Ik heb dus hier een windows comp (een p3 866) en een linux dink (eigenlijk ook een windows bak maja (een 433)) Nu wil ik een netwerk maken in linux redhat 7.0 alleen hoe?? zou dit bijv kunnen met een hub en dat ik een ssh server maak ofzow en dat k via die ssh inlog op de linux bak (om het zo maar ff te noemen..) en kan ik dan onder de windows computer ook zeg maar een f schijf maken en dat ik daar alle linux mappen zie??
Verwijderd
bekabeling is hetzelfde als windows. Instellingen zijn hetzelfde als windows, behalve dan dat je een ander programma nodig hebt om ze in te stellen 
als je schijven van je redhat pc op je windows pc wil zien moet je samba installeren, dit is een versie van het windows file sharing protocol voor linux. Met ssh kan je alleen je pc op afstand besturen, dat wil zeggen je krijgt een console window op een andere pc.
als je schijven van je redhat pc op je windows pc wil zien moet je samba installeren, dit is een versie van het windows file sharing protocol voor linux. Met ssh kan je alleen je pc op afstand besturen, dat wil zeggen je krijgt een console window op een andere pc.
Verwijderd
als je op je windows doos een X-server installeerd kan je via het netwerk ook je grafische appz op je windoos krijgen
okeej maar hoe zet ik de hostname van de compie in??
en ik doe het netwerk nu met coax is dat ook goed?
en ik doe het netwerk nu met coax is dat ook goed?
Jaja, linux werkt zelfs met coax.
Bij installatie van een distributie wordt meestal gevraagd naar de naam van de computer.
Binnen je eigen netwerk kun je trouwens telnet ook wel gebruiken. Heb je geen ssh voor nodig.
Heb je linux eigenlijk al geinstalleerd?
Bij installatie van een distributie wordt meestal gevraagd naar de naam van de computer.
Binnen je eigen netwerk kun je trouwens telnet ook wel gebruiken. Heb je geen ssh voor nodig.
Heb je linux eigenlijk al geinstalleerd?
Pagina: 1