Klikkende rolluik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chris0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07-2023
Hallo,
Wij hebben een rolluik van 1 jaar, een somfy motor met aluminium pantser. Sinds een poosje wanneer het rolluik omhoog rolt klikt een lamel telkens bij dezelfde positie van het rolluik, graag zie de video (geluid aan). Ik weet niet of ik het nou afkomstig komt van de lamel of ergens in de bak. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb het rolluik schoongemaakt en het is ingespoten met siliconen en dit veranderde ook niks. Er waren geen overduidelijke bijzonderheden onder de kap

[Video: https://www.mediafire.com/file/vhi3akuhypm0cfp/20230630_193547.mp4/file]

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Heb je niet nog garantie? Zou dit dan lekker na laten kijken door de leverancier.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:15
Als je nog garantie hebt, laat dan de leverancier het verder bekijken en afhandelen. Ga dan niet zitten klooien en zelf vanalles doen. Dan heb je kans dat de garantie vervalt.

• chris0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07-2023
Ja ik heb nog garantie, ze zijn een keer langs geweest om dus siliconen te spuiten, vervolgens vertrokken maar heeft uiteindelijk geen verschil gemaakt, volgensmij weten ze zelf niet wat er aan de hand is. Dan komen ze maar nog een paar keer langs tot ze het probleem hebben gevonden en opgelost. Wel frustrerend natuurlijk.

Ik dacht als iemand ervaren hier op het forum zo'n geluidje herkend en een eventuele oorzaak weet dat ik dat dan kan aanduiden bij hun, anders met dit tempo ben ik niet verbaasd dat het nog paar maanden gaat duren. Zelf ga en heb ik er niks aan gedaan naast het schoonmaken.