Advies ivm koerierdienst van US naar BE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2024
Hallo iedereen.

Een vriend van mij die in US woont heeft onlangs een pakje ontvangen (die ik had besteld en laten leveren bij hem).

Nu moet dit pakje opgestuurd worden naar BE.

Ie zei me dat waarsch UPS, Fedex of USPS de beste opties zijn.

Iemand ervaring met één van deze en ivm kosten?

Ik zou nl dan het label maken, betalen en naar hem doorsturen zodat ie het kan posten.

Bedankt!

nota: gewicht zou toch iets rond de 7kg zijn. (afmetingen waarsch 50x50x30 - maar daarover ging ie me nog berichten)

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:02
www.parcelmonkey.com is daarbij goed bruikbaar. Prijzen liggen zo te zien tussen de 55-100 euro voor de maten die je aangeeft.

[ Voor 52% gewijzigd door Spixo op 24-07-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Ah is dat een betrouwbare site?

Soort van service die alles regelt voor je maar daar betaal je ook ervoor niet? Of kan je deze ook gebruiken voor tarieven te vergelijken?

Bedankt alleszins

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Spixo schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:38:
www.parcelmonkey.com is daarbij goed bruikbaar. Prijzen liggen zo te zien tussen de 55-100 euro voor de maten die je aangeeft.
Oh niet parcelparcel dan meer? Daar lag ik aan 160+ euro.

Deze al zelf gebruikt die je aangeeft?

SPiET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53
(jarig!)
Hou er rekening mee dat je behalve koerierskosten ook inklaringskosten, BTW en eventueel invoerrechten moet betalen. De grote jongens regelen dit allemaal voor je, maar het maakt de hoeveelheid geld die je naar ze overmaakt wel uit. Dat zal dus meer zijn dan de genoemde 55-100 en 160+ euro.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Paul schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:40:
Hou er rekening mee dat je behalve koerierskosten ook inklaringskosten, BTW en eventueel invoerrechten moet betalen. De grote jongens regelen dit allemaal voor je, maar het maakt de hoeveelheid geld die je naar ze overmaakt wel uit. Dat zal dus meer zijn dan de genoemde 55-100 en 160+ euro.
Ja idd nu het is wel een vriend die iets wil opsturen dus dit kan dan als een gift toch?

Heb jij ervaring met diensten hiervoor?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
(jarig!)
Ik heb geen ervaring met het uitzoeken van vervoerders, anders dan wat ik online lees. En dat is dat dingen aanmerken als "gift" al jaren geen garantie meer is dat je geen BTW of invoerrechten hoeft te betalen. Alles en iedereen misbruikte dat mechanisme dus dat werkt niet meer. En als jij een pakketje hebt besteld dan is het toch ook geen gift?

Wel een keer iets op eBay besteld uit de USA, kwam via PostNL bij mij aan, en daar mocht ik nog een keer BTW afdragen, ondanks dat ik het ook al aan eBay had betaald. De verzender had een of ander nummer niet goed op het verzendlabel gezet en dus zei PostNL op mijn bezwaar dat ik al betaald had: "Jammer voor je".

Een andere eBay-bestelling vanuit de US ging wel goed.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:18
Vraag her en daar wat offertes op...
En laat het die vriend van je ook doen.

Het kan zijn dat m.b.t. puur de verzendkosten, het goedkoper kan zijn. Uiteraard dan wel nog rekening houden met btw en/of invoerrechten en inklaringskosten die er later dan nog bijkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

Check myusa.com ook even voor de volgende keer. Dan hoef je in de US geen salestax te betalen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Helaas is de douane slim genoeg om die "gift" ideeën al lang te snappen. Natuurlijk ga je een mooie BTW toelage krijgen. In mijn geval was het ook kit-printer die ik liet versturen buiten de EU, en de douane was daar érg slim in. Maar ze zaten wel te hoog. Ik kon het omlaag krijgen door de werkelijke factuur te laten zien, maar desalniettemin mocht ik die BTW aftikken. Er is maar weinig in de praktijk wat werkelijk goedkoop is om in de VS te kopen tenzij je er toch al bent en toch al terug moet, maar zelfs dan in feite zul je op het vliegveld als het niet in je handbagage zit een grote kans hebben dat je er BTW voor moet aftikken (en als je het niet aangegeven hebt: er ook nog een boete voor mag betalen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Umbrah schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:56:
Helaas is de douane slim genoeg om die "gift" ideeën al lang te snappen. Natuurlijk ga je een mooie BTW toelage krijgen. In mijn geval was het ook kit-printer die ik liet versturen buiten de EU, en de douane was daar érg slim in. Maar ze zaten wel te hoog. Ik kon het omlaag krijgen door de werkelijke factuur te laten zien, maar desalniettemin mocht ik die BTW aftikken. Er is maar weinig in de praktijk wat werkelijk goedkoop is om in de VS te kopen tenzij je er toch al bent en toch al terug moet, maar zelfs dan in feite zul je op het vliegveld als het niet in je handbagage zit een grote kans hebben dat je er BTW voor moet aftikken (en als je het niet aangegeven hebt: er ook nog een boete voor mag betalen).
Het is niet zozeer een kwestie van snappen van de douane, maar ook gewoon omdat je over een cadeau van meer dan €45,- ook gewoon invoerrechten en BTW moet betalen:
Gaat het om een cadeau, bijvoorbeeld van een familielid? Dan zijn de regels anders. Voor cadeaus met een waarde tot en met € 45 betaalt u géén invoerrechten of btw.
M.a.w. voor cadeaus t/m €45,- is een uitzondering, daarboven niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:08

dragonhaertt

@_'.'

Als je de opties al weet, wat weerhoudt je om zelf de prijzen op te zoeken / op te vragen?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
spietie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Ja idd nu het is wel een vriend die iets wil opsturen dus dit kan dan als een gift toch?

Je betaald gewoon de inklaring en BTW hoor. Zou anders raar zijn dat iemand onbeperkt alles mag opsturen ongeacht de waarde maar op post van bedrijven wel de kosten zouden zitten.

PS mijn ervaring is om het via de US te regelen want dat was voor mij vaker goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door rikoos op 25-07-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Via Fedex hun website dan zelf?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

spietie schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Deze al gelezen? Douane: Ik krijg een pakket uit het buitenland - waar moet ik op letten?

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 25-07-2023 13:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Iemand had hier gezegd parcelparcel.com ook , leest er goeie reviews over

myus geeft ook nog mooie rates maar weet niet of dit al inclu is zoals bij parcelparcel, waar je ook wat betaald voor hun service en afhandeling

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
BCC schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:55:
Check myusa.com ook even voor de volgende keer. Dan hoef je in de US geen salestax te betalen.
myus.com bedoel je?

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

Eeh ja :) 👍 die hebben ook een gratis koop service .

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Effe gekeken naar prijzen bij myus en ook bij parcelparcel:

bij parcelparcel kom ik op 133 euro voor t pakket en blijkbaar word ook alle administratie gedaan door hen, dus heb ik geen bijkomend werk.

bij myus heb ik goedkoopste

DPD 83 USD (ook via grond enz dus die skip ik wel)

DHL 99 USD

Fedex economy 99 USD

Al met door to door tracking, no fuel recharge and trueprice weigh based tracking (via myus)

Ik weet wel niet , via myus of er daar nog bijkomende kosten gaan bijkomen (misschien wel douane , import maar dat is via parcelparcel waarsch ook zo)

Iemand ervaring met 1 van die websites?

Enig advies ? Want parcelparcel is toch wel 50 euro duurder voor ?

Ben dan nog aan t twijfelen tussen DHL of Fedex. Beiden zijn waarschijnlijk wel goed?

thnx

[ Voor 8% gewijzigd door spietie op 27-07-2023 16:03 ]

SPiET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spietie
Update:

bij MyUS krijg je dus een US address in hun warehouse ... daar het pakje reeds bij een vriend bij mij is, kan ik dit niet gebruiken dan.

Misschien USPS oftewel parcelparcel.com

SPiET

Pagina: 1