Geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo
Heb een geluidskaart die het niet meer doet .Deze zat in zelfbouw computer waar ik er 2 van heb.
Omdat de ene computer niet meer fijn werkte heb ik de geluidskaart ( een Prodigy HD 2 Hich-End 192 khz )
in de andere gezet, dit zijn de zelfde moederborden . Nadat ik de software erop gezet heb komt er op het scherm een mixer en display meter en die slaat uit bij gebruik afspeel programma echter geen geluid uit de uitgang kabel gaat naar mengpaneel , Zet ik de computer op intern geluid via andere uitgang dan werkt het wel. Omdat ik dacht dat de Prodigy defect was heb ik een nieuwe gekocht totaal e 160 uit Korea,
Echter deze doet precies het zelfde , niks dus terwijl bij configuratie scherm ook weer alles word weer gegeven
Dus weet ik het niet meer te zoeken , Wie bij Eindhoven in de buurt zou eens mee willen kijken?
Vriendelijke groet en sorrie voor spelfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de bedoeling om op ons forum te vragen naar zaken buiten het forum om. Dat soort oproep hoort meer op Vraag & Aanbod.

Wel kunnen we je hier online helpen.

Eerste wat ik me afvraag is hier wat het verschil is tussen de twee computers, aangezien de ene "niet meer fijn werkte" en de andere wel, ondanks zelfde moederbord.

Geef eens specs van beide computers waaronder bovenal besturingssysteem.

Dat laatste is bij deze kaart wel zo relevant: op de site van ESI staat de Prodigy HD2 in de 'product archive' met melding dat Window 2000, XP, 2003 en Vista ondersteund zijn. Dat doet vermoeden dat het XPDM drivers heeft, geen WDDM, en dus dat de kaart vanaf Windows 8 niet gaat werken.

Dat vermoeden wordt bevestigd op hun (slecht vindbare...) legacy driver download pagina:
https://download.esi-audi...o.com/?w=at&p=19&g=1&l=en
Support tot en met Windows 7...

Kan het zijn dat je andere computer Windows 7 draaide en deze Windows 10 of 11 doet?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• membraam
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07-2023
Hallo
De computer waar de kaart in zat heb ik weg gedaan De computer waar de kaart nu inzit heeft zelfde configuratie , wel oud spul echter werkte wel op de .oude. en nu deze in de andere zit komt er geen geluid uit.
Beide computers Windows 10 en zoals gezegt op het scherm staat gewoon de Hdprodigy 2 software je kan alles regelen volume toon enz ook de ledmetertjes slaan uit ook die bij geluid configuratie scherm ( bij Prodigy 2 ) zet ik het daar op interne geluid van moederbord meteen geluid , dus er is iets mis met wat ik niet begrijp want dacht dus dat de kaart defect was .
Echter de nieuwe doet precies het zelfde , geen geluid op de uitgangen.Maar begrijp nu dat ik dit hier niet mag vragen of iemand mee wilde kijken .Dus laat ik het zo
Vriendelijke groeten aan alle die hebben mee gelezen.
Vr groeten en sluit het af