Hallo Tweakers,
Onlangs is mijn Panasonic Home Cinema Set overleden. Deze bestond uit Blu-Ray speler, twee speakers en een subwoofer.
Omdat het geluid van mijn tv niet om aan te horen is wil ik over naar een nieuw systeem en heb de Sonos Beam Gen 2 op het oog. Nu heb ik ook een vrij oude tv uit 2012 zonder HDMI ARC poort. Ik zal de soundbar dus aan moeten sluiten met gebruik van de Sonos optische audio-adapter.
Nu heb ik enkele vragen waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden:
Bij voorbaat dank!
Onlangs is mijn Panasonic Home Cinema Set overleden. Deze bestond uit Blu-Ray speler, twee speakers en een subwoofer.
Omdat het geluid van mijn tv niet om aan te horen is wil ik over naar een nieuw systeem en heb de Sonos Beam Gen 2 op het oog. Nu heb ik ook een vrij oude tv uit 2012 zonder HDMI ARC poort. Ik zal de soundbar dus aan moeten sluiten met gebruik van de Sonos optische audio-adapter.
Nu heb ik enkele vragen waar ik geen eenduidig antwoord op kan vinden:
- Gaat de soundbar automatisch aan/uit als ik de televisie aan of uit zet in deze setup?
- Werkt de volume-knop van mijn tv-remote voor de Sonos Beam Gen 2 in deze opstelling?
- De voet van mijn TV is nogal laag, waardoor de Beam dus voor de IR-ontvanger van mijn TV komt te staan. Ik last dat de Beam ook een IR-ontvanger heeft. Kan ik via de IR ontvanger van de Beam de TV ook uit/aan zetten, ingang selecteren etc.?