Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
;Hi allen, Ik gebruik microsoft 365 outlook en krijg de melding dat ik outlook-gegevensbestand niet meer kan openen. Zodoende krijg ik geen mail meer en kan dit ook niet versturen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 64 bit, microsoft 365 outlook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd middels scanpst de pst files te repareren, hierbij geeft die aan een en ander hersteld te hebben maar helaas zelfde melding, backup gemaakt van mijn pst files (de gerepareerde, van de back file hernoemd tot pst file maar zelfde foutmelding) Uiteindelijk compleet microsoft 365 verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar helaas weer dezelfde melding.Ook de map voor deze bestanden op een andere harde schijf geplaatst maar ook bij deze schijf dezelfde melding......

Als iemand nog tips heeft heel graag.
Alvast bedankt voor de moeite!
Grt. Altavar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

> Heb je wel geldige licentie nog? Dus account waarmee je inlogt op de mailbox heeft nog abo lopen?
> Kan je wel via webmail inloggen op https://outlook.office.com/owa/ ?

[ Voor 6% gewijzigd door Defragging op 24-07-2023 15:15 ]

Paint power 🖌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
Hi,
Ja ik heb geldige licentie en kan via webmail inloggen daar verloopt alles goed. Ligt dus echt aan mijn pc vrees ik....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:43

Quad

Doof

Als je Office365 hebt, dan wordt er slechts een OST bestand aangemaakt.
Deze kan je verwijderen, dan wordt het door Outlook opnieuw gegenereerd en gevuld.

het OST bestand vindt je in: C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook\.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
Als ik dat open krijg ik nog de keuze /gliding of RoamCache. Bij RoamCache zijn het allemaal DAT bestanden en bij Gliding is de bestandsmap leeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:59
altavar schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:30:
Als ik dat open krijg ik nog de keuze /gliding of RoamCache. Bij RoamCache zijn het allemaal DAT bestanden en bij Gliding is de bestandsmap leeg.....
Gewoon dat .OST bestand in de prullenbak en Outlook opnieuw opstarten. OST files kunnen al eens corrupt geraken. Outlook maakt dit opnieuw aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
Ahum sorry jongens mijn kennis van zaken is duidelijk minder dan die van jullie, maar als ik dus de RoamCache open zie ik alleen dat bestanden kan geen ost files vinden zoek ik dan op de verkeerde plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zolang alle data in MS365 ('de cloud') staat kan je inderdaad simpelweg een lege installatie doen: alle data wordt opgehaald. Het wordt een ander verhaal als je in dezelfde PST ook bijv. POP3-mailboxen had, of andere data dan die in MS365.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Nielsson
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:13

Mr Nielsson

Born at a very young age.

Je kunt ook even een nieuw profiel maken:
Een Outlook-profiel maken - Microsoft Ondersteuning

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

altavar schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:40:
Ahum sorry jongens mijn kennis van zaken is duidelijk minder dan die van jullie, maar als ik dus de RoamCache open zie ik alleen dat bestanden kan geen ost files vinden zoek ik dan op de verkeerde plaats?
Dat is wel de juiste plek.

Kan je een schermafbeelding posten van de foutmelding die je krijgt?
Ga eens naar Configuratiescherm, selecteer weergave op pictogrammen.
Open dan Mail (Microsoft Outlook).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-8UuQ7_RMUH61FBB1rzEf6hoVQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cq33HWKe0s4gsyyi0FqgCkCN.png?f=user_large

Wat is de locatie van die gegevensbestand die je daarin ziet?

Mogelijk is het dan: C:\Users\%username%\Documenten\Outlook-bestanden?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
Hi deze fout melding krijg ik steeds:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnKjFBT4iHYk7wKaCh6jr2lK7JM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T6xvlUKOTWswZFtv8uK0fDwC.png?f=user_large

De locatie van gegevensbestanden heb ik verplaatst van de C naar de E schijf: E:\Outlook mail\altavar@kpnmail.nl.pst

[ Voor 12% gewijzigd door altavar op 25-07-2023 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Probeer eens een nieuw profiel aan te maken, dan zal je je kpnmail dus opnieuw moeten invoeren.
Ga eens naar Configuratiescherm, selecteer weergave op pictogrammen.
Open dan Mail (Microsoft Outlook).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-8UuQ7_RMUH61FBB1rzEf6hoVQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cq33HWKe0s4gsyyi0FqgCkCN.png?f=user_large
Klik op profielen, toevoegen, willekeurige naam geven en een account van kpnmail.nl invullen.

PS: ivm je privacy adviseer ik je persoonlijke mailadressen te maskeren. In tekst en afbeelding. Ik heb je daarom bewust even niet gequote.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altavar
Hi ik heb een nieuw profiel/mail adres aangemaakt deze maal een imap ipv pop en hier krijg ik geen foutmeldingen en kan ermee mail versturen en ontvangen, is dit omdat het imap is ipv pop, ik wil eigenlijk pop hebben maar heb te snel geklikt ahummm... maar foutmelding van de oude 2 email adressen blijft....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• altavar
Beste allen,

Dank voor jullie hulp ik heb eerst mijn profielen verwijderd en daarna opnieuw aangemaakt en nu werkt weer alles, mij is nog steeds niet duidelijk waar de ''bad'' files waren maar enfin het werkt weer.
Pagina: 1