugen 16gb is wat ik kon vinden voldoende en een voeding van 650W is volgens mij ook voldoende. Moederbord vind ik lastig (hoeft geen WIFI op).
Misschien is een AM4 systeem ook prima, dit systeem moet komende 2 a 3 jaar mee.
R5 5600 met een 3060 bijvoorbeeld?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleurtjes niet nodig, beetje stil en energiezuinig is mooi meegenomen maar geen harde eis.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Wil gewoon graag een budget systeem die de spellen van de afgelopen tijd goed kan spelen, moet nog even een inhaalslag maken. De spellen zoals Baldurs Gate 3 en Starfield zou ik graag goed kunnen spelen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een Pc systeem die de komende 2 á 3 jaar prima mee kan. Hoeft niet toekomst bestendigd te zijn, wil tegen die tijd gewoon een nieuwe duurdere kopen en dan is deze voor erbij, simpele spellen en schoolwerk. Kids zitten toch voornamelijk op minecraft als ze er al achter zitten.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 229,85 | € 229,85 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming A620M-PLUS | € 136,45 | € 136,45 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Radeon RX 6700 XT Fighter | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | Behuizingen | DeepCool Matrexx 30 | € 34,29 | € 34,29 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C40BBK2-16 | € 72,16 | € 72,16 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 10 650W | € 63,61 | € 63,61 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 98,- | € 98,- |
| Totaal | € 974,26 | |||
Kom bij Megekko op €990. Kon alleen het geheugen moeilijk vinden via pricewatch hier, misschien de benaming?
Ter vergelijking van mijn huidige systeem.
Gaming Laptop met I5 9th Gen
GTX 1660
SSD 512 GB