Sonos Beam Gen 2 vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-08 19:19
Hallo Tweakers,

Onlangs is mijn Panasonic Home Cinema Set overleden. Deze bestond uit Blu-Ray speler, twee speakers en een subwoofer.

Omdat het geluid van mijn tv niet om aan te horen is wil ik over naar een nieuw systeem en heb de Sonos Beam Gen 2 op het oog. Nu heb ik ook een vrij oude tv uit 2012 zonder HDMI ARC poort. Ik zal de soundbar dus aan moeten sluiten met gebruik van de Sonos optische audio-adapter.

Nu heb ik enkele vragen waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden:
  • Gaat de soundbar automatisch aan/uit als ik de televisie aan of uit zet in deze setup?
  • Werkt de volume-knop van mijn tv-remote voor de Sonos Beam Gen 2 in deze opstelling?
  • De voet van mijn TV is nogal laag, waardoor de Beam dus voor de IR-ontvanger van mijn TV komt te staan. Ik last dat de Beam ook een IR-ontvanger heeft. Kan ik via de IR ontvanger van de Beam de TV ook uit/aan zetten, ingang selecteren etc.?
Al met al heb ik het gevoel dat ik beter een andere TV kan kopen die iets groter is, wat hoger staat en over HDMI ARC beschikt maar hoor graag jullie ongezouten mening :) Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-08 12:16
Antwoord op jou vragen zijn:

1: nee de soundbar gaan niet automatisch aan als je de tv aanzet. daar heb je hdmi cec voor nodig.
2: ook nee, de soundbar moet apart bediend worden met de afstandsbediening hiervan.
3: is hetzelfde als antwoord 1. nee hdmi heb je hiervoor nodig.

Kortom, als je tv geen hdmi arc heeft is het wel een oudje... dan zul je de soundbar handmatig moeten bedienen.
Of je een nieuwe tv moet of wil is een ander verhaal. antwoord hierop is: ja wel als je alles met 1 afstandsbediening wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
De juiste antwoorden op jouw vragen zijn:

1. Ja, de beam zit standaard in een stand-by modus. Zodra de Beam een signaal ontvangt gaat hij automatisch het geluid afspelen. Dit doet de Beam als je je TV aanzet, maar bijvoorbeeld ook als je muziek gaat streamen via de Sonos app.
2. Ja, je afstandsbediening kan via de Sonos app ingesteld worden zodat je het volume kan regelen met de afstandsbediening van je TV. De Beam zelf heeft geen afstandsbediening.
3. Nee, dit is niet mogelijk.

Aansluiten via HDMI is sowieso beter, alleen al om het feit dat via HDMI hogere kwaliteit geluid wordt ondersteund. Maar aan jou de keuze of je daar een nieuwe TV voor wil kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:52
Eensch met Denoes. Ik heb de Beam gen 2 icm LG TV en Beam gaat vanuit standby automatisch aan als TV aangaat en ik kan volume regelen met AB

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor