geluidsniveau begrenzen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn vraag
..misschien een rare vraag, maar toch even proberen...we hebben een panasonic SC-PM250; die staat bij mjn man in het WZC, maar hij zet het volume altijd heel hoog, zodat het de andere bewoners stoort. Daar hij dement is verstaat hij niet dat hij het toestel moet stiller zetten. Kunnen we iets doen zodat het volume begrensd wordt, ik dacht aan 1 van de luidsprekers af te koppelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Nou dat apparaat zul je niet an sich kunnen begrenzen, wat je wel kan doen is tussen de speakers en de radio een andere versterker plaatsen waar je een volume in stelt (wanneer de radio op max staat) en dat ergens weg zet waar het niet zichtbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga er vanuit dat als hij het niet kan horen, hij het apparaat vanzelf wel harder zet. Dus je zou iets kunnen proberen te begrenzen, maar dan gaat de volumeknop gewoon verder open en wordt dat weer opgeheven.

De meest effectieve mogelijkheid in deze is denk ik speakers afkoppelen en een hoofdtefelefoon geven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een optie is om zo'n kastje als dit tussen de versterker en luidsprekers kunnen wegzetten. Ergens weggestopt, waar je man hem niet ziet: guitar power attenuator + kabel met passende stekkers (doorknippen; ene kant met de versterker verbinden, andere kant d.m.v. een kroonsteentje met de luidsprekers). De luidsprekers sluit je in serie aan op dit kastje.

Of dit, als er een kennis is die er een stukje kabel aan kan solderen: luidspreker L-pad mono 50 W 8 ohm.

Mochten de luidsprekers een baspoort hebben, dan is het een goed idee om die dicht te stoppen met een oude sok o.i.d. . Dat vermindert de lage tonen en die geven de meeste overlast.

[ Voor 95% gewijzigd door TBTL op 25-07-2023 19:25 ]