Plafond Carport afwerken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:13
Goedemiddag,

In onze Carport zijn door de vorige bewoners in de jaren 90 de welbekende (en brandgevaarlijke) kunststof schroten geplaatst. Deze willen we er binnenkort uithalen en laten vervangen door spul met brandklasse A (liefst A1) zodat we met een geruster hart de toekomstige elektrische auto eronder kwijt kunnen.

Ik loop alleen een beetje vast in alle mogelijkheden. De carport is 2,85 * 7 breed. Zit aan de ene kant in de muur vastgemaakt met balken van 17cm en aan de andere kant aan een stalen balk die weer hangt aan een betonnen balk. Op de carport komen nog extra zonnepanelen.

Ik ben nog op zoek naar goede mogelijkheden voor dit nieuwe plafond. Ik had het briljante idee van groen gipsplaten bedacht maar las op diverse fora al snel dat dat een heel slecht idee was. Ik heb nu de Fermacell Powerpanel H2O op de korrel. Die platen zijn 3 meter breed en 1,20 lang zodat er geen onnodige naden zichtbaar zijn. Ze kosten zo'n 30 euro per vierkante meter.

Ik zou heel graag wat advies en tips willen. Zijn er nog andere materialen die gebruikt kunnen worden en zitten er nog nadelen aan deze panelen? Ten opzichte van gipsplaten zijn ze best aan de prijs :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkiYUETMOp4TVmsLlA1pW3VcwVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WspbVUcliBb1mPWSEHXNiZZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:44
gewoon keralit? Is wel duurder maar is ook makkelijk te krijgen via marktplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Keralit, Trespa, etc.
Vergeet ook niet dat je voor die fermacell panelen met zijn tweeen moet zijn en vermoedelijk materiaal moet huren (platenlift etc).

Maar weet je wat er onder zit en hoe er dat uit ziet? Ik kan me ook voorstellen dat je het er eerst af haalt en kijkt wat je overhoudt. Mooi afgelakt hout kan ook gewoon een optie zijn natuurlijk, kost je een bus verf en maakt je carport ruimtelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)