mijn omvormer (growatt 3600 TL-XE ) spucht sinds eind juni 404 foutmeldingen uit met het verzoek deze te herstarten. als het daarna nog optreed neem dan contact op met leverancier.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XLs2nWG6W4TGbkaz58Fnvdq8.png?f=user_large)
de omvormer is inmiddels meermaals herstart, maar de foutmeldingen blijven wel komen en de opbrengst blijft achter. afgelopen weekend stopte de omvomer geheel om vannochtend weer aan te springen. een overspanning het net lijkt het niet te zijn (de 253 vol grens voor uitschakeling doel ik op).
nu heb ik mij 2,5 week geleden gemeld bij de installateur voor garantie. echter willen zij niet overgaan tot actie voordat zij een reactie hebben van Growatt. ze willen ook niet controlleren wat er aan de hand is. zij geven aan technisch niet in staat te zijn dit te beoordelen.
Zij kunnen bij growatt inloggen en kijken wat de data zegt volgens mij. ook kunnen zij iemand langs sturen om de stings en de omvomer te meten, lijkt me.
na meermaals aandringen kreeg ik deze tekst in de mail:
is mijn omvormer zoals ik sterk vermoed stuk?
en wat kan ik doen om mjin installateur te laten bewegen?
Ik ben bang dat ik straks een keer een melding terug krijg met, u moet de omvormer even herstarten, want dit is het advies van Growatt.
Er komt geen enkele inspanning vanuit de installateur. Hoe dan ook moeten zij actie ondernemen. Na controle ofwel de omvormer vervangen of een paneel of beide defect verklaren. Dan een garantie kwestie openen bij de fabrikant, lijkt mij een logische volgorde. Op dit moment lijkt het stil te staan.
sinds die tijd is mijn opbrengst fors gedaald. wat opvalt in de data is dat dat string 1 bijna geen wattage oplevert 10 watt per uur hooguit. wel komt er nog een nette spanning af van zo'n 190-230 volt. String 2 levert ook iets minder dan voorheen, al is dit maar 5-15%.Event id: 404(01)
Event description: bus sample fault
Suggestion: 1.Restart inverter. 2.If error message still exists,contact manufacturer.
:fill(white):strip_exif()/f/image/XLs2nWG6W4TGbkaz58Fnvdq8.png?f=user_large)
de omvormer is inmiddels meermaals herstart, maar de foutmeldingen blijven wel komen en de opbrengst blijft achter. afgelopen weekend stopte de omvomer geheel om vannochtend weer aan te springen. een overspanning het net lijkt het niet te zijn (de 253 vol grens voor uitschakeling doel ik op).
nu heb ik mij 2,5 week geleden gemeld bij de installateur voor garantie. echter willen zij niet overgaan tot actie voordat zij een reactie hebben van Growatt. ze willen ook niet controlleren wat er aan de hand is. zij geven aan technisch niet in staat te zijn dit te beoordelen.
Zij kunnen bij growatt inloggen en kijken wat de data zegt volgens mij. ook kunnen zij iemand langs sturen om de stings en de omvomer te meten, lijkt me.
na meermaals aandringen kreeg ik deze tekst in de mail:
kortom wat is er in deze casus aan de hand.Beste (),
Bedankt voor uw mail.
Wij kunnen uw omvormer niet als defect verklaren, dat is iets wat vanuit de leverancier gedaan moet worden. Als wij uw omvormer vervangen zonder enige toestemming, wordt er een factuur naar u uitgestuurd voor de nieuwe omvormer. Dat zou ik zonde vinden. Ik heb de aanvraag bij Growatt staan en ben daarvan afhankelijk.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met energieke groet,
Het team van (installateur)
is mijn omvormer zoals ik sterk vermoed stuk?
en wat kan ik doen om mjin installateur te laten bewegen?
Ik ben het helemaal met je eens, maar het lijkt nu alsof de leverancier het wil afschuiven op de garantievoorwaarden van de fabrikant van de omvormer zonder zelf maar iets te willen. Ze hebben nog niets geconstateerd ze willen niet eens in het portaal kijken, want daar hebben ze geen verstand van... iets waar ze mij in het verleden zelf toegang tot gegeven hebben na een eerdere storing net na levering. Zelf ook Op locatie komen om het probleem te constateren weigeren zij ook.hesselbeertje schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:21:
Eind juni, dat is 3 weken terug. Ik zou gewoon even geduld hebben. Hoe graag je ook zou willen, de leverancier zit niet op een stoel te wachten tot er een klant met een storing belt, hij heeft meer te doen.
Ik denk trouwens dat er aan de omvormer niets mankeert, maar dat er een brakke verbinding in string 1 zit. Maar ook dat is aan de leverancier om te beoordelen.
Ik ben bang dat ik straks een keer een melding terug krijg met, u moet de omvormer even herstarten, want dit is het advies van Growatt.
Er komt geen enkele inspanning vanuit de installateur. Hoe dan ook moeten zij actie ondernemen. Na controle ofwel de omvormer vervangen of een paneel of beide defect verklaren. Dan een garantie kwestie openen bij de fabrikant, lijkt mij een logische volgorde. Op dit moment lijkt het stil te staan.
[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 09-08-2023 14:11 ]