juridisch vraagstuk regendouche (2e keer doorgeroest)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
hallo,
We hebben ca. 1 jaar geleden een regendouche/stang/kraan combinatie gekocht bij een online winkel en die opgehangen.
So far, so good.

Na een paar weken begint er "bruin water" uit de regendouche te komen (elke keer eventjes bij het aanzetten, goed zichtbaar op de lichtgrijze vloertegels), kort daarop gevolgd door een bruine vlek/druiper in het verticale stuk van de buis naar de regen douchekop.
Ok, productie foutje, aangemeld en een nieuwe set gekregen, oude moest teruggestuurd worden.
Netjes opgelost.

Echter, recentelijk viel het op dat er weer bruine vlekken op de (mat zwarte) buis naar de regendouchekop ontstaan en er ook druppels van die locatie afkomen als de kraan aan staat.

Kan gebeuren, weer aangemeld, krijgen we terug van de webwinkel:
We kunnen u een nieuwe douche set versturen en de oude retour nemen, echter als we nog eens een gelijksoortige melding krijgen kunnen we daarin niets meer voor u doen.
(ik kan de hele email hieronder plakken als dat gewenst is).

Mijn vraag:
Mag dat zomaar, de opmerking (en daarmee de beperking op de garantie) over het nog 1 keertje omruilen?

Originele aankoop datum is mei 2022.
melding in verticale deel: september 2022.
Melding horizontale deel: juli 2023.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Gewoon de overeenkomst ontbinden, blijkbaar is deze douche set niet geschikt om te douchen (daar hoort niks bij te gaat roesten) en dan lekker iets van Grohe of een ander goed merk kopen.

Non-conformiteit, zeker omdat het nu al bij twee verschillende sets is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
ik heb dit ff zitten lezen:

https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
Dus ik denkt niet dat je een verlenging van de garantie dient te verwachten vanuit de winkel.

Maar inderdaad, je kunt wel ontbinden wegens non-conformiteit, want een douche-combi dient langer (roestvrij) mee te gaan dan een jaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door The_BoKmeester op 24-07-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
''We kunnen u een nieuwe douche set versturen en de oude retour nemen, echter als we nog eens een gelijksoortige melding krijgen kunnen we daarin niets meer voor u doen.''

De brutaliteit alleen al.. Volgens mij denken hun dat ze boven de wet staan. Kun je wellicht de webwinkel tussen MO tags plaatsen? Want ik ben ook in de markt voor een regendouche dan weet ik dat ik daar niets ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:29
De regendouche is gewoon niet-conform, daar hoort helemaal niets aan te roesten. Effectief douchen jullie je nu met roestwater. Koop ontbinden op basis van non-conformiteit en elders een andere regendouche uitzoeken.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
Reptielenbrein schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:18:
''We kunnen u een nieuwe douche set versturen en de oude retour nemen, echter als we nog eens een gelijksoortige melding krijgen kunnen we daarin niets meer voor u doen.''

De brutaliteit alleen al.. Volgens mij denken hun dat ze boven de wet staan. Kun je wellicht de webwinkel tussen MO tags plaatsen? Want ik ben ook in de markt voor een regendouche dan weet ik dat ik daar niets ga bestellen.
Het is een "winkel" die "sanitair" verkoopt in het nederlandse domein van internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
Ontbinding, dat is waar we voor gaan.
Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:46

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ontbinding onder non-confirmiteit en aansprakelijk stellen voor de roestvlekken op je badkamertegels.

Belachelijke reactie van de verkoper, troep leveren en dan zeggen 'ja sorry maar geen sorry'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
@Accretion
Er zijn nog wat reacties, helaas van dezelfde "kwaliteit" als de eerdere opmerkingen.
Gevraagd of ze ons tegemoet willen komen omdat we nu eerst moeten terugsturen, wachten op terugstorten, komt er een opmerking dat de aankoop meer dan een jaar geleden is, het was allemaal heel gracieus van hen dat ze überhaupt iets wilden doen voor ons (iets zijnde het terugnemen en geld terug). Dat er gaten in de muur zitten die mogelijk niet uitlijnen met een wel kwalitatief voldoende product was geen zaak voor de verkoper.
Pagina: 1